Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spelar man Apple Music från OS X?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2015-06-30 18:39

Jag hittar inte det i iTunes, trodde det skulle dyka upp där nu. Det fungerar ju i iPhonen.

Har du uppdaterat OS X till 10.10.4?

Det räcker inte med 10.10.4. Det verkar vara en separat installation för iTunes 12.2 som ännu inte är tillgänglig.

  • Medlem
  • Borås
  • 2015-06-30 18:47

OK, då får vi vänta på iTunes 12.2 då.

Ursprungligen av HankPank:

Det räcker inte med 10.10.4. Det verkar vara en separat installation för iTunes 12.2 som ännu inte är tillgänglig.

Stämmer, verkar som Apple har lite problem att rulla ut 12.2 om man läser runt.

Nåt knas är det för när jag väljer att "prova" så får jag upp att jag måste ladda ner senaste iTunes 12.1, vilket jag redan har så klickar jag på avbryt så står det bara och tickar med texten "Connecting to the iTunes Store"
Provar jag att installera 12.1 så får jag felmeddelande att det redan finns installera.
Så det blir att avvakta i några timmar. Sen blir det att A/B-testa med Spotify

Undrade precis samma sak.

Ursprungligen av emil_stahl:

Undrade precis samma sak.

Är besvarat i flera andra trådar redan. Vi väntar på iTunes 12.2.
Testa att sök i forumet till att börja med.

http://www.apple.com/itunes/download/

Och just nu... 00:30 dök iTunes 12.2 upp

Konstigt. Jag har haft 12.2 installerat sedan kl 22 (någonting). Kanske rullas den ut i olika omgångar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-01 00:43
Ursprungligen av Christian_W:

Och just nu... 00:30 dök iTunes 12.2 upp

Drar ner direkt.

Spontant anser jag det bästa, iaf initialt, med Music är att man kan upptäcka på ett smidigt och bra sätt. Likväl som att ha tillgång till ett enormt bibliotek att manuellt söka i.

Stor skillnad på ljudkvalité. Apple är mkt klarare och renare än Spotify!

Musiken som jag laddar upp till mitt iCloudbibliotek, behåller Apple kopior av det?
Någon som vet något om integriteten runt det?
Började att ladda upp till iCloud-biblioteket, men tänkte jag skulle ta reda på hur det här förhåller sig innan jag fortsatte.

Indirekt kan de ju stjäla all den musik och annat material som de inte har ifrån alla som laddar upp.
Med marknadsföringen att jag får tillgång till allt, de får ju också tillgång till all min lagrade musik och annat, med den skillnaden att jag faktiskt betalar för det.
Känns ju så där...om det är så?
Vet inte om det här är rätt tråd, men det är ifrån OSX som man laddar upp till iCloud-biblioteket...

Jag har heller inte hittat något ställe där jag kan radera ifrån eller kontrollera det här biblioteket på iCloud,
finns det något sådant sätt?

Senast redigerat 2015-07-01 11:46
Ursprungligen av panther:

Musiken som jag laddar upp till mitt iCloudbibliotek, behåller Apple kopior av det?
Någon som vet något om integriteten runt det?
Började att ladda upp till iCloud-biblioteket, men tänkte jag skulle ta reda på hur det här förhåller sig innan jag fortsatte.

Indirekt kan de ju stjäla all den musik och annat material som de inte har ifrån alla som laddar upp.
Med marknadsföringen att jag får tillgång till allt, de får ju också tillgång till all min lagrade musik och annat, med den skillnaden att jag faktiskt betalar för det.
Känns ju så där...om det är så?
Vet inte om det här är rätt tråd, men det är ifrån OSX som man laddar upp till iCloud-biblioteket...

Jag har heller inte hittat något ställe där jag kan radera ifrån eller kontrollera det här biblioteket på iCloud,
finns det något sådant sätt?

Jösses varför skulle Apple stjäla din musik???

Nej det finns inget sätt att välja vilka låtar/album du vill ska hamna i iCloud utan det är allt eller inget.
Tar du bort dom från din värddator får du valet att ta bort dom från iCloud eller lämna kvar.

Ursprungligen av Megolon:

Jösses varför skulle Apple stjäla din musik???

Nej det finns inget sätt att välja vilka låtar/album du vill ska hamna i iCloud utan det är allt eller inget.
Tar du bort dom från din värddator får du valet att ta bort dom från iCloud eller lämna kvar.

Glömde bort den här tråden....

