Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteri tid

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Batteriet tar snabbt slut.
Kl 8 fullt batteri kl 14 21% kvar kl 16 batteriet tomt!
Är detta normalt har både WiFi och Bluetooth på

Ursprungligen av picapica:

Batteriet tar snabbt slut.
Kl 8 fullt batteri kl 14 21% kvar kl 16 batteriet tomt!
Är detta normalt har både WiFi och Bluetooth på

Vad är det för enhet? Hur gammal är den? Vad gjorde du med den mellan 8 - 14 resp. 14 - 16? Vad har du för appar igång som kopplar upp sig på nätet?

Ledsen, men med den knapphändiga beskrivningen får du nog tyvärr bara fler motfrågor innan du kan hoppas på några bra svar.

Ursprungligen av HåkanE:

Vad är det för enhet? Hur gammal är den? Vad gjorde du med den mellan 8 - 14 resp. 14 - 16? Vad har du för appar igång som kopplar upp sig på nätet?

Ledsen, men med den knapphändiga beskrivningen får du nog tyvärr bara fler motfrågor innan du kan hoppas på några bra svar.

iPhone 6 köpt sep 2014 inga appar igång

Vilka appar installerade och vad får de lov att göra i bakgrunden?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-07 10:16

Har du kollat vad systemet själv rapporterar använt mest batteri?
Inställningar > Allmänt > Användning > Batterianvändning

  • Medlem
  • 2015-06-07 18:14

Om man kör rätt mycket på den så är det inte helt orimligt, men har man den mest i idle så är det inte normalt.

Nej!

Inga fler sådana här trådar!!

Ingens användarmönster är identiskt därför speglar allas åsikter bara den egna användningen och den är i alla andras fall helt irrelevant.

Tar ditt batteri slut på väldigt kort tid får du kolla om det är något som använder batteri i överflöd annars får du ringa Apple Support alternativt besöka en butik för felsökning.

Spridningen på batteritid är enorm. Lite halvdålig 3G/4G-täckning utan WiFi tillgängligt kan sörpla rejält. Som sagt, finns inget facit. Sitter jag på kontoret med bra täckning och ansluten till WiFi kan jag använda telefonen hela dagen och ha 50% kvar på kvällen. Sitter jag på tåget och surfar och ringer lite kan det gå åt 30% på en halvtimme.

1
Bevaka tråden