Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen sms-signal eller markering i meddelanden

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 6 signalerar inte när nytt sms kommit. Vidare står ingen 1 i Meddelanden.
I inställningar och ljud har jag bockat för ljud vid sms. Min iPad på samma Apple-ID fungerar korrekt. Har gjort omställning till fabriksinställningar och återskapat från fabriksinställningar.
Min frus iPhone 6 på samma Apple-ID har samma problem.
Vad kan ha hänt?

Har inget svar på din fråga utan jag undrar varför ni har samma Apple-ID?

Ursprungligen av Megolon:

Har inget svar på din fråga utan jag undrar varför ni har samma Apple-ID?

Snålhet. Slippa betala 2 ggr för dyra appar.
Ser du några problem med att ha samma id?

Du kan ha olika AppleIDs för App Store och iCloud. Använd samma för App Store, olika för iCloud.
Med samma för iCloud så är det stor risk att du får såna här problem eftersom alla delar på allt (meddelanden osv..).

Ursprungligen av Fransch:

Snålhet. Slippa betala 2 ggr för dyra appar.
Ser du några problem med att ha samma id?

Som Keptang skriver så kan ni ha olika id för AppStore och iCloud - vilket ni borde ha - det blir bara problem om ni delar på samma iCloud.

Dessutom så kan ni ha familjdelning som gör att ni kan dela på appar. Rekommenderas.

Tack för tips om familjedelning!
Problemet, ingen markering eller signal vid sms, löst med hjälp av supporten på Comviq.
Meddelanden hade tagits bort från Notiser för att minska på listan. Nu finns Meddelanden med igen och ljud och markering har återkommit. Timmar av grubbel löstes på 10 min.
Första gången inte detta forum har varit räddaren.
Men vi har nu olika Apple-ID men samma id på iCloud för att gemensamt nyttja de 200 gigabyten samt familjedelning.

1
Bevaka tråden