Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart finns raderade bilder i "Bilder"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-04 00:56

Hej!

Har börjat använda "Bilder" istället för iPhoto. Dock tycker jag iPhoto fungerade bättre, men är kanske ovan.

När jag raderar bilder i "Bilder" så finns det ingen papperskorg där bilderna hamnar? I iPhoto så fanns det en som man tömde, och så hamnade alla bilderna i "Papperskorgen" i Finder. Hur fungerar det med "Bilder"?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-04 01:01

Om du skriver "rad" i Hjälp-menyn så visar första träffen ett alternativ i Arkiv-menyn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-04 09:17
Ursprungligen av reboot81:

Om du skriver "rad" i Hjälp-menyn så visar första träffen ett alternativ i Arkiv-menyn.

Ah, tack

Men vart lägger sig de raderade bilderna sen? De verkar ju inte ta någon plats på hårddisken? Eller är det jag som sett fel?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-04 10:40
Ursprungligen av vicce:

Ah, tack

Men vart lägger sig de raderade bilderna sen? De verkar ju inte ta någon plats på hårddisken? Eller är det jag som sett fel?

När man raderar en bild i Bilder.app så säger programmet: "Är du säker på att du vill radera de 1 bilderna permanent? Åtgärden går inte att ångra." Ja/Nej

Den läggs alltså ingenstans - den raderas.

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2015-06-05 10:17

Raderade bilder går att hämta tillbaka från File > Show Recently Deleted (kanske "Arkiv > Visa Nyligen Borttagna" på svenska?). De raderas allra senast 40 dagar efter borttagning, men det verkar som att de kan raderas innan det. Vill minnas att de minst ligger där 30 dagar, men jag är inte helt säker.

Jag vet dock inte om detta fungerar utan iCloud Photo Library.

Ursprungligen av ToJa92:

Raderade bilder går att hämta tillbaka från File > Show Recently Deleted (kanske "Arkiv > Visa Nyligen Borttagna" på svenska?). De raderas allra senast 40 dagar efter borttagning, men det verkar som att de kan raderas innan det. Vill minnas att de minst ligger där 30 dagar, men jag är inte helt säker.

Jag vet dock inte om detta fungerar utan iCloud Photo Library.

Det står under varje bild hur lång tid dom ligger kvar och räknas ner från 30 dygn.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-05 12:00

Jag förtydligar mitt inlägg: det jag skrev gäller när man raderar en bild ur raderade bilder.

1
Bevaka tråden