Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud problem med nytt apple ID:

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Alltså hittade inte mitt problem så skriver det. Har 8 olika apple produkter som alla har iCloud. Till sakens natur är att jag aldrig använt iCloud då jag har en 8TB Synology som jag kommer åt var som helst i världen. Men nu bytte jag AppleID som jag vart rekommenderad. Skall inte gå in på varför. Sagt gjort. Verkar fungera på Itunes på samtliga enheter. Men nu började krånglet. På varje mobil enhet efter uppdatering poppar dialog rutan att jag måste logga in på iCloud användandes mitt gamla Apple ID. Nu går inte detta, då kontot förmodligen inte finnes längre alt att den inte köper det gamla lösenordet. Kan ej använda mobila enheterna mer än Iphonerna. På dom 3 paddorna poppar denna rutan upp konstant. Alltså vad gör man. Har letat och testat det mesta. Går inte ens radera eller återställa..Hjääälp
DcG

Just det. Kan ej heller använda nya Apple ID som egentligen var en namn/lösen ändring att logga in på iCloud. På alla enheter.

Senast redigerat 2015-05-28 13:18
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-28 13:22
Ursprungligen av Docgurka:

Alltså hittade inte mitt problem så skriver det. Har 8 olika apple produkter som alla har iCloud. Till sakens natur är att jag aldrig använt iCloud då jag har en 8TB Synology som jag kommer åt var som helst i världen. Men nu bytte jag AppleID som jag vart rekommenderad. Skall inte gå in på varför. Sagt gjort. Verkar fungera på Itunes på samtliga enheter. Men nu började krånglet. På varje mobil enhet efter uppdatering poppar dialog rutan att jag måste logga in på iCloud användandes mitt gamla Apple ID. Nu går inte detta, då kontot förmodligen inte finnes längre alt att den inte köper det gamla lösenordet. Kan ej använda mobila enheterna mer än Iphonerna. På dom 3 paddorna poppar denna rutan upp konstant. Alltså vad gör man. Har letat och testat det mesta. Går inte ens radera eller återställa..Hjääälp
DcG

Just det. Kan ej heller använda nya Apple ID som egentligen var en namn/lösen ändring att logga in på iCloud. På alla enheter.

-Vem har rekommenderat dig att byta? Vem och varför hör till din frågeställning, de är relevanta i sammanhanget. Vem innebär inte personens eller firmans namn nödvändigtvis, utan det räcker med "supportkille på Apple" eller "grannens son".
Så dit nya AppleID fungerar på samtliga enheters iTunes? Vilka enheter, iOS version?

Om det poppar upp en dialog där den ber om lösen för ett konto, ja då existerar det kontot.
Kan du logga in med ditt gamla AppleID på https://appleid.apple.com/ ?

Kan du logga in med ditt nya AppleID på https://appleid.apple.com/ ?

Relevant??? För att någon eller några har köpt massa appar på min bekostnad.Vet ej hur dom kommit över lösen.
Mitt gamla Appel Id.
Fungerar ej på itunes men väl det nya. Dock går det ej att få bort det på iCloud uppenbarligen...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-05-28 22:06
Ursprungligen av Docgurka:

Relevant??? För att någon eller några har köpt massa appar på min bekostnad.Vet ej hur dom kommit över lösen.
Mitt gamla Appel Id.
Fungerar ej på itunes men väl det nya. Dock går det ej att få bort det på iCloud uppenbarligen...

Jag tolkar det som att du svarar nej resp ja på mina två sista frågor?

Problemet är att du inte längre kommer åt ditt gamla konto. Mitt råd är att du ringer Apple och ber dem fixa ett nytt lösenord. Inte ska du behöva byta AppleID för att det har blivit kapat.

Håller tummarna!

Ursprungligen av reboot81:

Jag tolkar det som att du svarar nej resp ja på mina två sista frågor?

Problemet är att du inte längre kommer åt ditt gamla konto. Mitt råd är att du ringer Apple och ber dem fixa ett nytt lösenord. Inte ska du behöva byta AppleID för att det har blivit kapat.

Håller tummarna!

Jag tror att det är viktigt att komma ihåg att AppStore och Icloud behöver inte vara sammakopplade. Jag har olika AppleID för AppStore och Icloud.

Men jag håller med reboot81, som du beskriver problemet så är det inte fråga om att du ska byta AppleID för då är risken stor att de fortfarande kan fortsätta med att köpa appar på din bekostnad. Du måste se till att ditt konto spärras för inköp.

Jag antar att du har find my iphone aktiverat på enheterna. Jag tror att då kan du inte ändra Iclouds-id utan att först logga in på det aktuella AppleID. Det är en säkerhetsdetalj för att det inte ska gå att radera enheterna om de blir stulna.

1
Bevaka tråden