Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stjärnmarkering i iTunes

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon på forumet som har installerat beta-versionen av nya iTunes med stöd för Apple Music ännu?

Jag har en undran om stjärnmarkeringen av låtar, idag kan man ge betyg till sina låtar med 1-5 stjärnor. I materialet som ligger på Apples hemsida ser det ut som om de har plockat bort den möjligheten och kokat ner det till att favoritmarkera en låt, liknande det som finns i Bilder. Kan någon bekräfta att det är så eller är det bara en synvilla på hemsidan?

Ursprungligen av aquilas20:

...eller är det bara en synvilla på hemsidan?

En länk hade ju underlättat, så slipper alla leta efter rätt sida.

Eller en skärmbild, kanske.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En länk hade ju underlättat, så slipper alla leta efter rätt sida.

Eller en skärmbild, kanske.

Kommer bilden med här?

Har OS X 10.10.4 med iTunes 12.1.2.27 som är senaste versionen och där kan man fortfarande stjärnmärka sin musik.

Ursprungligen av Megolon:

Har OS X 10.10.4 med iTunes 12.1.2.27 som är senaste versionen och där kan man fortfarande stjärnmärka sin musik.

OK, tackar. Det kanske är så att det bara gäller strömmad musik som man kan Hjärtmarkera.

Ursprungligen av aquilas20:

OK, tackar. Det kanske är så att det bara gäller strömmad musik som man kan Hjärtmarkera.

Inte om man går efter bilden du postade för där ser man att "My music" är markerad.

Ursprungligen av Megolon:

Inte om man går efter bilden du postade för där ser man att "My music" är markerad.

Sant, jag kanske får lugna mig till tisdag då jag antar att nya iTunes släpps.

Nu blev jag f-n orolig. Jag har genom åren betygsatt 10-tusentals låtar och har ett flertal olika spellistor baserat på detta. Ska dom ta bort betygskalan och ersätta med ett bra eller anus-system så är allt bortkastat...

Ursprungligen av Sir N.:

Nu blev jag f-n orolig. Jag har genom åren betygsatt 10-tusentals låtar och har ett flertal olika spellistor baserat på detta. Ska dom ta bort betygskalan och ersätta med ett bra eller anus-system så är allt bortkastat...

Risken finns eftersom Apple tog bort betygsystemet på Bilder så kan dom göra det här också.
Fast då är frågan varför dom inte redan gjort det i beta versionen av OS X?

Kan meddela att möjligheten att stjärmärka låtar i iOS 9 Beta2 är borttagen

Ursprungligen av Megolon:

Kan meddela att möjligheten att stjärmärka låtar i iOS 9 Beta2 är borttagen

Visste inte att man kunde stjärnmärka i iOS alls, har alltid gjort det på datorn, och jag hoppas verkligen att detta inte försvinner i OSX för köpta/egna låtar då det skulle sabba en hel del smarta album etc och har absolut ingen lust att göra nån sorts egen stjärnmärkning i kommentera fältet för varje låt.

Ursprungligen av CekariYH:

Visste inte att man kunde stjärnmärka i iOS alls, har alltid gjort det på datorn, och jag hoppas verkligen att detta inte försvinner i OSX för köpta/egna låtar då det skulle sabba en hel del smarta album etc och har absolut ingen lust att göra nån sorts egen stjärnmärkning i kommentera fältet för varje låt.

Man trycker på omslagsbilden när man spelar en låt så kommer stjärnmarkering fram.

Ursprungligen av Megolon:

Man trycker på omslagsbilden när man spelar en låt så kommer stjärnmarkering fram.

Visst i sjutton, nu när du säger det så kommer jag ihåg

Ursprungligen av Megolon:

Kan meddela att möjligheten att stjärmärka låtar i iOS 9 Beta2 är borttagen

Om jag ber Eddy Cue på twitter så kanske han låter stjärnorna vara kvar i iTunes

Fan...Det här är en dålig nyhet tycker jag.

Ursprungligen av aquilas20:

Är det någon på forumet som har installerat beta-versionen av nya iTunes med stöd för Apple Music ännu?

Jag har en undran om stjärnmarkeringen av låtar, idag kan man ge betyg till sina låtar med 1-5 stjärnor. I materialet som ligger på Apples hemsida ser det ut som om de har plockat bort den möjligheten och kokat ner det till att favoritmarkera en låt, liknande det som finns i Bilder. Kan någon bekräfta att det är så eller är det bara en synvilla på hemsidan?

