Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail ipad kan inte vidarebefordra mej

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-05 13:18

Mail ipad kan inte vidarebefordra mejL
Kolla felmeddelande, det funkar på alla Andrea enheter om är kopplade till kontot, MacBook Pro, iPhone etc.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-05 19:08
Ursprungligen av ne100:

Mail ipad kan inte vidarebefordra mejL
Kolla felmeddelande, det funkar på alla Andrea enheter om är kopplade till kontot, MacBook Pro, iPhone etc.

Det står ju klart och tydligt att servern inte tillåter vidarebefordring. Byt server, leverantör eller be admin släppa lite på tyglarna.

(Vilken leverantör har du? Till vilken domän försöker du skicka? Vad innehåller mailet, bilder/ljud/filer? Är det en privat iPad du har?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-05 19:15

Problemet är att det klart och tydliga gäller inte för min iPhone, MacBook Pro, samma mejl går att svara/vidarebefordra utan problem.

Problem bara med ipaden

Kan du sända mail normalt från iPad?

Jag har nämligen sett det felmeddelandet även när smtp-inställningar är felaktiga. Ex. att man måste autentisera sig och glömt fylla i både användarnamn och lösen.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-08-05 19:42

Jag tror på illerG om att du måste autentisiera dig mot servern. Det är nog bara en dålig översättning av felmeddelandet från servern om att den inte tillåter "relay", kanske för att du inte sitter på din ordinarie mailserveroperatörs eget nät.

Har också haft det någon gång och en omstart av enheten löste det för mig, medan en kompis fick ta bort kontot på sin enhet, starta om den och sedan lägga in det igen.

Tillägg: Kom just nu på att jag fick det där nyligen då mottagarens email var fel, i mitt fall fanns det ett extra mellanslag i slutet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-05 22:30

Får kolla smtp autentiseringen, kan nog vara den som strular.
Bara 8 mejlkonton att fixa, de flesta hos binero.

Jag gillar rubriken om du läser den bokstavligt och noga:)

I sakfrågan så hoppas jag problemet löser sig och har ingenting att tillfoga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-06 09:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag gillar rubriken om du läser den bokstavligt och noga:)

Säger ju det, den kan inte vidarebefordra mig, därför är jag besviken,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-06 09:11

Tack för hjälpen!
Det stod "Frivilligt" i fälten för användarnamn och lösen, fyllde i och nu funkar det!

1
Bevaka tråden