Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med screen shots

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att kunna ta screen shots med klockan (håll in bägge knapparna samtidigt). Det har fungerat tidigare men fungerar inte nu.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Dessutom så har jag ett intressant småproblem. Ibland när jag kör träningsappen så märker den inte hur mycket som jag går. Avstånden blir uppdateras inte. Det gick till sig när jag slog av BT på telefonen (jag misstänkte något GPS problem eftersom jag kör IOS9 betan)

Har inte märkt av något av dessa problem. Du som är gammal i gamet har väl startat om dom väl

Ursprungligen av CekariYH:

Har inte märkt av något av dessa problem. Du som är gammal i gamet har väl startat om dom väl

Till och med två gånger idag :). Misstänker att det kan vara ett problem med knapparna men de fungerar felfritt var för sig.

Det är så svårt att söka på "apple watch screenshot fails" - jag får bara upp domedagsprofeter som hävdar att Apple Watch kommer att bli en flopp ("fail")

Ursprungligen av BlackSmp:

Till och med två gånger idag :). Misstänker att det kan vara ett problem med knapparna men de fungerar felfritt var för sig.

Det är så svårt att söka på "apple watch screenshot fails" - jag får bara upp domedagsprofeter som hävdar att Apple Watch kommer att bli en flopp ("fail")

Trodde väl det Låter skumt, prova nyss och det funkar ua.

Jo, många sådana har jag också sett ihop med dalande försäljnings siffror och vet inte vad, bryr mig inte

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-17 11:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Till och med två gånger idag :). Misstänker att det kan vara ett problem med knapparna men de fungerar felfritt var för sig.

Det är så svårt att söka på "apple watch screenshot fails" - jag får bara upp domedagsprofeter som hävdar att Apple Watch kommer att bli en flopp ("fail")

Har du testat med att starta om den?
1.0-mjukvaror...

Ursprungligen av mattiL:

Har du testat med att starta om den?
1.0-mjukvaror...

Två gånger, som det står i inlägget du citerade

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har problem med att kunna ta screen shots med klockan (håll in bägge knapparna samtidigt). Det har fungerat tidigare men fungerar inte nu.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Dessutom så har jag ett intressant småproblem. Ibland när jag kör träningsappen så märker den inte hur mycket som jag går. Avstånden blir uppdateras inte. Det gick till sig när jag slog av BT på telefonen (jag misstänkte något GPS problem eftersom jag kör IOS9 betan)

Vad gäller screen shots har jag samma problem. Ibland fungerar det - ibland inte. Oftast inte. ?
Verkar som det är väldigt känsligt - hur länge man håller inne knapparna. Kortare tid fungerar bättre.
Skumt är det i alla fall. Nu fick jag det att fungera 5 ggr på raken.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har problem med att kunna ta screen shots med klockan (håll in bägge knapparna samtidigt). Det har fungerat tidigare men fungerar inte nu.

Är det någon annan som upplever samma sak?

Dessutom så har jag ett intressant småproblem. Ibland när jag kör träningsappen så märker den inte hur mycket som jag går. Avstånden blir uppdateras inte. Det gick till sig när jag slog av BT på telefonen (jag misstänkte något GPS problem eftersom jag kör IOS9 betan)

Hade också detta med avstånd och träningsappen. Gick min vanliga runda idag och den har plötsligt blivit 800 m kortare.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad gäller screen shots har jag samma problem. Ibland fungerar det - ibland inte. Oftast inte. ?
Verkar som det är väldigt känsligt - hur länge man håller inne knapparna. Kortare tid fungerar bättre.
Skumt är det i alla fall. Nu fick jag det att fungera 5 ggr på raken.

Verkar också som man måste tima bättre så bägge knapparna trycks in samtidigt, iPhonen är inte lika känslig, helt ovetenskapligt men en känsla bara.

Ursprungligen av adress@mac:

Vad gäller screen shots har jag samma problem. Ibland fungerar det - ibland inte. Oftast inte. ?
Verkar som det är väldigt känsligt - hur länge man håller inne knapparna. Kortare tid fungerar bättre.
Skumt är det i alla fall. Nu fick jag det att fungera 5 ggr på raken.

Ursprungligen av CekariYH:

Verkar också som man måste tima bättre så bägge knapparna trycks in samtidigt, iPhonen är inte lika känslig, helt ovetenskapligt men en känsla bara.

Det stämmer ganska bra med mina iakttagelser.

Ursprungligen av pmarriott:

Hade också detta med avstånd och träningsappen. Gick min vanliga runda idag och den har plötsligt blivit 800 m kortare.

Det hände igen och det kan vara något med GPS och IOS9. Jag slog av BT på telefonen och då började klockan mäta rätt.

Screen shot problem var skit bakom spakarna

Jag gjorde fel. Man ska hålla inne sidoknappen och sedan trycka in och släppa upp kronan.

Pinsamt

Edit: fast jag tycker att det vore mer logisk att göra på samma sätt som på Iphone och Ipad: hålla inne knapparna samtidigt

Senast redigerat 2015-07-24 09:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Screen shot problem var skit bakom spakarna

Jag gjorde fel. Man ska hålla inne sidoknappen och sedan trycka in och släppa upp kronan.

Pinsamt

Ah, smart att du kom på det, inte såå pinsamt

Ursprungligen av BlackSmp:

Screen shot problem var skit bakom spakarna

Jag gjorde fel. Man ska hålla inne sidoknappen och sedan trycka in och släppa upp kronan.

Pinsamt

Edit: fast jag tycker att det vore mer logisk att göra på samma sätt som på Iphone och Ipad: hålla inne knapparna samtidigt

Tror ändå du gjorde rätt från början. Åtminstone vad jag läst mig till. Sidoknappen är till för att visa/dölja vänner. Dubbeltryck är ApplePay - vilket är ganska ointressant så här långt. Hålla inne för avstängning.
Du skall trycka ned båda samtidigt - precis som på iPhone/iPad.
Tryck 1 sek - skärmen blinkar till och kameraslutaren låter. ?
http://www.macworld.co.uk/how-to/apple/how-ta...

Senast redigerat 2015-07-24 11:34
Ursprungligen av adress@mac:

Tror ändå du gjorde rätt från början. Åtminstone vad jag läst mig till. Sidoknappen är till för att visa/dölja vänner. Dubbeltryck är ApplePay - vilket är ganska ointressant så här långt. Hålla inne för avstängning.
Du skall trycka ned båda samtidigt - precis som på iPhone/iPad.
Tryck 1 sek - skärmen blinkar till och kameraslutaren låter. ?
http://www.macworld.co.uk/how-to/apple/how-ta...

Jag har också ett klart minne av att man gjorde så där (samtidigt tryck) men idag så hittade jag detta...

Och källan är väl ganska pålitlig

https://support.apple.com/en-us/HT204673

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har också ett klart minne av att man gjorde så där (samtidigt tryck) men idag så hittade jag detta...

Och källan är väl ganska pålitlig

https://support.apple.com/en-us/HT204673

Har sett den också. Men enligt olika forum är felmarginalen större om man använder det sättet. Har själv
flera gånger hamnat i läget " stäng av " och fått en dump på den skärmen. Tydligen går det även att trycka in kronan först - och sedan sidoknappen -men då kan Siri gå in i stället enligt andra forum.
Jag fortsätter med båda samtidigt som på iPhone - fungerar för mig varje gång. ?

1
Bevaka tråden