Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av mattiL:

Viasat Motors kommentatorer sade vid ett tillfälle under racehelgen att Sauber hade kontrakt med fyra (4) förare, inte bara tre... :/

Adrian Sutil hade också ett kontrakt för 2015.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-03-16 22:00
Ursprungligen av mattiL:

Viasat Motors kommentatorer sade vid ett tillfälle under racehelgen att Sauber hade kontrakt med fyra (4) förare, inte bara tre... :/

Med andra ord borde de ha haft 4 bilar också.

  • Medlem
  • 2015-03-16 23:14
Ursprungligen av mattiL:

Viasat Motors kommentatorer sade vid ett tillfälle under racehelgen att Sauber hade kontrakt med fyra (4) förare, inte bara tre... :/

Det stämmer. Så det lär kosta Sauber ett par miljoner till innan denna soppa är avgjord. Hoppas då bara att de har kapital att driva teamet vidare efter det.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-17 10:08

Verkar som att Bernie för en gångs skull har gjort lite nytta.

http://www.expressen.se/sport/motor/berggren-...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-18 17:06
Ursprungligen av Dalle:

Det stämmer. Så det lär kosta Sauber ett par miljoner till innan denna soppa är avgjord. Hoppas då bara att de har kapital att driva teamet vidare efter det.

140 miljoner i ett första steg, småslantar juu

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-19 11:45

Ganska intressanta uttalanden, båda två... Är lite sandlåda från båda parter.

https://www.facebook.com/giedovandergarde/pos...

https://www.facebook.com/sauberf1team/photos/...

Dags för FP1 från Sepang, kul att Alonso och Bottas är tillbaka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-30 09:37
Ursprungligen av AndyK:

Roligt race igår på Sepang. Synd bara att Ericsson klantade till det... Känns som att Ericsson glömt hur det är starta långt fram i fältet, verkade lite stressad av att inte komma om Hülkenberg.
Men det syns att det finns pace i Saubern, hade kunnat slåss om 5-7 plats igår. Bara att hoppas att de kan behålla farten till Shanghai.

Återigen, tänk på att det här är tråden utan resultat. Alla har inte möjlighet att se loppet samma dag som det körs.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-30 09:57
Ursprungligen av Vassius:

Återigen, tänk på att det här är tråden utan resultat. Alla har inte möjlighet att se loppet samma dag som det körs.

Vad räknas som resultat? Jag anser att jag inte skrivit ut några resultat någon gång.
Får inte loppen diskuteras? Eller det finns en annan tråd för det? Länka gärna i så fall...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-30 10:01
Ursprungligen av AndyK:

Vad räknas som resultat? Jag anser att jag inte skrivit ut några resultat någon gång.
Får inte loppen diskuteras? Eller det finns en annan tråd för det? Länka gärna i så fall...

Att specifika förare tog poäng eller att det gick dåligt för en viss förare betraktar jag som resultat/spoilers.

Diskutera gärna sådant här: 99s motorsport-tråd MED resultat

Att tala om vilka förare som brutit är verkligen en spoiler. Undvik det tack.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-03-30 10:41

Tack!

  • Medlem
  • 2015-05-18 16:37

Monaco i helgen. En riktig höjdare på kalendern. Kanske ingen omkörningsfest, men klassiskt och trångt.
Hoppas att Marcus kan göra ett ännu bättre race än vad han gjorde förra året. Förra året var ju poängen inte långt borta i Caterham. Men som sagt, banan och omständigheterna är ju minst sagt speciella.

Glöm bara inte att träningarna börjar redan på torsdag...

Ursprungligen av Dalle:

Monaco i helgen. En riktig höjdare på kalendern. Kanske ingen omkörningsfest, men klassiskt och trångt.
Hoppas att Marcus kan göra ett ännu bättre race än vad han gjorde förra året. Förra året var ju poängen inte långt borta i Caterham. Men som sagt, banan och omständigheterna är ju minst sagt speciella.

Glöm bara inte att träningarna börjar redan på torsdag...

