Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera videor från iphone till mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har en Iphone 6 med ios 8.3 och en macbook med os X 10.8.5. Jag förstår verkligen inte vad jag ska göra för att få över saker jag filmat med iphonekameran till min mac? Jag trodde att det följde med bildströmmen men det gör det ju inte - hur gör jag då? HOppas på hjälp....

Använd Bildinsamlaren eller iPhoto

Hur gör jag då??? Hittar ingenstans i iPhoto där jag kan välja att importera från iphone. Det enda jag får över där är bildströmmen och där finns inga filmer??

Du har väl anslutit din telefon med kabel till datorn?
Då ska du se din telefon i iPhoto och kunna välja vilka filmer du vill importera.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-11 22:26

Kika på Använda en kamera med Mac-datorn.

Mitt råd är att du skippar iPhoto som är ett program på väg att fasas ut och istället använder iMovie.

Jag kan berätta att oavsett om jag använder iPhoto, iMovie eller bildinsamlaren så kommer iphone inte upp som ett alternativ att välja. Den finns bara i iTunes och där är det förvalt att bilder ska till iCloud, mina filmer finns inte under filmer. Loggar Jah in på iCloud på datorn och går till bilder, finns inte filmerna där heller! Ett mysterium!

Ingen som kan hjälpa mej med varför Iphonen inte kommer upp som ett alternativ att importera från???

Använd USB-sladd - USB-Lightning - vanlig laddkabel alltså. Det går inte med WiFi.

Ja, det är med sladden jag försöker - händer inget!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-13 00:31
Ursprungligen av Greta723:

Ja, det är med sladden jag försöker - händer inget!

Är det helt tomt i appen Bildinsamling?
Vad händer när du kör iMovie?

Den här gången fick jag upp det i imovie, har inte funkat förut. I bildinsamling är "inga enheter anslutna". Inte ens i skivverktyg syns det att telefonen är ansluten.

Skivverktyg borde inte se din telefon, däremot Systeminformation.

Ja, där finns den i alla fall.

Ursprungligen av Greta723:

Ja, där finns den i alla fall.

En skärmdump på det vore trevligt.
SHIFT + CMD + 3

1
Bevaka tråden