Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplaya Youtube till Apple TV har slutat fungera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-24 13:17

Vet inte riktigt vilken sektion det ska ligga undan eftersom det involverar min iPhone 6 (iOS 8.4), iPad 2 (iOS 7.X) och min Apple TV (Gen 2, jailbreakad med okänt iOS), men ni får väl lägga in det i rätt sektion om det inte passar här.

För några veckor sen slutade Airplay-stödet att fungera, både från min iPhone med 8.4 och min iPad med 7.X. Även om jag speglar upp skärmen fungerar det inte att visa innehållet från Youtube-appen. Det laddar några sekunder, sen sparkas jag ur/tillbaka till hemskärmen på Apple TV.

Har googlat men inte riktigt hittat nåt. Det enda jag uppdaterat är Youtube-appen, ska de ha tagit bort stödet då eller? Nån annan som har samma bekymmer?

Ursprungligen av CEk:

...Apple TV (Gen 2, jailbreakad med okänt iOS)...

Det vore nog bra om du berättar vilken systemversion din Apple TV har. Det kan ju vara det som är (en del av) problemet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-24 13:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det vore nog bra om du berättar vilken systemversion din Apple TV har. Det kan ju vara det som är (en del av) problemet.

5.3 tror jag, sista jailbreakbara versionen. Men det enda som har ändrats är som sagt att jag har uppdaterat Youtube-appen.

Ursprungligen av CEk:

5.3 tror jag...

Ju exaktare information som lämnas om alla de ingående komponenterna, desto exaktare kan svaren (och eventuella motfrågor) bli.

Ursprungligen av CEk:

...det enda som har ändrats är som sagt att jag har uppdaterat Youtube-appen.

Jo, men det kan ju vara just det som är problemet:
Den Youtube-versionen, i kombination med den Apple-tv-versionen.

Eller kanske mer troligt:
Den Youtube-versionen, i kombination med den Apple-tv-versionen, i kombination med det jailbreaket.

Om du har möjlighet att prova dina iOS-enheter mot en annan Apple TV med nyare OS-version...
Eller prova en annan iOS-enhet med äldre Youtube-version mot din Apple tv...
...så borde man kunna dra vissa slutsatser, och hitta boven i dramat.

Har du provat något så enkelt som att starta om iOS-enheterna och Apple tvn?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-07-24 15:36

Yes, missar ibland bara bland allt som ska med.
Startat om har jag gjort på alla enheter - ingen skillnad. Har provat med kompisars ojailbreakade enheter och det fungerar inte heller bör ligga i Youtube-appen. Får testa att nedgradera den och prova igen, fördelen med jailbreak ändå. Dock sa min kompis att han ibland har samma problem med sin ATV3, att han får testa några gånger så går det. Men hos mig är det tvärstopp.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ju exaktare information som lämnas om alla de ingående komponenterna, desto exaktare kan svaren (och eventuella motfrågor) bli.

Jo, men det kan ju vara just det som är problemet:
Den Youtube-versionen, i kombination med den Apple-tv-versionen.

Eller kanske mer troligt:
Den Youtube-versionen, i kombination med den Apple-tv-versionen, i kombination med det jailbreaket.

Om du har möjlighet att prova dina iOS-enheter mot en annan Apple TV med nyare OS-version...
Eller prova en annan iOS-enhet med äldre Youtube-version mot din Apple tv...
...så borde man kunna dra vissa slutsatser, och hitta boven i dramat.

Har du provat något så enkelt som att starta om iOS-enheterna och Apple tvn?

1
Bevaka tråden