Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Per Ejeklint:

The Corner. Hade en modell att välja på. 38mm SS med vitt sportband.

Om du köpte tre stycken 38mm SS med vitt sportband var ligger problemet med att bestämma sig för vilka som ska säljas?

Ursprungligen av grenhall:

Jag gissar på att Apples armband kommer ligga på typ 450-500:- för sport och då känns inte kinabanden lika heta för 299:-. Band lär det finnas vid lansering i Sverige i juni.

Då skall jag kolla i butik (Täby) på utbudet. Lite annat än att se på bilder.

  • Medlem
  • 2015-05-20 10:57

DHL verkar ju vara rena skämtet när det gäller leveranser från utlandet, det här är tredje gången jag råkar ut för liknande sjabbel där dom skickar paket till Västerås istället för Göteborg så leveransen tar en extra dag. Nu får jag vänta ytterligare en dag på att min Apple Watch SS 42mm WSB anländer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-20 11:14
Ursprungligen av Raul1:

DHL verkar ju vara rena skämtet när det gäller leveranser från utlandet, det här är tredje gången jag råkar ut för liknande sjabbel där dom skickar paket till Västerås istället för Göteborg så leveransen tar en extra dag. Nu får jag vänta ytterligare en dag på att min Apple Watch SS 42mm WSB anländer.

http://i.imgur.com/hhPPkqj.png

Det är fullkomligt bedrövligt. Samma sak för mig.

För övrigt så finns det inte ens en DHL-depå i Västerås, trots det står så i informationen. De finns inte där längre utan i Örebro så det är där ditt paket är.

Ursprungligen av zinned:

Dessa problem, dessa problem...

Men var köpte du dem? Jag fick höra idag av en kollega att hans bekant hade precis köpt två stycken klockor i Paris - i Apple Store!! Låter som rena vansinnet då de inte ska sälja i butik ännu men jo, så var det. Det var alltså inte i butiken Colette i Paris utan i deras faktiska Apple Store.

Hörde samma igår från en granne som är nere i Paris. Får kolla hans kvitto - när han kommer hem i morgon.
Svenska språkstödet som kom igår - är ju ändå ett plus.

DHL här har varit bedrövligt då dom anlitade Poståkeriet som inte var spec. bra på att leverera, men nu lämnar dom sina paket till en ICA affär på andra sidan stan med snabb uppdatering på email att paketet finns där.

Ursprungligen av grenhall:

Om du köpte tre stycken 38mm SS med vitt sportband var ligger problemet med att bestämma sig för vilka som ska säljas?

Jag svarade på var i Berlin jag handlat. Har en 42mm från eBay också, ligger hemma och väntar på mig.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Jag svarade på var i Berlin jag handlat. Har en 42mm från eBay också, ligger hemma och väntar på mig.

Okej. Du har alltså en 42mm hemma, som du inte vill ha på grund av storleken eftersom den är vräkig. Sedan har du två 38mm SS WSB från Tyskland.

Hur kan du ha ett dilemma???????

Per : är intresserad om du väljer att sälja 42 mm. Hör av dig på pm i så fall!

Ursprungligen av grenhall:

Okej. Du har alltså en 42mm hemma, som du inte vill ha på grund av storleken eftersom den är vräkig. Sedan har du två 38mm SS WSB från Tyskland.

Hur kan du ha ett dilemma???????

Beklagar om självironin inte gick fram i mitt förra inlägg. Jag är ju svensk, bor i mellanmjölkens förlovade land. Kan inte välja, vill ha mitt emellan och lagom. För att lägga ytterligare sten på börda köpte jag ytterligare en idag, 38mm med milanese loop.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-20 16:34
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Beklagar om självironin inte gick fram i mitt förra inlägg. Jag är ju svensk, bor i mellanmjölkens förlovade land. Kan inte välja, vill ha mitt emellan och lagom. För att lägga ytterligare sten på börda köpte jag ytterligare en idag, 38mm med milanese loop.

...och varför köpte du då den?

Du sitter väl med typ fem klockor nu...? En hel del pengar du ligger ute med också.

Fortfarande "preparing for dispatch" sen innan 23 igår kväll, pengarna är reserverade sen igår med. Hur länge skall det väntas på dispatched?

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Fortfarande "preparing for dispatch" sen innan 23 igår kväll, pengarna är reserverade sen igår med. Hur länge skall det väntas på dispatched?

Tills du blivit riktigt förb....d

Ursprungligen av CekariYH:

Tills du blivit riktigt förb....d

...eller tills nu!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Beklagar om självironin inte gick fram i mitt förra inlägg. Jag är ju svensk, bor i mellanmjölkens förlovade land. Kan inte välja, vill ha mitt emellan och lagom. För att lägga ytterligare sten på börda köpte jag ytterligare en idag, 38mm med milanese loop.

