Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkortet i Mac Mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en Mac Mini, men hittar inte mkt info om ljudkortet på nätet. Tänkte höra om det är värt att komplettera med ett billigare externt ljudkort typ ASUS Xonar eller Soundblaster Omni? Ljudet kommer komma ur ett hembiosystem och jag kommer även använda mikrofon ibland.

Ursprungligen av Rom Raptor:

...Ljudet kommer komma ur ett hembiosystem....

Vad menar du med "komma ur"? Ska ljudet gå från ett hembiosystem till datorn, eller tvärtom?

Beskriv gärna lite mer om hur du hade tänkt koppla det - vilken typ av in- eller utgångar du hade tänkt använda på hembiosystemet.

Ursprungligen av Rom Raptor:

...jag kommer även använda mikrofon ibland.

Till vad kommer mikrofonen att användas?

Tvärtom. Vanlig ljudkabel.

Och den andra frågan...?

Chat och i framtiden eventuellt sång.

Ljudkortet är antingen ett Realtek eller ett Cirrus Logic.

Allt ljud som går via HDMI eller optisk utgång till hemmabio brukar man bitstreama så att recivern får ta hand om omvandling.
Skall du ansluta headset och mic för att spela eller spela in podcast som ex. råder jag dig att köpa dig ett externt ljudkort av bra kvalité.

Ursprungligen av Borttaget:

Ljudkortet är antingen ett Realtek eller ett Cirrus Logic.

Allt ljud som går via HDMI eller optisk utgång till hemmabio brukar man bitstreama så att recivern får ta hand om omvandling.
Skall du ansluta headset och mic för att spela eller spela in podcast som ex. råder jag dig att köpa dig ett externt ljudkort av bra kvalité.

Tack!

Senast redigerat 2018-07-23 13:22
1
Bevaka tråden