Jag är redo.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-05-18 17:07

Blir intressant att se hur Viaplay funkar direkt från AppleTv:n då loppet körs...;D

  • Medlem
  • 2015-05-18 18:14
Ursprungligen av Hjopek:

Blir intressant att se hur Viaplay funkar direkt från AppleTv:n då loppet körs...;D

Det loppet är nog redan kört. Att se det från Apple TVn alltså. Nej då, vi får hoppas att det funkar för de som ska använda sin ATV för det.

I väntan på Kanadas GP i helgen, ni har väl inte missat filmen Maldonator - The Movie?

  • Medlem
  • 2015-06-06 10:27

Glöm inte Le Mans 24 timmars Nästa helg!
Eurosport sänder kvalet på fredag kl 09:00. Sedan rullar det på hela helgen. Starten går lördag 15:00. En riktig höjdare då jag blir kraftigt asocial och stänger in mig helt i min lilla bubbla.
Synd att man inte kan ha ett 24 timmarslopp på Nürburgring, men det är väl för farligt.

Ursprungligen av Dalle:

Glöm inte Le Mans 24 timmars Nästa helg!
Eurosport sänder kvalet på fredag kl 09:00. Sedan rullar det på hela helgen. Starten går lördag 15:00. En riktig höjdare då jag blir kraftigt asocial och stänger in mig helt i min lilla bubbla.
Synd att man inte kan ha ett 24 timmarslopp på Nürburgring, men det är väl för farligt.

24h på ringen kördes ju för 3v sen, vanns av vår svenske Edward Sandström i team WRT Audi. Var ett grymt race. Du får se nästa år.

http://teknikensvarld.se/edward-sandstrom-van...

  • Medlem
  • 2015-06-06 10:53
Ursprungligen av keptang:

24h på ringen kördes ju för 3v sen, vanns av vår svenske Edward Sandström i team WRT Audi. Var ett grymt race. Du får se nästa år.
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2015/05/edward-sandstrom-nurburgring1.jpg
http://teknikensvarld.se/edward-sandstrom-van...

Aj fan. Jaja, bara ett år kvar till nästa...

Nu är det snart dags för kvalet till Canadas GP. Blir det Hamilton som kniper det igen tro.
Väntar in och kollar på FP3 innan man tippar raden på iRace.

  • Medlem
  • 2015-06-06 15:32
Ursprungligen av Christian_W:

Väntar in och kollar på FP3 innan man tippar raden på iRace.

Mitt tips utan att vara expert:
1: Hamilton
2. Vettel
3. Rosberg
4. Bottas
5. Räkan

Dags för start i Le Mans 24h, håll koll på bil #40 med svenske Niclas Jönsson (aka Nic Jonsson).
Och #19 såklart med Nico Hülkenberg.

  • Medlem
  • 2015-06-13 15:17
Ursprungligen av keptang:

Dags för start i Le Mans 24h, håll koll på bil #40 med svenske Niclas Jönsson (aka Nic Jonsson).
Och #19 såklart med Nico Hülkenberg.
https://dl.dropboxusercontent.com/s/hpntnpdg16zzqs4/16918948837_a5d3417464_b.jpg?dl=0

Vilket nummer har bilen som Webber rattar? Kör Audi fortfarande diesel?

Ursprungligen av Dalle:

Vilket nummer har bilen som Webber rattar? Kör Audi fortfarande diesel?

Webber kör bil #17.
Japp, Audi kör fortfarande diesel.

  • Medlem
  • 2015-06-13 15:28

Tackar för det @keptang

  • Medlem
  • 2015-06-13 15:50

Ursäkta en okunnig. Men hur ser man skillnad mellan LMP1 och LMP2 förutom färgkoden röd respektive blå?
Förr så var väl LMP2-bilarna öppna och LMP1 täckta? Gäller inte det i år?

Finns både öppna och täckta i LMP2. Färgkodningen och känna igen bilarna är nog enklast.

  • Medlem
  • 2015-06-13 16:21

Där ser man, där ser man.

Bevaka tråden