Det blir många annonser på Blocket eller/och Tradera. Kanske även på 99mac Marknad. Gäller att passa på medans priserna fortfarande är höga - otroligt höga. Då kan du få ränta på pengarna. Blir ju en del om du ligger ute med alla dessa 5  Watch. Lycka till.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-21 00:02

Såg ikväll en Blocket-annons på en 42:a med link bracelet som låg på 18k.

Det kan väl ändå inte finnas en människa på denna planeten som är så pass sinnesförvirrad att han betalar den summan? Man tar sig för pannan...

Ursprungligen av zinned:

Såg ikväll en Blocket-annons på en 42:a med link bracelet som låg på 18k.

Det kan väl ändå inte finnas en människa på denna planeten som är så pass sinnesförvirrad att han betalar den summan? Man tar sig för pannan...

Tyvärr finns dom. Blev bjuden 15k för min 42:a med läderarmband - som jag inte fått ännu. Kommer i morgon. Folk är som galna - några veckor till.......
Finns " butiker" i Stockholm som ligger på dom priserna. Sport 38 för 10k. Dom säljer dessutom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-21 00:11
Ursprungligen av adress@mac:

Tyvärr finns dom. Blev bjuden 15k för min 42:a med läderarmband - som jag inte fått ännu. Kommer i morgon. Folk är som galna - några veckor till.......
Finns " butiker" i Stockholm som ligger på dom priserna. Sport 38 för 10k. Dom säljer dessutom.

Det är verkligen RENA vansinnet!

Ursprungligen av zinned:

Det är verkligen RENA vansinnet!

Man har levt utan klockan i hur många år? Sedan förhandsbeställer man, får ett datum och får panik över att man inte fått den tidigare. Sådant kan få folk att hosta upp dubbelt så mycket som ursprungskostnaden.

Ursprungligen av grenhall:

Man har levt utan klockan i hur många år? Sedan förhandsbeställer man, får ett datum och får panik över att man inte fått den tidigare. Sådant kan få folk att hosta upp dubbelt så mycket som ursprungskostnaden.

Det är ju många gånger samma personer som håller sig framme när det skall släppas nya iPhone. Då har dom ju också möjlighet att stå och köa för att köpa till rätt pris - och därefter dubbla pengen runt hörnet.

Min 42 mm AWSBluSB som jag beställde i lördags(!!!!) gick till preparing for dispatch ikväll! Oj det gick verkligen snabbt. Både den och min rymdgråa som jag beställde förra måndagen ändrades till "färdig att skickas - 4-6 veckor" tidigare idag.

Mindre kul att det är helgdag i UK på måndag men det är ändå sjukt skönt att se rörelse

Damn Borderlinx, fick aldrig iväg min klocka igår...hoppas dom får till det idag.

Fortfarande P4D sedan igårkväll. Med andra ord så lär inte något hända med Borderlinx förrän på tisdag med tanke på att England återigen har en röd dag på måndag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-05-22 15:56

Det är väl runt 16-17 de uppdaterar statusen.

Dispatched nu. Har dock inte kunnat använda tracking numret som jag fått av Apple på UK Mails hemsida än.

Ursprungligen av adress@mac:

Hörde samma igår från en granne som är nere i Paris. Får kolla hans kvitto - när han kommer hem i morgon.
Svenska språkstödet som kom igår - är ju ändå ett plus.

Han hade blandat ihop det. Det var Colette - och priset för 42mm stål - läderarmband med klassiskt spänne blev 799€ inkl moms. Lär väl vara ungefärligt pris i Sverige också när den släpps.

Kan inte leva utan min

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-25 10:30
Ursprungligen av @ndreas:

Kan inte leva utan min

Nöjd med loppen, sitter den på en 42:a? Har en på order men det tar ju en faslig tid för dem att levereras.

Ursprungligen av zinned:

Nöjd med loppen, sitter den på en 42:a? Har en på order men det tar ju en faslig tid för dem att levereras.

Hade en svart sport innan men den såg ut som en casio klocka för 200 kr gillade dock sportbandet. Skaffade då denna istället och nu ser och känns den som en lyxig klocka framför en plastklocka från casio.

Men skall sälja den tänkte jag, är sugen på en guld och svart

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-25 11:44
Ursprungligen av @ndreas:

Hade en svart sport innan men den såg ut som en casio klocka för 200 kr gillade dock sportbandet. Skaffade då denna istället och nu ser och känns den som en lyxig klocka framför en plastklocka från casio.

Men skall sälja den tänkte jag, är sugen på en guld och svart

Personligen tycker jag att SS-modellen med svart sportband, som jag har, ser väldigt stiligt ut. Den är ju väldigt bekväm också, som du säger.

"Skaffade då denna istället" - var köpte du din loop?

Bevaka tråden