Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig upplösning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-07-11 11:20

Jag har en Late 2013 rMBP 15" med alla senaste uppdateringar.

Sedan 10.10.2 (tror jag) har inloggningsrutan haft en abnormt liten upplösning. Bilden, muspekaren och allt annat på skärmen är gigantiskt. Sedan när inloggningen är klar och skrivbordet visas är allt normalt igen.

Ett annat problem som har dykt upp är att 2 olika program har börjat fråga om "Tillåta anslutningar". Jag måste alltså klicka "Tillåt" varje gång de startas. Båda är inställda på att tillåta anslutningar i Brandväggsinställningarna.

Tankar om detta?

Ursprungligen av Hubug:

Jag har en Late 2013 rMBP 15" med alla senaste uppdateringar.

Sedan 10.10.2 (tror jag) har inloggningsrutan haft en abnormt liten upplösning. Bilden, muspekaren och allt annat på skärmen är gigantiskt. Sedan när inloggningen är klar och skrivbordet visas är allt normalt igen.

Ett annat problem som har dykt upp är att 2 olika program har börjat fråga om "Tillåta anslutningar". Jag måste alltså klicka "Tillåt" varje gång de startas. Båda är inställda på att tillåta anslutningar i Brandväggsinställningarna.

Tankar om detta?

Det där med upplösningen har jag på min rMPB 11,3 också.

Min Keynote börjar ibland fråga om den får acceptera inkommande anslutningar. Då har jag tagit bort den ur brandväggsinställningarna och sen rullar det på ett tag.

1
Bevaka tråden