Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera bilder i IPhone från mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så hur göra jag?
Vill ta bort en massa bilder från min 6a, genom min mac. Hur fixar jag det?
Genom itunes, bildinsamlingen. Eller något annat program?

Ursprungligen av TobbeHa:

Så hur göra jag?
Vill ta bort en massa bilder från min 6a, genom min mac. Hur fixar jag det?
Genom itunes, bildinsamlingen. Eller något annat program?

Koppla ihop mac och iPhone med lämplig kabel, öppna Bildinsamling och välja importera allt eller valda bilder. Sen kan du radera dem från Bildinsamling.

Sökte också efter svaret på denna frågan
Finns ingen funktion för att radera de lokala bilderna i iphone eller via de appar som finns i Mac

Ursprungligen av MalcomX:

Sökte också efter svaret på denna frågan
Finns ingen funktion för att radera de lokala bilderna i iphone eller via de appar som finns i Mac

Koppla in telefonen till datorn med kabel, starta Bildinsamling, markera bilderna och radera med radera-symbolen nere till vänster, den som ser ut som en förbudsskylt

Ursprungligen av Mattias A:

Koppla in telefonen till datorn med kabel, starta Bildinsamling, markera bilderna och radera med radera-symbolen nere till vänster, den som ser ut som en förbudsskylt

Finns ingen sådan symbol och det finns inget annat heller som gör att man kan radera
Kör med IOS 8.4 och OSX 10.10.4

Detta fungerade innan, men gör det inte längre.
Man kunde även radera via iPhoto men inte med nya bilder

Senast redigerat 2015-06-12 19:37
Ursprungligen av MalcomX:

Finns ingen sådan symbol och det finns inget annat heller som gör att man kan radera
Kör med IOS 8.4 och OSX 10.10.4

Detta fungerade innan, men gör det inte längre.
Man kunde även radera via iPhoto men inte med nya bilder

Det finns en sån knapp i Bildinsamling längst ner till vänster.
Det finns inget Mac OS X 10.10.4 vad jag vet. Har du en beta?
I Bilder i Mac OS så kan man också radera, genom att välja "Radera objekt efter import"

Ursprungligen av Stefan Swales:

Det finns en sån knapp i Bildinsamling längst ner till vänster.
Det finns inget Mac OS X 10.10.4 vad jag vet. Har du en beta?
I Bilder i Mac OS så kan man också radera, genom att välja "Radera objekt efter import"

jag har senaste versionen på både telefon och dator men den fina röda delete ikonen har försvunnit för mig. Jag vet inte om detta har med att alla bilder ska lagras i iCloud och att den på såsätt vägrar låta mig ta bort bilder. Dock är det ett totalt skämt att jag i photos appen på datorn inte kan ta bort bilder direkt i min telefon. jag måste alltså ta bort bilder som ligger på datorn i album för att det sedan ska syncas till telefonen. jag genom massa googlande fått fram infon att ska man ta bort bilder på telefonen så ska jag alltså markera alla jävla moments och enstaka bilder och sen radera. så ruttet så jag blir paff.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-16 16:52

Jag letar också efter den försvunna delete-knappen i Bildhämtning. Hur tar jag bort bilder från telefonen nu?

Ursprungligen av AxelM:

Jag letar också efter den försvunna delete-knappen i Bildhämtning. Hur tar jag bort bilder från telefonen nu?

har du provat att slå av bildströmmen på din iOS-enhet? (Sen starta om Macen)

Senast redigerat 2015-09-16 22:30
1
Bevaka tråden