Det vet man ju inte om de vill skaffa ett ännu massivare global itunesbibliotek ?
Det finns avancerat och dyrt kursmaterialet som jag inte vill dela med mig av, eller vill ska komma i orätta händer. För min del handlar det inte så mycket om musiken jag har på datorn.

Nja, det finns väl ingen direkt anledning för dem att själa, å andra sidan kunde man då fått kontroll av att själv välja vad man vill ha i iCloud-biblioteket och inte tycker jag.
Samt kunna radera sånt som man inte vill ha där på ett smidigt sätt.
Dessutom är det så lite information om det, vilket inte är kundanvändarvänlig.
Som om man bara ska överlåta kontrollen till Apple av hela ens ljudbibliotek bara så där. Det känns inte bra och det gör mig tveksam.
Vill väldigt gärna fortsätta ha kontrollen över mitt ljudbibliotek.

Men man behöver ju inte ladda upp det man har på macen, och fortsätta ha det som man vill ha på sina devicer.
Man kan ju ändå få ut en hel del värde av Apple Music och icloud-biblioteket.
Nu började jag ju ladda upp och sedan avslutade, så låter det förmodligen vara så tills jag har kontrollen över vad jag vill ladda upp och inte. Har ingen lust att börja radera och bli av med antal spelningar och lägga tillbaka material bara för att Apple skapar ett sådant oanvändarvänligt system.

Apple Musik är ju bara i sin vagga, hoppas verkligen det här förändras.

Visste att det skulle bli något som skulle strula....?
Men många har ju haft betydligt större problem har jag läst på Google.

Ursprungligen av panther:

Glömde bort den här tråden....

Det vet man ju inte om de vill skaffa ett ännu massivare global itunesbibliotek ?
Det finns avancerat och dyrt kursmaterialet som jag inte vill dela med mig av, eller vill ska komma i orätta händer. För min del handlar det inte så mycket om musiken jag har på datorn.

Nja, det finns väl ingen direkt anledning för dem att själa, å andra sidan kunde man då fått kontroll av att själv välja vad man vill ha i iCloud-biblioteket och inte tycker jag.
Samt kunna radera sånt som man inte vill ha där på ett smidigt sätt.
Dessutom är det så lite information om det, vilket inte är kundanvändarvänlig.
Som om man bara ska överlåta kontrollen till Apple av hela ens ljudbibliotek bara så där. Det känns inte bra och det gör mig tveksam.
Vill väldigt gärna fortsätta ha kontrollen över mitt ljudbibliotek.

Men man behöver ju inte ladda upp det man har på macen, och fortsätta ha det som man vill ha på sina devicer.
Man kan ju ändå få ut en hel del värde av Apple Music och icloud-biblioteket.
Nu började jag ju ladda upp och sedan avslutade, så låter det förmodligen vara så tills jag har kontrollen över vad jag vill ladda upp och inte. Har ingen lust att börja radera och bli av med antal spelningar och lägga tillbaka material bara för att Apple skapar ett sådant oanvändarvänligt system.

Apple Musik är ju bara i sin vagga, hoppas verkligen det här förändras.

Visste att det skulle bli något som skulle strula....?
Men många har ju haft betydligt större problem har jag läst på Google.

Vad har ditt kursmaterial med Apple Music att göra?

Ursprungligen av Megolon:

Vad har ditt kursmaterial med Apple Music att göra?

Precis, men det börjar att laddas upp när jag satte på iCloud-biblioteket i iTunes. Jag vill inte ha det uppladdat, jag vill inte radera det från iTunes, Men det gick ju att stänga av uppladdningen utan att stänga av användningen av iCloud-biblioteket.

Ursprungligen av panther:

Precis, men det börjar att laddas upp när jag satte på iCloud-biblioteket i iTunes. Jag vill inte ha det uppladdat, jag vill inte radera det från iTunes, Men det gick ju att stänga av uppladdningen utan att stänga av användningen av iCloud-biblioteket.

Sånt ska inte laddas upp. Jag tror du misstar dig för Apple Music laddar upp efter samma regler som iTunes Match.
Och det är bara musik som laddas upp.

Ursprungligen av Megolon:

Sånt ska inte laddas upp. Jag tror du misstar dig för Apple Music laddar upp efter samma regler som iTunes Match.
Och det är bara musik som laddas upp.

Men det laddas upp, och jag misstar mig inte. Utan det är förmodligen iTunes som misstar de spåren för musik, jag vet inte.
Hur vet du att iCloud-uppladdningen är olika mellan iTunes Match och Apple Music?
Jag tycker det låter väldigt mycket som samma sak.
Men jag har inte lust att lägga mer tid på det nu. Google kanske vet när jag får lust att forska mer i skiten ?
Det är dåligt hur det nu än uppstår.

