Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPRS, Jag får har fått 2 stora räkningar av GPRS.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-07-12 22:53

Så jag har en ny mobil och sånt, ehm, jag använde den som vanligt sen i slutet av månaden så fick jag en räkning med 1000 kr på...
sen nästa månad fick jag en till på 5000... jag måste få bort det, jag använder knappt mitt 3G. Hjälp mig snälla.

Senast redigerat 2015-07-12 23:19

Stäng av ditt 3G direkt och kontakta din leverantör..

Stäng av Data roaming också. Låter som att du kommer in på en utländsk operatör med de priserna.

Vad har du för telefon?
Berätta var du befinner/befunnit dig, vad har du för operatör och vilken typ av abonnemang osv?
Vill du bara stänga av det så stänger du av mobil data.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-12 23:10
Ursprungligen av ehaag:

Så jag har en ny mobil och sånt, ehm, jag använde den som vanligt sen i slutet av månaden så fick jag en räkning med 1000 kr på...
sen nästa månad fick jag en till på 5000... jag måste få bort det, jag använder knappt mitt 3G. Hjälp mig snälla.

Du råkar inte bo i helsingborg?

  • Medlem
  • 2015-07-12 23:11
Ursprungligen av keptang:

Vad har du för telefon?
Berätta var du befinner/befunnit dig, vad har du för operatör och vilken typ av abonnemang osv?
Vill du bara stänga av det så stänger du av mobil data.

Bor utanför stockholm, har en iphone 6 plus, har Mobivox som abonnemang. har inte varit utomlands på ett tag, stängde av det föra månaden och använde så lite jag kunde, men det blev lite mycket endå...

Ursprungligen av ehaag:

Bor utanför stockholm, har en iphone 6 plus, har Mobivox som abonnemang. har inte varit utomlands på ett tag, stängde av det föra månaden och använde så lite jag kunde, men det blev lite mycket endå...

Oseriöst bolag som sysslat med bluff-fakturor osv.
Mobil data ingår inte i deras abonnemang = svindyrt.

Stäng av mobil data och byt operatör så fort du bara kan.

  • Medlem
  • 2015-07-12 23:24
Ursprungligen av keptang:

Oseriöst bolag som sysslat med bluff-fakturor osv.
Mobil data ingår inte i deras abonnemang = svindyrt.

Stäng av mobil data och byt operatör så fort du bara kan.

Okej jag byter imorgon tack för hjälpen <3

Citat:

Surfabonnemanget är en tilläggstjänst som enkelt kan läggas till på ert nuvarande abonnemang. Välj mellan 0,5Gb – 10Gb per månad. Kontakta kundtjänst på 08-211020 för priser och mer information. Överstigande förbrukning debiteras med 6 SEK per Mba

Ursprungligen av disktant:

Herre Gud...

  • Medlem
  • 2015-07-13 04:39

Aldrig hört talas om denna operatör. Och lika bra var väl det med de priserna på data, fy fan!

Usch, men bra att du öppnat en tråd om om det @ehaag. Moderbolaget är Svea-ekonomi som är ett relativt stort företag och sysslar med inkasso bland annat.

Senast redigerat 2015-07-13 13:50

Fan så sjukt abb. Förstår inte heller folk som ansluter sig till okända "billiga på pappret" operatörer. Alla dom stora är relativt billiga, har skaplig service och olika alternativ av abb. som man kan välja mellan.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-13 11:37

Skulle först kalla det ocker, men "Att utnyttja okunnighet hos offret är däremot inte att anse som ocker."
Så jag kallar det lår moral hos operatören. Tyvärr är halva Sveriges befolkning i farozonen. Må ARN plåga Mobivox tills tidens ände.

Får jag fråga, hur kom det sig att du valde dem som operatör?

Farsan råkade ut för en liknande sak nyligen. Han gick från en gammal telefon till en iPhone. När räkningen kom så hade Universal Telecom debiterat honom 1.482kr för SVENSK datatrafik mellan 13:00 - 15:00 (För ungefär 150 mb trafik) innan hans 1 Gb dataplan hade gått igenom. Jag ringde skämtbolaget och var förvissad om att de skulle lösa detta åt oss men ICKE! Ringmuskeln i kundtjänst sa att det inte var nååååågot som heeeeeeelst som hon kunde göra. Det är bara att betala.

  • Medlem
  • 2015-07-13 17:29
Ursprungligen av reboot81:

Skulle först kalla det ocker, men "Att utnyttja okunnighet hos offret är däremot inte att anse som ocker."
Så jag kallar det lår moral hos operatören. Tyvärr är halva Sveriges befolkning i farozonen. Må ARN plåga Mobivox tills tidens ände.

Får jag fråga, hur kom det sig att du valde dem som operatör?

ARN är ju ganska tandlöst ändå. Vad vill du att ARN ska göra? Sätta upp dem på sin svarta lista? Även om TS vänder till ARN för att få tillbaka sina pengar genom att tex hävda ocker så måste ändå inte företaget i fråga följa mARNs rekommendationer om ARN anser att TS har rätt att få tillbaka sina pengar.

1
Bevaka tråden