Kan någon som installerat den skarpa iTunes idag bekräfta hur det ser ut med stjärnornas vara eller icke vara.

Ursprungligen av aquilas20:

Kan någon som installerat den skarpa iTunes idag bekräfta hur det ser ut med stjärnornas vara eller icke vara.

Stjärnorna är kvar i iTunes men borta i iOS.

Ursprungligen av EdvinT:

Stjärnorna är kvar i iTunes men borta i iOS.

Är du säker på att du har den senaste versionen av iTunes?
Tydligen har dom problem att rulla ut den på AppStore.

Ursprungligen av Megolon:

Är du säker på att du har den senaste versionen av iTunes?
Tydligen har dom problem att rulla ut den på AppStore.

Jag uppdaterade precis till OS X 10.10.4. Men ser nu att inget har hänt med iTunes...

Ursprungligen av Megolon:

Är du säker på att du har den senaste versionen av iTunes?
Tydligen har dom problem att rulla ut den på AppStore.

Hette det inte Musik?

Så, hur är det nu då, är stjärn-märkning kvar eller inte i iOS?

Ursprungligen av CekariYH:

Hette det inte Musik?

Så, hur är det nu då, är stjärn-märkning kvar eller inte i iOS?

???

Den är borttagen.

Ursprungligen av CekariYH:

Hette det inte Musik?

Så, hur är det nu då, är stjärn-märkning kvar eller inte i iOS?

Det är borta...

Ursprungligen av Megolon:

???

Den är borttagen.

Äh, missuppfattade att det gällde iTunes i OSX, fick för mig att ni snacka iOS, och som vanlig skriver jag innan jag tänker till

Ingen som vet hur det blir med stjärn-märkning på OS X? Alltså för *dator* & iTunes. Jag ser inte att frågan är besvarad ovan.

Edit: ...av någon som kör beta eller riktig 12.2.

Ursprungligen av HankPank:

Ingen som vet hur det blir med stjärn-märkning på OS X? Alltså för *dator* & iTunes. Jag ser inte att frågan är besvarad ovan.

Därför att vi inte vet eftersom iTunes 12.2 inte är släppt än.

Goda nyheter stjärnälskare.....funktionen är INTE borttagen
Bara att trycka på eller runt namnet på artisten/låtnamnet så kommer dom fram.

Ursprungligen av Megolon:

Goda nyheter stjärnälskare.....funktionen är INTE borttagen
Bara att trycka på eller runt namnet på artisten/låtnamnet så kommer dom fram.

https://dl.dropbox.com/s/9k6f3r8x8bvqh0f/Foto%202015-06-30%2023%2035%2032.png?dl=0

Underbart, jag har flera tusen stjärnmarkerade låtar i iTunes och vill inte bli av med allt bara för att Apple inte tycker att jag behöver stjärnorna.

Ursprungligen av Megolon:

Goda nyheter stjärnälskare.....funktionen är INTE borttagen
Bara att trycka på eller runt namnet på artisten/låtnamnet så kommer dom fram.

https://dl.dropbox.com/s/9k6f3r8x8bvqh0f/Foto%202015-06-30%2023%2035%2032.png?dl=0

Bästa nyheten!!!
Tänkte väl att Apple inte var så knäppa att dom tog bort just det

Jag såg att det i iTunes inställningar, Allmänt nu finns ett val:
Betyg: Stjärnor/Tycker om/Stjärnor och hjärtan

Så det går att ställa som man vill ha det. Och vi kan pusta ut. Åtminstone fram till nästa uppgradering...

Hur använder ni stjärn-märknig i iTunes?

Jag har funnit ett sätt som gör det lätt för mig.
All musik jag lägger in får 3 stjärnor, varefter när jag känner om jag gillar låten eller inte så blir det en stjärna mer eller mindre.
Apple Musik jag laddar ner hamnar dock på 4 stjärnor direkt, eftersom jag redan gillar dom.
De med bara en stjärna åker så småning om ut från iTunes och de med 5 st hamnar i en egen spellista som mina favoriter mha smart spellista.

Naturligtvis är ju humöret och annat avgörande för vilken stjärnbedömning låtarna får så listan är ju inte huggen i sten.

Bevaka tråden