Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spärrad och raderad Iphone 6 via hitta min iphone, kan ej starta den igen.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag tappade min telefon på bussen för någon dag sedan och spärrade och raderade den omgående. Nu har jag fått igen min Iphone6, men kan inte få igång den igen, varken genom wi-fi eller via iTunes. Via wi-fi får jag svaret att "Iphone kan inte aktiveras pga aktiveringsservern ej är tillgänglig" och via Itunes kräver programmet att tlefonen måste låsas upp med pin-kod - ett läge som jag aldrig kommer till. Hur går jag tillväga?

Senast redigerat 2015-06-24 22:47
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-24 22:18

Kan det här vara till nytta? länk

Jag ska testa, men det verkar fortfarande inte fungera. Jag har ju raderat enheten från hitta min Iphone och det känns som att det ligger nån spärr kvar...

Ursprungligen av reboot81:

Kan det här vara till nytta? länk

Har du raderat den så är den väl nollställd, du har alltså ingen kontroll över den längre och kan inte se den.

Ursprungligen av keptang:

Har du raderat den så är den väl nollställd, du har alltså ingen kontroll över den längre och kan inte se den.

Nä den är raderad från icloud och hitta min Iphone, men jag försöker återställa den via Itunes men det verkar heller inte att fungera särskilt bra...

I Itunes säger den att simkortet är låst, men jag kommer ju aldrig till läget där jag kan knappa in någon pinkod...

Ursprungligen av Johaneson:

Nä den är raderad från icloud och hitta min Iphone, men jag försöker återställa den via Itunes men det verkar heller inte att fungera särskilt bra...

Men om du spärrade den, måste då inte spärren lyftas av det företag som satte spärren?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-06-24 23:14

Något som hjälper här under rubriken "Stänga av borttappat läge…"?
https://support.apple.com/kb/PH2700?locale=sv...

Ursprungligen av Johaneson:

I Itunes säger den att simkortet är låst, men jag kommer ju aldrig till läget där jag kan knappa in någon pinkod...

Om du har möjlighet att stänga av pinkoden på sim-kortet med en annan telefon så testa det.

Har du kontaktat din operatör och bett dem att spärra på IMEI? Om ja, kontakta dem och be dem spärra upp.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har du kontaktat din operatör och bett dem att spärra på IMEI? Om ja, kontakta dem och be dem spärra upp.

Spelar ingen roll. Då hade han ändå kunnat låsa upp telefon/sim-kort. Det är bara att han hade inte hade fått kontakt med nätet -> "Ingen service". Så det har inget med hans problematik att göra.

Provat att försätta telefonen i restore-läge? Stäng av telefonen, sätt i sladden men dra ut den från datorn. Samtidigt som du sätter sladden i datorn håller du nere hemknappen på telefonen så kommer du in i restore-läget.

Tror att ha öppet iTunes är relativt viktigt också. Lycka till.

Ursprungligen av grenhall:

Spelar ingen roll. Då hade han ändå kunnat låsa upp telefon/sim-kort. Det är bara att han hade inte hade fått kontakt med nätet -> "Ingen service". Så det har inget med hans problematik att göra.

Provat att försätta telefonen i restore-läge? Stäng av telefonen, sätt i sladden men dra ut den från datorn. Samtidigt som du sätter sladden i datorn håller du nere hemknappen på telefonen så kommer du in i restore-läget.

Tror att ha öppet iTunes är relativt viktigt också. Lycka till.

Se där, det var info som jag inte hade en aning om.

Ursprungligen av CekariYH:

Se där, det var info som jag inte hade en aning om.

Man kan inte ha koll på allt.

1
Bevaka tråden