Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parkoppla nytt tangentbord?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-07-11 13:16

Var idag tvungen att köpa ett nytt Apple Wireless-tangentbord då mitt gamla tackade för sig här om dagen.
Men hur i ******* parkopplar jag den med min Mac Mini igen? Datorn är avstängd och eftersom jag inte är inne i OS X (10.10.4) så kan jag inte parkoppla datorn med nya bordet.
Att starta upp datorn i Target Mode via en Thunderbolt-kabel fungerar väl inte heller då man bara får tillgång till hårddisken på den anslutna datorn?

Finns ingen i närheten som jag kan låna ett USB-tangentbord av just nu. Måste jag på allvar åka och köpa ett tangentbord med sladd för att få mitt nya trådlösa att funka? Helt jävla idiotiskt!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-11 13:59

Prova att koppla ifrån ALLA USB enheter, starta upp datorn och låt den leta efter trådlösa enheter.
Datorn tror nu att du packar upp datorn för första gången (typ) och börjar leta.

Ursprungligen av Dalle:

...kan jag inte parkoppla datorn med nya bordet...

Här finns några lösningsförslag, tror jag:
http://apple.stackexchange.com/questions/4211...

  • Medlem
  • 2015-07-11 14:18
Ursprungligen av reboot81:

Prova att koppla ifrån ALLA USB enheter, starta upp datorn och låt den leta efter trådlösa enheter.
Datorn tror nu att du packar upp datorn för första gången (typ) och börjar leta.

Jag skyr USB som pesten. Därför har jag aldrig något med USB inkopplat i datorn.
Jag gjorde som du beskrev. Och höll inne strömbrytaren på tangentbordet så att den gör sig redo för att parkoppla. Men jag fick det inte att funka. Jag får försöka senare igen.

Tack för tips.

  • Medlem
  • 2015-07-11 14:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här finns några lösningsförslag, tror jag:
http://apple.stackexchange.com/questions/4211...

Jag ska läsa igenom, tack för länken.

Bluetooth-verktyget startar som standard om den inte känner av någon mus och tangentbord.

Så stäng av allt som räknas som mus och keyboard så kan du ansluta nya tangentbordet.

  • Medlem
  • 2015-07-11 15:28
Ursprungligen av Borttaget:

Bluetooth-verktyget startar som standard om den inte känner av någon mus och tangentbord.

Så stäng av allt som räknas som mus och keyboard så kan du ansluta nya tangentbordet.

Får det tyvärr inte att fungera i praktiken.

Senast redigerat 2018-07-23 13:29
  • Medlem
  • 2015-07-11 15:34

Året är 2015

Vi har kunnat flyga till månen i omkring 40 år
Vi kan prata med andra människor på andra sidan jorden nästan oavsett var vi befinner oss (satellittelefon)
Vi kan byta ut flera vitala organ i människokroppen
Vi kan skapa liv med hjälp av "provrörsbefruktning"
Vi kan komma åt internet nästan varsomhelst via telefonen i byxfickan

Men det går INTE att starta en dator från ett nytt tangentbord!

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-07-11 16:09

När det behövs en ny parkoppling brukar jag starta med ett usb-tangentbord och gå in i bluetoothmenyn manuellt och parkoppla. Kanske inte svaret du hoppades på men det fungerar till 100%

  • Medlem
  • 2015-07-11 16:41
Ursprungligen av Heden:

När det behövs en ny parkoppling brukar jag starta med ett usb-tangentbord och gå in i bluetoothmenyn manuellt och parkoppla. Kanske inte svaret du hoppades på men det fungerar till 100%

Det hade jag också gjort, om jag hade haft ett tangentbord med USB.

Har du ingen mus ansluten så du kan klicka dig fram eller är det kanske så att du har krav på lösenord först?

  • Medlem
  • 2015-07-11 16:58
Ursprungligen av Borttaget:

Har du ingen mus ansluten så du kan klicka dig fram eller är det kanske så att du har krav på lösenord först?

FileVault är aktiverat, så jag kommer inte in i OS X tyvärr.

Senast redigerat 2018-07-23 13:29
1
Bevaka tråden