Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 9 beta

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Påbörjade en frågeställning om vissa funktioner i iOS 9 i tråden iOS 8 beta men låter det rulla på i en tråd ämnad iOS 9 istället.

Frågan jag hade där var i vilket fall huruvida split-view är något man måste ställa in i iOS 9 eller om det kommer per automatik och aktiveras med någon "gest" eller liknande.
Jag sitter i vilket fall med iOS 9 på min iPhone 6 samt iPad 4th gen. Med all säkerhet kommer säkerligen vissa "features" uteslutas från 4th gen men vilka har jag inte riktigt fått koll på .

Är det någon mer än jag som sitter på iOS 9 beta och har hittat användbara funktioner eller bara tankar om vad som är bra respektive dåligt.

Spontant hittills är jag nöjd bortsett från att batteri tiden är lidande men det är ju förklarligt med tanke på att det ännu är i ett tidigt stadie. Jag och en vän skaffade ett dev konto då vi var ivriga att testa det som kommer i höst redan nu om nu någon undrar hur jag fick in det i mina enheter.

Ett tips för nyfikna med Apple Watch - Det verkar som att Watch OS 1.1 samt IOS 9 Beta förstör Siri på klockan. Jag har inte fått ner Watch OS 2.0 betan ännu även om jag har Watch OS beta profilen installerad.

Jag kör publikbetorna

Edit: En avaktivering/påaktivering av Siri på telefonen verkar lösa problemet

Senast redigerat 2015-06-24 09:02

Läste nu att det verkar dessvärre som om det bara är iPad Air 2 som får Split-view dags att byta padda ... =(

Ursprungligen av Stefan Willard:

Läste nu att det verkar dessvärre som om det bara är iPad Air 2 som får Split-view dags att byta padda ... =(

Jag misstänkte det - men avvaktar uppdateringssvängen som troligen kommer i höst.

Jo den kommer väl sedvanligt i samband med nästa iPhone och eventuell iPad. Om en iPad Pro kommer i år som är mer som en dator i form av att köra "fullskaliga" eller något i den stilen så blir nog det ett givet köp. Likaså är jag rätt så sugen på en klocka även om det mest är vill ha begäret som vurmar för det.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Läste nu att det verkar dessvärre som om det bara är iPad Air 2 som får Split-view...

Det inte bara "verkar som", utan det är så. Detta nämndes och visades på presentationen 8 juni.

Japp, dags att byta padda.

Edit:
Här är en artikel om multitasking-funktionerna i iOS 9: http://www.macrumors.com/2015/06/12/ios-9-ipa...

Senast redigerat 2015-06-24 09:23

Jag missade presentation av någon anledning (hittills sett varenda senaste 6 åren) . Men som sagt en ny padda är motiverat 16GB räcker helt enkelt inte längre dessutom så har ju övriga familjemedlemmar lagt vantarna på 4:an sen långt tillbaka ...

Jag kör personligen inte betan på min Air 2. Körde in den på en iPhone 6 men det är extremt mycket beta i dagsläget. På gränsen till oanvändbart faktiskt. Det enda positiva är att min egen app inte kraschar i iOS 9.

Här finns en ganska bra genomgång av diverse nya features: http://www.iphonehacks.com/2015/06/ios-9-hidden-features.html

Sedär var lite mer än jag hittat hittills även om vissa är försumbar för mig själv .

Väntar och väntar på nästa beta...

Jag kör nuvarande beta, funkar smärtfritt. Ska komma beta 3 denna vecka.

Mvh

Ursprungligen av _empty:

Jag kör nuvarande beta, funkar smärtfritt. Ska komma beta 3 denna vecka.

Med vänlig hälsning,

Men Apple Music fungerar väl inte på den?

Hej,

Cue lovade det skulle komma denna veckan.

Ursprungligen av Megolon:

Men Apple Music fungerar väl inte på den?

Ursprungligen av _empty:

Hej,

Cue lovade det skulle komma denna veckan.

Jag menade på nuvarande betan

Hej,

Finns inte men kommer denna vecka i beta3!

Ursprungligen av Megolon:

Jag menade på nuvarande betan

Ursprungligen av _empty:

Jag kör nuvarande beta, funkar smärtfritt. Ska komma beta 3 denna vecka.

Mvh

Det var ju det som jag sa? Väntar på nästa beta...

Jag har problem med några småappar (Swish, Unread) som inte fungerar. Annars så rullar det på ganska bra

Early next week lova han. Det är ju rent krasst redan passé . Swish är segt att det krånglar i övrigt är batteritiden största bekymret. Sen kraschar appar mer frekvent samt samtalsfel tycks öka.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Early next week lova han. Det är ju rent krasst redan passé . Swish är segt att det krånglar i övrigt är batteritiden största bekymret. Sen kraschar appar mer frekvent samt samtalsfel tycks öka.

Det måste först få bli onsdag i Kalifornien?

I mitt fall fungerar inte Swish alls men jag kör publika betan så jag ligger något efter utvecklarbetorna (tror jag i alla fall)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det måste först få bli onsdag i Kalifornien?

I mitt fall fungerar inte Swish alls men jag kör publika betan så jag ligger något efter utvecklarbetorna (tror jag i alla fall)

Swish är stendött här med och jag kör utvecklarkonto

Beta 3 är ute. Batteri felet fixades i beta2.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Early next week lova han. Det är ju rent krasst redan passé . Swish är segt att det krånglar i övrigt är batteritiden största bekymret. Sen kraschar appar mer frekvent samt samtalsfel tycks öka.

Det är en beta, att installera den med en förväntan om att saker och ting skall fungera är fel inställning...
Sen hoppas jag att du och din vän läst det licensavtal ni godkänt när ni gick med i utvecklarprogrammet för att få möjlighet att testa betan, så att ni vet vad ni får prata om och säga

Ursprungligen av pushloop:

Det är en beta, att installera den med en förväntan om att saker och ting skall fungera är fel inställning...
Sen hoppas jag att du och din vän läst det licensavtal ni godkänt när ni gick med i utvecklarprogrammet för att få möjlighet att testa betan, så att ni vet vad ni får prata om och säga

Är fullt medveten om att det är beta och att det kraschar. Jag har sen iOS 7 kört beta och vissa är sämre än andra. Det var mer ett konstaterande då någon sa att allt fungera klockrent typ. Batteri drain var inte löst i beta 2 för övrigt imo.

Ursprungligen av _empty:

Beta 3 är ute. Batteri felet fixades i beta2.

Fungerar Apple Music nu?

Edit: Hittade själv

http://9to5mac.com/2015/07/08/ios-9-beta-3-ap...

Är det någon som hittat News? Det går att leta fram News i inställningar men när jag öppnar ICloud inställningarna så ser jag inte News och jag hittar ingen app

BTW: swish fungerar för mig. Jag var iofs tvungen att starta appen tre gånger men efter tredje gången så lät den bli att krascha

Någon som har fått sin news app med publicbetan?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon som har fått sin news app med publicbetan?

Inte jag alla fall

Ändra region till usa och starta om telefonen! Då ska den komma tydligen.

  • Medlem
  • 2015-07-10 00:26

Jag försöker att uppdatera men får error hela tiden. Belastningsproblem?

Funkar det med att ändra region för att får news?

Ingen som haft några konstigheter med Apple Watch tillsammans med betan?

Bevaka tråden