Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte starta Outlook 2011 efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fått samma skit på min nu. Gjordes en uppdatering igår vilket ställde till det som tusan. Stängde av datorn i går och nu kan jag inte ens öppna min outlook. Tror jag blir tokig. Alternativ för outlook?????
Sitter med OS X 10.6.8 och office 2011. Kontot är exchange.
Blir det en omistallation av office nu eller?

/mats

Ursprungligen av Kottemannen:

...Gjordes en uppdatering igår...

Vilken uppdatering?

Ursprungligen av Kottemannen:

...nu kan jag inte ens öppna min outlook...

Vad innebär "kan inte öppna"? Berätta lite mer vad som händer när du startar programmet?

Det gjordes en automatisk uppdatering, vet ej vilken eftersom jag inte kan öppna outlook.
När jag skall öppna outlook så börjar ikonen studsa och det kommer upp en bild på att den vill uppgradera identitet i 3-4 sek sedan avstannar öppningen, ikonen slutar studsa och uppgraderingen av identitet slocknar.

Ursprungligen av Kottemannen:

...vet ej vilken eftersom jag inte kan öppna outlook...

Du kan i Finder göra "Visa info" på programmet, så ser du vilken version du har.

Ok 14.1.3

Ovanstående 5 inlägg har brutits ut från en annan tråd:
http://www.99.se/microsoft/270660-office-2008-2011-uppgraderar-identitet.html

Det här problemet har nog inte så mycket med "Uppgraderar indentitet"-meddelandet att göra, så det blir nog bättre med en ny tråd.

/Mod

Jag fick samma problem när jag installerade senaste uppgraderingen, och det slutade med att jag var tvungen att ominstallera, men sen kunde jag ånyo installera uppdateringen, och då funkade det utan anmärkning.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag fick samma problem när jag installerade senaste uppgraderingen, och det slutade med att jag var tvungen att ominstallera, men sen kunde jag ånyo installera uppdateringen, och då funkade det utan anmärkning.

Fick du ominstallera hela office eller bara outlook?

Det kommer jag faktiskt inte ihåg vad jag valde. Jag tror jag ominstallerade allt.

Jag stötte på ett problem då jag skulle göra det, med en bakgrundsprocess som inte ville avslutas, men jag misstänker att det beror på att jag även har kvar Office 2008 och att det kan ha varit något därifrån som förvirrade installeraren.

Det får jag med, det ligger en bakgrundsprocess som jag försöker avsluta via aktivitetshanteraren som inte går att avsluta ens med tvångsavslutning. Bakgrunds processen är syncservices agent som officeinstallationen kräver skall avslutas för att slutföra installationen, och det går icke.

och det funkade inte. fortfarande samma problem

Har nu fått installera om i felsäkert läge och då gick installationen igenom. Återkommer om besked om uppdateringen funkar av outlook i em

Jag hade nog först provat att reparera databasen, innan man ger sig på en ominstallation...

Rebuild the Outlook for Mac 2011 database to resolve problems

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag hade nog först provat att reparera databasen, innan man ger sig på en ominstallation...

Rebuild the Outlook for Mac 2011 database to resolve problems

Behövdes inte;) Problemet löst. Tydligen så var det något uppgraderingen av identitet som krockade.
Åtgärden och lösningen var att plocka bort identiteten under microsoft identities. Därefter öppnade jag outlook outan problem. Skapade ett nytt exchangekonto och nu funkar det utan problem.
Tack för in vilja att hjälpa;)

Ursprungligen av Kottemannen:

Behövdes inte;) Problemet löst. Tydligen så var det något uppgraderingen av identitet som krockade.
Åtgärden och lösningen var att plocka bort identiteten under microsoft identities. Därefter öppnade jag outlook outan problem. Skapade ett nytt exchangekonto och nu funkar det utan problem.
Tack för in vilja att hjälpa;)

Jag har samma problem och har på skrivbordet en mapp med namn "office 2011 identities". Är det i denna mapp som man ska ändra eller ta bort någonting?

Ursprungligen av calinou:

Jag har samma problem och har på skrivbordet en mapp med namn "office 2011 identities". Är det i denna mapp som man ska ändra eller ta bort någonting?

1. Beskriv gärna problemet lite mer detaljerat – vad du gör eller försöker göra, och vad som händer då.

2. Uppstod problemet bara helt plötsligt, eller kan du sätta det i samband med någon annan händelse, t.ex. en uppdatering?

3. Vilken version av OS X?
Vilken version av Office? Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar?

4. Office Identities-mappen hamnar inte på skrivbordet av sig själv. Den ligger normalt i Microsoft Användardata-mappen, som ligger i din användares Dokument-mapp. Varför har du flyttat den till skrivbordet? Du kan ju prova att flytta tillbaka den till sin rätta plats, så funkar kanske programmen bättre.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Beskriv gärna problemet lite mer detaljerat – vad du gör eller försöker göra, och vad som händer då.

2. Uppstod problemet bara helt plötsligt, eller kan du sätta det i samband med någon annan händelse, t.ex. en uppdatering?

3. Vilken version av OS X?
Vilken version av Office? Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar?

4. Office Identities-mappen hamnar inte på skrivbordet av sig själv. Den ligger normalt i Microsoft Användardata-mappen, som ligger i din användares Dokument-mapp. Varför har du flyttat den till skrivbordet? Du kan ju prova att flytta tillbaka den till sin rätta plats, så funkar kanske programmen bättre.

1)När jag klickar på Outlook ikonen så studsar den några gånger men inget fönster öppnas. Startrutan öppnar sig och stänger av sig när det står kontrollerar identities.

