Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Watch 2 får kamera

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu drar ryktescirkusen igång kring nästa generation av Apples smarta klocka. Apple Watch 2 sägs få kamera och kunna använda Wifi utan en Iphone i närheten.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 15:50

Tunnare och FaceTime-funktion, det är de två sakerna jag önskar. Då har vi en komplett enhet för Mr Gadget

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-06-22 17:32

WHY Apple??? Jag önskar så att Steve Jobs fortfarande var med oss och styrde upp det här.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 18:14
Ursprungligen av Exteron:

WHY Apple??? Jag önskar så att Steve Jobs fortfarande var med oss och styrde upp det här.

Utveckla.

Jag är osäker på om jag behöver en kamera för FaceTime på klockan men vi får väl se. Gurman har bra kontakter så jag skulle inte avfärda något som han skriver.

INTE FLER KAMEROR!!!

Jag är så jäkla trött på att alla ska filma och fota hela j-vla tiden. Sanslöst! Förlåt @zinned jag vet hur mycket du älskar din selfie-pinne men kom igen!

För närvarande är jag nöjd som det är. Har inte lärt mig 100% av alla funktioner ännu. Hoppas Apple tar in response från alla användare som ännu inte fått möjlighet att prova en  Watch ännu. Med tanke på hur introduktionen olika länder ser ut - är dom väl fortfarande i majoritet. Men rykten kommer naturligtvis alltid att finnas. Önskemål likaså. Jag vill kunna ladda min elbil med  Watch - men tror det tar lite längre tid innan den funktionen kommer. Eller om det var tvärt om ...... Ladda  Watch med bilen. Så kanske det var. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-22 23:35
Ursprungligen av grenhall:

INTE FLER KAMEROR!!!

Jag är så jäkla trött på att alla ska filma och fota hela j-vla tiden. Sanslöst! Förlåt @zinned jag vet hur mycket du älskar din selfie-pinne men kom igen!

Hahaha

Ska jag vara helt ärlig, och då menar jag helt ärlig, så har jag aldrig tagit en selfie i hela mitt liv. Jag avskyr företeelsen.

Däremot gillar jag tanken på att kunna ta emot och ringa FaceTime-samtal från handleden. Allt som jag drömt om sedan tiden med Inspector Gadget och Dick Tracy, det är alltså ingen annan än prylnörden i mig som talar här

Selfie-pinnar borde kastas på hög och eldas upp likt bokbål.

Kamera i Watch? Nope. Kommer inte att hända.

Ursprungligen av zinned:

Hahaha

Ska jag vara helt ärlig, och då menar jag helt ärlig, så har jag aldrig tagit en selfie i hela mitt liv. Jag avskyr företeelsen.

Däremot gillar jag tanken på att kunna ta emot och ringa FaceTime-samtal från handleden. Allt som jag drömt om sedan tiden med Inspector Gadget och Dick Tracy, det är alltså ingen annan än prylnörden i mig som talar här

Selfie-pinnar borde kastas på hög och eldas upp likt bokbål.

Ursprungligen av Demiurgen:

Kamera i Watch? Nope. Kommer inte att hända.

Selfipinnar är som alla andra verktyg, helt suveräna om de används rätt och elände i fel händer. Det bästa som jag sett var killen i London som hade satt telefonen åt fel håll med displayen bort från sig själv:)

När det gäller kameran så skulle jag normalt sett hålla med Demiurgen men om ryktet kommer från Gurman... Då vågar jag inte avfärda ryktet. Dock så känner jag inget direkt behov av en kamera - förutom eventuellt möjligheten till facetimesamtal (som jag knappt använder på telefonen)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-23 11:19

Precis, jag tror det blir en facetimekamera, inte en kamera för att fota med.

