Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felaktig migrering från iPhoto till 'Bilder'

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-08 16:29

När jag migrerade från iPhoto till 'Bilder' för några månader sedan gick det galet någonstans... Alla 83GB bilder flyttades över till 'Bilder' och jag importerar bilder från min iPhone till detta Bilder-bibliotek så so far so good. Problemet är dock att det Bild-bibliotek som skapades inte är något som Macen känner igen som ett Systembildbibliotek, vilket innebär att fotona inte delas med mina iDevices =(

Öppnar jag Bilder-inställningar så ser det ut så här...

och om jag i inställningar väljer att försöka ange biblioteket som Systembildbibliotek får jag följande varning

Vilsen... vågar jag klicka OK på sista frågan?

Tanken var att backa helt tillbaka till iPhoto och starta på ny kula med migreringen men eftersom jag importerat flera hundra bilder sedan migreringen så finns det ju ett delta med bilder jag inte vill förlora. iPhoto finns ju inte att ladda ned igen - vad er er rekommendation? =/

Tar du inte backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-06-10 20:58

Visst tar jag backup, oniste och offsite, men att försöka ta reda på var den exakta brytpunkten är från iPhoto avinstallationen och installationen av Bilder är ingenting jag fixar utan att ha iPhoto installerat och appen finns ju inte längre.... Apple har stökat till detta

Iphoto går faktiskt att få tag på - däremot så hittar jag inte instruktionerna just nu. Men om du googlar så borde du kunna hitta en beskrivning för hur man ska göra.

Ursprungligen av FreddeB:

Visst tar jag backup, oniste och offsite, men att försöka ta reda på var den exakta brytpunkten är från iPhoto avinstallationen och installationen av Bilder är ingenting jag fixar utan att ha iPhoto installerat och appen finns ju inte längre.... Apple har stökat till detta

Jo då. Öppna AppStore,klicka på Köp,scrolla i listan så ska iPhoto finnas där.

1
Bevaka tråden