2)Problemet uppstod helt plötsligt. och det hände för några dagar sedan. Eftersom jag trodde att det skulle ev. ordna sig med en uppdatering så uppdaterade jag hela min MS office med senaste version ”office 2011 för mac/14.5.2” men det hjälper inte att den startar.

3): MBP 13 tum /processor 2,9 GHz Intel Core i7/8 GB minne/Yosemite 10.10.3
MS office 2011 för mac/14.5.2

4)Jag har 2 st. mappar. Jag hittade ena som du angav i dokument-mappen samt den andra som finns på skrivbordet vet jag inte hur den har hamnat där. Det verkar som det är olika. Ska jag ända prova flytta den där i dokument-mappen? nedan 2 st se skärm-dumpar: från Finder samt från skrivbordet

ps: jag har även gjort en säker omstart samt reparerat skivbehörigheter. Problemet är detsamma.

Senast redigerat 2015-06-20 21:53
Ursprungligen av calinou:

...nedan 2 st se skärm-dumpar: från Finder samt från skrivbordet

Dina två bilder är inte till någon större hjälp. Om du i stället visar vad som finns i de två mapparna, så kan vi kanske se vilken som är den aktuella.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Dina två bilder är inte till någon större hjälp. Om du i stället visar vad som finns i de två mapparna, så kan vi kanske se vilken som är den aktuella.

Det är väldigt många undermappar i dem...Jag visar det översta....

I Finder

Skrivbordets

Håll nere Alt-tangenten när du startar Outlook. Då bör du få upp en ruta där du ska välja Office-indentitet. Visa gärna en bild på detta.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Håll nere Alt-tangenten när du startar Outlook. Då bör du få upp en ruta där du ska välja Office-indentitet. Visa gärna en bild på detta.

Du kan ju prova att trycka på "Återskapa". Ingen fara, den sparar en kopia av den gamla identiteten. När återskapandet (=reparation av databasen) är klart, så stänger du den rutan, och provar sen att starta Outlook som vanligt.

Om det funkar, så kan du radera alla de gamla säkerhetskopiorna sen. Men det kan vi återkomma till.

Och om det funkar så kan du nog kasta "Office identities"-mappen som ligger på skrivbordet. Jag är ganska säker på att den inte används. Men det kan vi också återkomma till.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du kan ju prova att trycka på "Återskapa". Ingen fara, den sparar en kopia av den gamla identiteten. När återskapandet (=reparation av databasen) är klart, så stänger du den rutan, och provar sen att starta Outlook som vanligt.

Om det funkar, så kan du radera alla de gamla säkerhetskopiorna sen. Men det kan vi återkomma till.

Och om det funkar så kan du nog kasta "Office identities"-mappen som ligger på skrivbordet. Jag är ganska säker på att den inte används. Men det kan vi också återkomma till.

Det gick tyvärr inte att återskapa.....

Ursprungligen av calinou:

Det gick tyvärr inte att återskapa.....

Varför försökte du återskapa en databas från 2013-02-09?
Gick det inte att välja den översta när du skulle återskapa?

Förslag:
- Ta en backup av hela Office identities-mappen, och spara undan någonstans
- Ta bort alla de där säkerhetskopiorna som syns i den där rutan. Behåll bara den översta raden (den som är från 2015-06-18)
- Tryck sedan på "Återskapa"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför försökte du återskapa en databas från 2013-02-09?
Gick det inte att välja den översta när du skulle återskapa?

Förslag:
- Ta en backup av hela Office identities-mappen, och spara undan någonstans
- Ta bort alla de där säkerhetskopiorna som syns i den där rutan. Behåll bara den översta raden (den som är från 2015-06-18)
- Tryck sedan på "Återskapa"

Jag markerade inget specifikt utan klickade bara på återskapa.
Du menar att ta backup på den som finns i Finder? Går det bra att dra över en kopia av den i min dropbox hårddisk som backup?

Ursprungligen av calinou:

Jag markerade inget specifikt utan klickade bara på återskapa

Det verkar vara den tredje raden som den har försökt återskapa, och det händer ju inte av sig själv...

Du tryckte alltså bara på "Återskapa", utan att fundera det minsta på vad du skulle återskapa? Det är just sådant som ökar risken att en sån här tråd misslyckas.

Ursprungligen av calinou:

...Du menar att ta backup på den som finns i Finder?

Jag menade den som ligger på rätt ställe (i Microsoft Användardata). Jag vet inte vad du menar med "den i Finder". Men ta gärna en backup av båda, för säkerhets skull.

Ursprungligen av calinou:

...Går det bra att dra över en kopia av den i min dropbox hårddisk som backup?

Det borde väl gå bra. Men vi vet ju inte helt säkert vad du menar när du säger "min dropbox hårddisk", och vi kan omöjligt veta hur lämplig just den platsen är för backup-syfte.

Jag har tyvärr inte tålamod för de här utdragna trådarna. Du svarar säkert så bra du kan, men det känns hela tiden som vi inte riktigt får reda på allt vad du gör och vad som händer.

En risk är att vi ger tips som baserar sig på icke komplett information, vilket kan förvärra situationen.
En annan risk är att du missförstår ett tips, och kanske hoppar över något steg i instruktionerna, vilket också kan förvärra situationen.

Jag hoppas att någon med mer tålamod kan hoppa in och ta över "20-frågor-spelet" här, innan min frustration gör att jag säger något olämpligt.

Annars är mitt tips att du skaffar en egen liten dator-fixare, som kan besöka dig, och hjälpa dig när du får datorproblem. Det går 100 gånger snabbare att lösa problemen då, om hen får se det med egna ögon, än att vi ska försöka pressa fram tillräckligt med information här.

Lycka till.

Senast redigerat 2015-06-21 12:52
1
Bevaka tråden