Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min iphone 5 slukar batteri ( Bytt batteri, återställt telefonen )

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-07-23 10:31

Haft min telefon sen nov 2013 och den fungerade bra i ett halvår ca. sen började den sluka batteri som aldrig förr. Nu var batteriet helt dött så jag köpte ett nytt batteri, som jag bytte, men till min stora förtvivlan så gör den samma sak med mitt nya batteri.

Jag har även återställt telefonen till fabriksinställningar och har inte återställt någon säkerhetskopia, så det kan inte vara någon app jag har laddat ner heller som drar batterier.

Någon som har ytterligare en idé på vad jag kan göra för att stoppa detta?? tacksam för hjälp

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-07-23 11:22

Samma med min 5:a. Helt sjukt snabbt går det. 3-5 timmar och luren dör. Fick gå tillbaka till min 4:a som har originalbatteriet kvar. Den håller i alla fall en hel arbetsdag.

Vad kör du för IOS?

Under Inställningar > Användning > Batterianvändning ser man i IOS 8 vilka appar som drar mest.

Kolla här!
Apple har kommit fram till att en mycket liten andel iPhone 5-enheter plötsligt kan få kortare batteritid eller behöva laddas oftare. De påverkade iPhone 5-enheterna såldes mellan september 2012 och januari 2013 och har serienummer inom ett begränsat intervall.

Om din iPhone 5 har dessa symptom och uppfyller kraven för behörighet som anges nedan, ersätter Apple ditt iPhone 5-batteri gratis.

https://www.apple.com/se/support/iphone5-batt...

  • Medlem
  • 2015-07-23 12:47

Har som sagt bytt batteri själv och de nya batteriet slukas likaså. Det är något med telefonen. Efter nollställningen så står det att "telefonen" den gröna man ringer med, tar 56% av batterierna och safari 42. Hemskärmen 2 proceny bland annat. Har inga appar alls installerade just nu. Kör iOS 8.1.2

  • Medlem
  • 2015-07-23 13:01
Ursprungligen av Marks:

Har som sagt bytt batteri själv och de nya batteriet slukas likaså. Det är något med telefonen. Efter nollställningen så står det att "telefonen" den gröna man ringer med, tar 56% av batterierna och safari 42. Hemskärmen 2 proceny bland annat. Har inga appar alls installerade just nu. Kör iOS 8.1.2

Koppla telefonen till datorn och installera om den helt. Då får du iOS 8.4 och förhoppningsvis hjälper detta bättre än att bara nollställa inställningarna på telefonen.

1
Bevaka tråden