FaceTime måste vara stort i USA om man funderar på detta i Cupertino. Här i Svedala är det i princip INGEN som använder FaceTime :-D. Åtminstone inte på daglig basis...och att svensken skulle Fejstajma med sin klocka ute på stan är ju fullständigt absurt. Jag ser ALDRIG någon Fejstajma (eller Skajpa) ute på stan. Aldrig. Never.
Jag Fejstajmar/Skajpar med tre personer (vän/släkt), men det sker på given tid inomhus (med iPad eller Mac) - en session kan man säga - och när personerna eller jag är ute och reser. Det är ett utmärkt sätt att hålla kontakten med ett barn om man är bortrest en tid t.ex.
Men ute på stan? Never. Är det verkligen annorlunda i USA? Står man lite här och var ute i det offentliga och videochattar?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-06-23 11:33

Det var väldig länge sedan jag använde FaceTime överhuvudtaget. Men, det kanske är en selling point för någon. När jag berättar om AW för folk idag möts jag av typ samma reaktioner som när jag fick min 1 gen iPad "vad ska du med den till?" iPad 2 fick ju också kamera.

Det är otroligt stort i Asien och USA, därför kommer det.
Andra klockor har det redan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-23 11:53

Jag kör ganska mycket FaceTime, men inte video, bara röstsamtal
Även ute på sta'n.

Skärmbild - precis som på iPhone - skulle jag kunna tänka mig. Använder det ibland för att spara ngt på skärmen som dokumentation. Måste vara ganska enkelt att fixa - eftersom det finns på alla andra Appelprylar. Men det kanske är bara jag som använder funktionen - ganska ofta.
FaceTime - kanske.

Ursprungligen av adress@mac:

Skärmbild - precis som på iPhone - skulle jag kunna tänka mig. Använder det ibland för att spara ngt på skärmen som dokumentation. Måste vara ganska enkelt att fixa - eftersom det finns på alla andra Appelprylar. Men det kanske är bara jag som använder funktionen - ganska ofta.
FaceTime - kanske.

Skärmbild finns redan... Tryck in kronan och knappen samtidigt...

Dvs: Mer eller mindre på samma sätt som vi gör på Iphone/Ipad

Stämmer detta så kommer det i Watch också.
Undrar varför det är stort i USA och Asien, men en marginell företeelse i Europa? Någon som vet hur det är i Sydamerika? Jag gissar att det är marginellt där också.
Finns det över huvud taget statistik angående privat videochattande på planeten?

Ursprungligen av keptang:

Det är otroligt stort i Asien och USA, därför kommer det.
Andra klockor har det redan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 12:51
Ursprungligen av kenjon:

Jag kör ganska mycket FaceTime, men inte video, bara röstsamtal
Även ute på sta'n.

Bara nyfiken, varför kör du FT-röstsamtal framför vanliga röstsamtal via din operatör?

Kör mycket FT video med mina kollegor i Tyskland. Dock har jag svårt att föreställa mig ha ett längre FT-videosamtal på en klocka. Blir rätt jobbigt efter några minuter att hålla klockan i position.

Dessutom måste man ju också höra vad den andra säger. Jag ser framför mig att samtal med klockan bara kan ske rationellt i tysta miljöer - ute på bullriga stan är det nog omöjligt; alltså när man är mobil och verkligen kan ha fördel av att kommunicera med något på handleden så funkar det inte. Det är väl bilismen det handlar om igen antar jag; man sitter med händerna på ratten och pratar via klockan på handleden. Det kommer ju trots allt från Kalifornien.

Ursprungligen av pmarriott:

Kör mycket FT video med mina kollegor i Tyskland. Dock har jag svårt att föreställa mig ha ett längre FT-videosamtal på en klocka. Blir rätt jobbigt efter några minuter att hålla klockan i position.

Ursprungligen av Demiurgen:

Dessutom måste man ju också höra vad den andra säger. Jag ser framför mig att samtal med klockan bara kan ske rationellt i tysta miljöer - ute på bullriga stan är det nog omöjligt; alltså när man är mobil och verkligen kan ha fördel av att kommunicera med något på handleden så funkar det inte. Det är väl bilismen det handlar om igen antar jag; man sitter med händerna på ratten och pratar via klockan på handleden. Det kommer ju trots allt från Kalifornien.

Min erfarenhet så här långt när det gäller klockan och samtal är att jag använder den främst för att snabbt svara vid de få tillfällen som det ringer och jag inte vet var jag har telefonen. Sedan så plockar jag upp samtalet på telefonen så snart som jag har hittat den.

Det verkar dock vara så att personer som ringer tycker att det låter bra. Bättre än vad jag tycker som sitter på klocksidan:)

Skämt åsido, jag är tveksam till långa samtal via klockan och än mer tveksam till långa FT-videosamtal däremot så tror jag definitivt att det är bra att kunna plocka upp samtal på klockan som ett snabbt sätt att svara på.

