Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App för koder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-03 10:50

Idag har jag LockBox där jag samlar alla koder.
Men vad finns det för andra bra appar som håller mina koder på ett ställe och som jag kan ha på paddan och mobile.
som också kan sparas som säkerhetskopior när mobile crasher.

Ursprungligen av MorganB:

Idag har jag LockBox där jag samlar alla koder.
Men vad finns det för andra bra appar som håller mina koder på ett ställe och som jag kan ha på paddan och mobile.
som också kan sparas som säkerhetskopior när mobile crasher.

1Password. Kan du använda med backup mot både Dropbox och iCloud.

Ett ex. är 1Password med synkronisering via iCloud eller Dropbox.

Great minds think alike.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-03 16:04

Ok tackar.
Ser ju rätt bra ut ?

Ursprungligen av MorganB:

Ok tackar.
Ser ju rätt bra ut ?

Först kommer 1Password - sedan kommer 1Password. Finns idag ingen bättre eller säkrare. Syncar perfekt mellan iPhone iPad  Watch och Mac. Mini i menyn på Safari för lätt åtkomst. Har även egen inbyggd webbläsare. Synkning i Dropbox - iCloud eller bara lokalt i wifi nätverket. Password generator om kan vill ha det. Finns även i PRO som ger ännu mer möjligheter. Rekommenderas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-04 22:19

Det jag sett och provat fram tills nu ser riktigt bra ut

  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-07-09 10:30

Hej
Är det någon som inte köpt 1Password via App Store utan direkt från utvecklaren och i såfall varför?
Har installerad 30-dagars prov av senaste version från https://agilebits.com/store men nu är frågan var är bästa stället att köpa full version?

Senast redigerat 2015-07-09 10:52
Ursprungligen av paso:

Hej
Är det någon som inte köpt 1Password via App Store utan direkt från utvecklaren och i såfall varför?
Har installerad 30-dagars prov av senaste version från https://agilebits.com/store men nu är frågan var är bästa stället att köpa full version?

Har för mig att skillnaden var priset - när jag köpte det från utvecklaren direkt. Men det är några år sedan.
Har uppdaterat till PRO vid årsskiftet bara. Stora skillnaden tidigare var val av synkning / backup. Man hade större valmöjlighet hos 1Password än via Apple. Jag vill inte ha molnet utan wifi och Droppbox. Vill behålla allt själv så att säga. Använder iMac - iPad och iPhone med synkning wifi och backup Droppbox.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-07-09 17:56
Ursprungligen av paso:

Hej
Är det någon som inte köpt 1Password via App Store utan direkt från utvecklaren och i såfall varför?
Har installerad 30-dagars prov av senaste version från https://agilebits.com/store men nu är frågan var är bästa stället att köpa full version?

Jag köpte direkt från tillverkaren pga. att jag hade en stor rabatt där eftersom jag var tidigare kund hos dem. Det man går miste om är stöd för iCloud-synk men det fungerar utmärkt med Dropbox som synkroniseringstjänst.

Ursprungligen av joakimo:

Jag köpte direkt från tillverkaren pga. att jag hade en stor rabatt där eftersom jag var tidigare kund hos dem. Det man går miste om är stöd för iCloud-synk men det fungerar utmärkt med Dropbox som synkroniseringstjänst.

Låter nästan som det svar jag skrev i #9.......?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-10 09:10
Ursprungligen av adress@mac:

Stora skillnaden tidigare var val av synkning / backup. Man hade större valmöjlighet hos 1Password än via Apple. Jag vill inte ha molnet utan wifi och Droppbox. Vill behålla allt själv så att säga. Använder iMac - iPad och iPhone med synkning wifi och backup Droppbox.

Njae, med versionen via App Store kan du välja mellan Dropbox, iCloud eller wifi-synk. Versionen direkt från AgileBits är samma men utan möjlighet till iCloud-synk.

1
Bevaka tråden