Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kaos i Itunes biblioteket HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Efter senaste uppdateringen av iTunes och applemusic är sig inget längre likt i mitt bibliotek . Filer fattas, Album som jag lagt in i datorn ligger i olika mappar, albumbilder saknas jag det är kaos. Har petat in rätt mycket musik i min NAS som jag kör iTunes ifrån.
Hur gör jag för att få ordning på allt på enklast sätt?

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hej
Efter senaste uppdateringen av iTunes och applemusic är sig inget längre likt i mitt bibliotek . Filer fattas, Album som jag lagt in i datorn ligger i olika mappar, albumbilder saknas jag det är kaos. Har petat in rätt mycket musik i min NAS som jag kör iTunes ifrån.
Hur gör jag för att få ordning på allt på enklast sätt?

Det är ju bara att hoppas att du har Time Machine och på så vis kan gå tillbaka till innan du lät Music ta över kontrollen över ditt bibliotek.

Vad du ska göra timemachine på är där ditt itunes library.itl ligger, förslagsvis user/Music/iTunes.
Om du har den filen där kan du ju köra Time Machine på hela den mappen.

Bara en rekommendation, ta tillbaka kontrollen över ditt iTunes library själv innebär att du vet vad du gör!
Så kolla vad du använder den mappen till, och/eller googla.....en start fick du där ?
Du får ju också kolla om musikfilerna har ändrats..?

Provade att flytta alla musik videor genom att ta lägg till i bibliotek undra om det går med musiken oxå? Ditt förslag är bra men kruxet är att jag manuellt gjort en massa spel listor då det inte går att konvertera spotify listor så det blir att börjaom ifall jag kör TC
/Simon

Ursprungligen av panther:

Det är ju bara att hoppas att du har Time Machine och på så vis kan gå tillbaka till innan du lät Music ta över kontrollen över ditt bibliotek.

Vad du ska göra timemachine på är där ditt itunes library.itl ligger, förslagsvis user/Music/iTunes.
Om du har den filen där kan du ju köra Time Machine på hela den mappen.

Bara en rekommendation, ta tillbaka kontrollen över ditt iTunes library själv innebär att du vet vad du gör!
Så kolla vad du använder den mappen till, och/eller googla.....en start fick du där ?
Du får ju också kolla om musikfilerna har ändrats..?

Musik hittad men .....

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hej
Efter senaste uppdateringen av iTunes och applemusic är sig inget längre likt i mitt bibliotek . Filer fattas, Album som jag lagt in i datorn ligger i olika mappar, albumbilder saknas jag det är kaos. Har petat in rätt mycket musik i min NAS som jag kör iTunes ifrån.
Hur gör jag för att få ordning på allt på enklast sätt?

Musiken hittad men nu ligger det mesta av min musik i en mapp och lite i en annan. kan man kopiera över all musik i den nyaste itunes media mappen? eller länkar det fel då?

Ursprungligen av Mac Jonson:

Musiken hittad men nu ligger det mesta av min musik i en mapp och lite i en annan. kan man kopiera över all musik i den nyaste itunes media mappen? eller länkar det fel då?

Vet inte vad du hade innan Music, music på 2 ställen då också?
Omlänkning kan man ju få sitta med ibland även om man inte flyttat musiken. Så det får du nog göra om du flyttar musiken till annan mapp än vad du lade den i från början. Ta en eftermiddag, eller en natt och skapa ordning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-23 20:33
Ursprungligen av Mac Jonson:

Hej
Efter senaste uppdateringen av iTunes och applemusic är sig inget längre likt i mitt bibliotek . Filer fattas, Album som jag lagt in i datorn ligger i olika mappar, albumbilder saknas jag det är kaos. Har petat in rätt mycket musik i min NAS som jag kör iTunes ifrån.
Hur gör jag för att få ordning på allt på enklast sätt?

Hade mycket problem med min musik som också ligger på en NAS. iTunes kraschade och trilskades något fantastiskt.
Som tur är har jag all musik i flac-format utanför itunes också. Jag skrotade all min egen musik i itunes och kör numera bara apple music. Verkar som om allt jag vill ha finns där så för min del spelar det inte speciellt stor roll.
Nu funkar det bra igen.
Inte mycket hjälp kanske men det visar i alla fall att du inte är ensam

1
Bevaka tråden