Ursprungligen av BlackSmp:

Min erfarenhet så här långt när det gäller klockan och samtal är att jag använder den främst för att snabbt svara vid de få tillfällen som det ringer och jag inte vet var jag har telefonen. Sedan så plockar jag upp samtalet på telefonen så snart som jag har hittat den.

Det verkar dock vara så att personer som ringer tycker att det låter bra. Bättre än vad jag tycker som sitter på klocksidan:)

Skämt åsido, jag är tveksam till långa samtal via klockan och än mer tveksam till långa FT-videosamtal däremot så tror jag definitivt att det är bra att kunna plocka upp samtal på klockan som ett snabbt sätt att svara på.

Hade man kunnat använda bluetooth även på  Watch vid samtal - då hade jag nog använt det en del.
Det är ett önskemål på 2:an att det fungerar - inte bara för att lyssna på musik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-23 14:55
Ursprungligen av adress@mac:

Hade man kunnat använda bluetooth även på  Watch vid samtal - då hade jag nog använt det en del.
Det är ett önskemål på 2:an att det fungerar - inte bara för att lyssna på musik.

Indeed.

Mycket märkligt att det inte kom direkt.

Ursprungligen av adress@mac:

Hade man kunnat använda bluetooth även på  Watch vid samtal - då hade jag nog använt det en del.
Det är ett önskemål på 2:an att det fungerar - inte bara för att lyssna på musik.

Det hade inte spelat någon roll för mig. Jag har lite svårt att se vad som skulle vara fördelen? Vill du kunna göra annat på klockan samtidigt som du pratar?

Eller är det så att jag inte riktigt förstår vad du avser?

Ursprungligen av zinned:

Bara nyfiken, varför kör du FT-röstsamtal framför vanliga röstsamtal via din operatör?

Mycket bättre ljudkvalitet

Ursprungligen av BlackSmp:

Det hade inte spelat någon roll för mig. Jag har lite svårt att se vad som skulle vara fördelen? Vill du kunna göra annat på klockan samtidigt som du pratar?

Eller är det så att jag inte riktigt förstår vad du avser?

Vill kunna svara och ringa från  Watch - utan att iPhone är i fickan/handen hela tiden. Ännu bekvämare än det är nu. Eftersom jag inte kan ringa/svara i telefon - utan streamer/ bluetooth - skulle det underlätta en hel del. Att den speglar iPhone fullt ut i det fallet. Inte göra ngt annat på  Watch samtidigt. Det gör jag sällan på iPhone idag heller. Men ringer och tar emot samtal - gör jag hela dagarna.mdär skulle det underlätta. Jag ser och får knackning på  Watch när det ringer - som alla andra. Men jag kan inte svara i den - om jag vill - utan måste ha min iPhone.

Ursprungligen av adress@mac:

Vill kunna svara och ringa från  Watch - utan att iPhone är i fickan/handen hela tiden. Ännu bekvämare än det är nu. Eftersom jag inte kan ringa/svara i telefon - utan streamer/ bluetooth - skulle det underlätta en hel del. Att den speglar iPhone fullt ut i det fallet. Inte göra ngt annat på  Watch samtidigt. Det gör jag sällan på iPhone idag heller. Men ringer och tar emot samtal - gör jag hela dagarna.mdär skulle det underlätta. Jag ser och får knackning på  Watch när det ringer - som alla andra. Men jag kan inte svara i den - om jag vill - utan måste ha min iPhone.

Aha. Nu förstår jag... Kanske...

Du vill koppla BT till streamern och svara i klockan och få samtalet via streamern vid de tillfällen som telefonen ligger utanför BT-räckvidden till klockan?

Rätt uppfattat?

Ursprungligen av BlackSmp:

Aha. Nu förstår jag... Kanske...

Du vill koppla BT till streamern och svara i klockan och få samtalet via streamern vid de tillfällen som telefonen ligger utanför BT-räckvidden till klockan?

Rätt uppfattat?

Japp ! Någon gång - kanske - ringa direkt från  Watch. Utan att blanda in iPhone.

1
Bevaka tråden