Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 5s batteri laddar ur fort.???

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Iphone 5s, har precis köpt ett Nytt original batteri. problemet är att de laddar ur väldigt fort.
I standby läge går de ner till 65% på bara några timmar.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Är det något med dålig täckning? Märker att min lur laddar ur sjukt fort om den måste söka nät hela tiden. Annars är det väldet vanliga att slå av allt var push och bluetooth heter.

Min erfarenhet är att 3G/4G-data sörplar batteri mycket fort. Någon app i bakgrunden kan skyffla data och då märks det snabbt.
Prova att stänga av bakgrundsuppdateringar på allt och slå sen på dem en och en och se om du kan hitta boven där. Annars är det nog återställning som gäller. Fick jag göra en gång när inget annat hjälpte.

Glöm inte standardtipset: Kolla i systeminställningar för att ta reda på vilken app som drar ström.

Systeminställningar-> allmänt -> användning -> batterianvändning

Ursprungligen av BlackSmp:

Glöm inte standardtipset: Kolla i systeminställningar för att ta reda på vilken app som drar ström.

Systeminställningar-> allmänt -> användning -> batterianvändning

Safari 35%
Telefon 32%
hem och låsskärm 25%
meddelande 5%
inställningar 2%
musik 1%

Känns som de är nåt annat som är fel?

Ursprungligen av retronerd:

Jag har en Iphone 5s, har precis köpt ett Nytt original batteri. problemet är att de laddar ur väldigt fort.
I standby läge går de ner till 65% på bara några timmar.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Vart har du köpt batteriet ?
finns ju många som säljer "original" som inte är det

Ursprungligen av disktant:

Vart har du köpt batteriet ?
finns ju många som säljer "original" som inte är det

http://www.appleipodparts.com/

Om det är original så är jag Kalle Ankas moster.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-17 08:36
Ursprungligen av pmarriott:

Om det är original så är jag Kalle Ankas moster.

Vart får jag tag på ett som är original då?

Ursprungligen av retronerd:

Vart får jag tag på ett som är original då?

iFixit har bra grejer: https://www.ifixit.com/Store/iPhone/iPhone-5s...

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-17 09:43
Ursprungligen av retronerd:

Vart får jag tag på ett som är original då?

Apple!

Endast Apple ger dig original. Om det inte är begagnade delar.

Ursprungligen av pmarriott:

Endast Apple ger dig original. Om det inte är begagnade delar.

Batteriet var fulladdat å påmorgonen låg de på 9% kvar????

Ta en backup, gör en ren återställning av telefonen, ladda inte ner backupen och se vad som händer. Jag skulle göra det på kvällen (nu under helgen) och se hur det ser ut nästa morgon.

Då kan du i alla fall få en känsla för om det är något i din setup som ställer till det eller om det är batteriet som är värdelöst.

Fast jag ska erkänna att jag har noll koll på hur mycket mitt batteri laddar ut under en natt. Jag laddar alltid telefonen under natten så att den är fulladdad på morgonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-18 16:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Ta en backup, gör en ren återställning av telefonen, ladda inte ner backupen och se vad som händer. Jag skulle göra det på kvällen (nu under helgen) och se hur det ser ut nästa morgon.

Då kan du i alla fall få en känsla för om det är något i din setup som ställer till det eller om det är batteriet som är värdelöst.

Fast jag ska erkänna att jag har noll koll på hur mycket mitt batteri laddar ut under en natt. Jag laddar alltid telefonen under natten så att den är fulladdad på morgonen.

De ska inte tappa många procent under en natt. Min 4S iofs gammal och dålig nu, men när den var någorlunda ny höll mer än 2 dagar när den låg oanvänd. Man kan förvänta sig att de ska inte tappa mer än 20% (c.a. 8h) under en natt och än mindre om man stänger av funktioner.

Ursprungligen av juanito:

De ska inte tappa många procent under en natt. Min 4S iofs gammal och dålig nu, men när den var någorlunda ny höll mer än 2 dagar när den låg oanvänd. Man kan förvänta sig att de ska inte tappa mer än 20% (c.a. 8h) under en natt och än mindre om man stänger av funktioner.

Min iPhone 6 tappar max 2% under en natt när jag har väckarklockan igång.
Tappar man 20% då är det något fel iOS,hårdvaran eller ett program som ligger och arbetar.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-18 18:54
Ursprungligen av Megolon:

Min iPhone 6 tappar max 2% under en natt när jag har väckarklockan igång.
Tappar man 20% då är det något fel iOS,hårdvaran eller ett program som ligger och arbetar.

Jo, men det behöver inte vara ett fel att något ligger och jobbar i bakgrunden, så jag drog till med 20%. Samt att 5S inte är fullt så effektiv, samt mindre batteri.

Ursprungligen av juanito:

Jo, men det behöver inte vara ett fel att något ligger och jobbar i bakgrunden, så jag drog till med 20%. Samt att 5S inte är fullt så effektiv, samt mindre batteri.

Det är sant att det är inget fel om något arbetar i bakgrunden men kräver det 20% är det verkligen något fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-18 20:08
Ursprungligen av Megolon:

Det är sant att det är inget fel om något arbetar i bakgrunden men kräver det 20% är det verkligen något fel.

Om en telefon håller två dar i standby så är det 48 timmar, 8 timmar av det är 16%. Helt normalt med lite äldre telefon.

Men de ska kanske hålla längre än så om de är oanvända. Svårt att säga. Min 4S har väl som mest under semestern hållit 3 dar eller just under. Vad en 5S ska hålla vet jag inte. Men har inte kollat med min frus 6 hur det ser ut iom den laddas varje natt. Hon får slut på sitt batteri på mindre än 16 timmar.

Senast redigerat 2015-06-18 20:21
1
Bevaka tråden