Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

två problem med iPhone 4s

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min mamma har jusst skaffat en iPhone 5s, tidigare hade hon en 4s och nu vill vi återställa den helt! problemet är att i ett tak nu så har inget wifi fungerat, knappen där man sätter på wifi är grå och går inte att klicka på. Men då tänkte vi att vi kan ju återställa den via iTunes på en av flera macar i huset, men även då kräver iPhonen ett lösenord som inte kan bekräftas utan internet anslutning. vi försökte stoppa in pappas simkort (mamma är inte hemma då detta sker) men det är ju för litet eftersom det är ett mindre kort i 5s än i 4s.

Kort sakt: är det nån som vet hur man kan återställa en iPhone 4s utan internet, och eventuellt fixa wifi (har sett på internet om något med enhårtork och sedan stoppa in den i Frysen ett tag, är detta värt att prova?)

Tack på förhand

För att återställa en iPhone krävs det inte att den är ansluten till Wi-Fi om man gör det med iTunes på en dator.
Datorn har väl kontakt med internet?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-11 08:59

Vore intressant att läsa mer om hårtorks/frys grejjen.

Ursprungligen av Megolon:

För att återställa en iPhone krävs det inte att den är ansluten till Wi-Fi om man gör det med iTunes på en dator.
Datorn har väl kontakt med internet?

jo men då vi börjat återställa via itunes måste man ange icloud lösenord på telefonen för att avaktivera "Hitta min iPhone" eller nåt sånt... men u har vi lyckats få in farsans simkort i 4s:an men ändå går det inte att återställa för att man behöver avaktivera "Hitta i iPhone" ... vet inte riktigt hur man ska förklara det hela men hoppas du förstår vad jag menar xD

Ursprungligen av reboot81:

Vore intressant att läsa mer om hårtorks/frys grejjen.

vi ska testa eftersom det verkar vara den sista utvägen för att få tillbaks wifi...

Då går du in på https://www.icloud.com/ och loggar in med din mammas Apple-ID och lösenord.
Klickar på Hitta min iPhone,trycker på Alla enheter,väljer din mammas telefon och trycker Radera iPhone.

Nej jag skulle inte testa den metoden. Låter som ett säkert sätt att döda den helt.

Ursprungligen av Megolon:

Då går du in på https://www.icloud.com/ och loggar in med din mammas Apple-ID och lösenord.
Klickar på Hitta min iPhone,trycker på Alla enheter,väljer din mammas telefon och trycker Radera iPhone.

Nej jag skulle inte testa den metoden. Låter som ett säkert sätt att döda den helt.

då vi försöker radera den via icloud.com kommer den upp igen efter en stund... i inställningar på iPhonen ska man ju också stänga av hitta min iphone med då vi angett icloud lösenord laddar det en stund och sedan dyker det upp en ruta angående "det gick inte att avaktivera icloud, ett fel inträffade" eller nåt i den stilen... hjälp!

Ursprungligen av Megolon:

Då går du in på https://www.icloud.com/ och loggar in med din mammas Apple-ID och lösenord.
Klickar på Hitta min iPhone,trycker på Alla enheter,väljer din mammas telefon och trycker Radera iPhone.

Nej jag skulle inte testa den metoden. Låter som ett säkert sätt att döda den helt.

ok vi försökte antagligen på fel sätt och nu verkar det som att det fungerar! men ska vi också klicka på "ta bort från kontot" ?

Ja om hon ska sälja den.

1
Bevaka tråden