Liten snabb sökning, det här är lite skrämmande: http://www.mcelhearn.com/the-real-difference-...

Tur jag stängde av iCloud-bibliotekets uppladdning.
Hoppas jag inte tappar musik/spår nu.....suck

Senast redigerat 2015-07-02 20:21
Ursprungligen av panther:

Men det laddas upp, och jag misstar mig inte. Utan det är förmodligen iTunes som misstar de spåren för musik, jag vet inte.
Hur vet du att iCloud-uppladdningen är olika mellan iTunes Match och Apple Music?
Jag tycker det låter väldigt mycket som samma sak.
Men jag har inte lust att lägga mer tid på det nu. Google kanske vet när jag får lust att forska mer i skiten ?
Det är dåligt hur det nu än uppstår.

Liten snabb sökning, det här är lite skrämmande: http://www.mcelhearn.com/the-real-difference-...

Tur jag stängde av iCloud-bibliotekets uppladdning.
Hoppas jag inte tappar musik/spår nu.....suck

Jag skrev att det är lika och inte olika. Var jag otydlig på något sätt?

Ursprungligen av Megolon:

Jag skrev att det är lika och inte olika. Var jag otydlig på något sätt?

Du försöker säkert så gott du kan ? Släpp det.

Ursprungligen av panther:

Du försöker säkert så gott du kan ? Släpp det.

Visst jag tänker inte slösa bort min tid.

Ursprungligen av panther:

Liten snabb sökning, det här är lite skrämmande: http://www.mcelhearn.com/the-real-difference-...

Tur jag stängde av iCloud-bibliotekets uppladdning.
Hoppas jag inte tappar musik/spår nu.....suck

Va? Tur att man bara lyssnat via iOS än så länge. Detta måste kollas upp för det kan ju inte vara sant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-02 22:02
Ursprungligen av Ho-Lee Fuk:

Va? Tur att man bara lyssnat via iOS än så länge. Detta måste kollas upp för det kan ju inte vara sant.

Nu har jag inte satt mig in i den biten direkt men spontant kan jag inte se vad det är för big deal, DRM_n låser ju din uppladdade musik i molnet så att endast du kan använda den. Det är ju rätt.

Ursprungligen av zinned:

Nu har jag inte satt mig in i den biten direkt men spontant kan jag inte se vad det är för big deal, DRM_n låser ju din uppladdade musik i molnet så att endast du kan använda den. Det är ju rätt.

Det är min egna köpta och importerade musik från CD-skivor. Apple kan kopieringsskydda sin egna musik men inte min. Har precis avslutat min förlängning av Apple Musik. Kommer fortsätta med Spotify.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 08:08
Ursprungligen av Ho-Lee Fuk:

Det är min egna köpta och importerade musik från CD-skivor. Apple kan kopieringsskydda sin egna musik men inte min. Har precis avslutat min förlängning av Apple Musik. Kommer fortsätta med Spotify.

Men vad har det betydelse? Det är ju hur som helst bara du som ska ha tillgång till den och du har ju ditt konto, till vilket DRM:en är kopplad. Vad är det som är dåligt med detta?

Ursprungligen av zinned:

Men vad har det betydelse? Det är ju hur som helst bara du som ska ha tillgång till den och du har ju ditt konto, till vilket DRM:en är kopplad. Vad är det som är dåligt med detta?

Helt plötsligt kan du inte spela musiken någon annanstans än i iTunes...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-03 09:36
Ursprungligen av Borttaget:

Helt plötsligt kan du inte spela musiken någon annanstans än i iTunes...

Det är väl klart man kan, du har ju musiken kvar lokalt och den är ju inte DRM-skyddad...väl?

Senast redigerat 2018-07-23 13:27
Ursprungligen av zinned:

Det är väl klart man kan, du har ju musiken kvar lokalt och den är ju inte DRM-skyddad...väl?

Om man väljer att inte ha musiken lokalt utan bara på molnet blir all musik DRM-skyddad, även dina egna.

Upptäckte en trevlig nyhet, blev tipsad om Miranda Lambert och skulle förhandslyssna på hennes Platina album så märkte jag att låtarna nu spelas i full längd och inte som tidigare då det bara var någon minut per låt.

Har dragit ner några av låtarna till "Min Musik" Häftigt detta

Bevaka tråden