Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spräckt skärmen, uppgradera till iPhone 6 plus S?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2015-07-23 10:17

Jag tappade min iPhone 6 plus i golvet för några dagar sedan och har nu en fin solfjäder på skärmen... Inget fel på skärmen, bara liiiite knepigt att läsa texten under sprickorna... Jag har satt på en skyddsfilm och bokat tid på Apple Store i Täby Centrum. Jag anmält skadan till mitt försäkringsbolag och har en självrisk på 1.500 kr och enligt dem kostar det drygt 3.300 kr att få en utbytesenhet.

Men i höst släpps ju "S" varianten och nu klurar jag på att vänta med att åtgärda problemet till den är släppt och då byta upp mig istället... Även om det suger att använda en iphone med sprucken skärm... Vet att apple har ett inbytes program när man köper en ny telefon, men det kanske bara funkar om telefonen är hel?

Någon som hamnat i samma sits tidigare och uppgraderat?

Mitt tips: Laga telefonen för 1500:- och sälj den senare om du känner ett behov av en nyare iPhone.

Är bara skärmen trasig kostar det 1 508,63 kr att få den utbytt, dvs helt ointressant att blanda in försäkringsbolaget
har chassiet någon defekt tar dom utbytespriset, och då kan det vara läge att ta det på drullen

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-24 13:28

Dessutom kommer utbytesenheter att finnas kvar trots ett släpp av en ny modell, och jag är rätt säker på att ditt försäkringsbolag kommer styra in dig på en sådan så länge den finns att tillgå.

Beror på

Ursprungligen av disktant:

Är bara skärmen trasig kostar det 1 508,63 kr att få den utbytt, dvs helt ointressant att blanda in försäkringsbolaget
har chassiet någon defekt tar dom utbytespriset, och då kan det vara läge att ta det på drullen

Sambon hade sönder sin skärm på sin 6 plus. De på Macforum i gbg sa att det inte finns några orginal appledelar för att byta trasig skärm. Så vill man att garantin fortfarande ska gälla så är det att lämna in den till aktoriserat servicecenter och då kostar det 3895, och då får man enheten utbytt. Jag har inte kollat upp om det stämmer att det inte finns något billigare sätt (orginalutbytesdelar) för att få garantin att fortsätta gälla.

Ursprungligen av Dr_atsab:

Sambon hade sönder sin skärm på sin 6 plus. De på Macforum i gbg sa att det inte finns några orginal appledelar för att byta trasig skärm. Så vill man att garantin fortfarande ska gälla så är det att lämna in den till aktoriserat servicecenter och då kostar det 3895, och då får man enheten utbytt. Jag har inte kollat upp om det stämmer att det inte finns något billigare sätt (orginalutbytesdelar) för att få garantin att fortsätta gälla.

Auktoriserad verkstad eller Apple direkt för original, det stämmer.

Pris här för utbyte av skärm; http://www.99mac.se/forum/p/2245621

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-25 14:59

AppleStore i Täby byter väl mesans man väntar (om man bokar tid först)?

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-25 15:07
Ursprungligen av kenjon:

AppleStore i Täby byter väl mesans man väntar (om man bokar tid först)?

Fick min ip6plus skärm bytt i Apple store Täby i förrgår när jag bokade tid innan. Det tog en timme och gick på garantin. Det fanns lite skumma ljusa fläckar på skärmen och de gjorde det utan tjafs.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2015-07-27 13:20
Ursprungligen av flat7:

Fick min ip6plus skärm bytt i Apple store Täby i förrgår när jag bokade tid innan. Det tog en timme och gick på garantin. Det fanns lite skumma ljusa fläckar på skärmen och de gjorde det utan tjafs.

Vad kosta det dig?
Fick du tillbaka samma lur som du lämna in eller fick du en "ny" lur? Mitt försäkringsbolag sa att de byter ut hela enheten?

Var inne och pratade med dem och bara byta glas kostar drygt 1.300 kr och självrisken är ju 1.500 kr så jag skulle gärna få en utbytes enhet..

Ursprungligen av speer:

Vad kosta det dig?
Fick du tillbaka samma lur som du lämna in eller fick du en "ny" lur? Mitt försäkringsbolag sa att de byter ut hela enheten?

Var inne och pratade med dem och bara byta glas kostar drygt 1.300 kr och självrisken är ju 1.500 kr så jag skulle gärna få en utbytes enhet..

Varför vill du ha en utbytesenhet ?
är bara glaset pajj så byter dom det om du går till Apple store, blir ju billigare än att blanda in försäkringsbolaget
går du till någon annan auktoriserad återförsäljare så får du en utbytes, men då kostar den över 3000 har jag för mig

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2015-07-27 21:31
Ursprungligen av disktant:

Varför vill du ha en utbytesenhet ?
är bara glaset pajj så byter dom det om du går till Apple store, blir ju billigare än att blanda in försäkringsbolaget
går du till någon annan auktoriserad återförsäljare så får du en utbytes, men då kostar den över 3000 har jag för mig

Varför inte tänker jag... Min lur är ju snart ett år och har lite små repor på ramen och får man en utbyteslur för någon hundring till så känns det ju som mer för pengarna...

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-27 23:06
Ursprungligen av speer:

Vad kosta det dig?
Fick du tillbaka samma lur som du lämna in eller fick du en "ny" lur? Mitt försäkringsbolag sa att de byter ut hela enheten?

Var inne och pratade med dem och bara byta glas kostar drygt 1.300 kr och självrisken är ju 1.500 kr så jag skulle gärna få en utbytes enhet..

De bytte bara skärmen och det gick som sagt på garantin och kostade mig bara bensinpengar till och från Täby centrum.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2015-07-28 13:48
Ursprungligen av flat7:

De bytte bara skärmen och det gick som sagt på garantin och kostade mig bara bensinpengar till och från Täby centrum.

Hehehe... Ja du sa ju det skönt att de gick på garantin, hade du apple care?
Ibland säger de att detta hade kostat dig ut i fall att..

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-28 13:56

Nej, har ingen Apple care.

Ursprungligen av speer:

Varför inte tänker jag... Min lur är ju snart ett år och har lite små repor på ramen och får man en utbyteslur för någon hundring till så känns det ju som mer för pengarna...

Är utbytesluren helt ny eller är det en som själv varit på reparation. Så var det ju tidigare med ipad. Då kan du ju lika gärna behålla din.

1
Bevaka tråden