Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panikhjälp för att återställa raderad iPhone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone har varit knasig egentligen enda sedan iOS 8, och i dag så gav den upp att ansluta till App Store, så jag började leta fel och i min iver att radera möjliga default-inställningar så råkades jag radera hela telefonenm, när jag bara trodde att jag skulle nollställa "Hitta iPhone" – suck, ja, jag vet, jag är ett klantarsle, men gråta över spilld mjölk hjälper ju föga.

Lyckligtvis har jag backup via iTunes, men hur fan gör man rent praktiskt? När den startar om får man ställa in lite språk, blir ombedd att ställa in nätverk, men sen när den ska försöka aktivera telefonen så säger den att den inte kan ansluta till aktiveringsservern, och att jag kan försöka via iTunes – men iTunes menar att jag först ska knappa in min pin-kod i telefonen – men så långt har jag ju inte kommit.

Någon vänlig själv som har varit igenom det här förut och vill ge en hjälpande hand?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2015-05-12 21:11
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Min iPhone har varit knasig egentligen enda sedan iOS 8, och i dag så gav den upp att ansluta till App Store, så jag började leta fel och i min iver att radera möjliga default-inställningar så råkades jag radera hela telefonenm, när jag bara trodde att jag skulle nollställa "Hitta iPhone" – suck, ja, jag vet, jag är ett klantarsle, men gråta över spilld mjölk hjälper ju föga.

Lyckligtvis har jag backup via iTunes, men hur fan gör man rent praktiskt? När den startar om får man ställa in lite språk, blir ombedd att ställa in nätverk, men sen när den ska försöka aktivera telefonen så säger den att den inte kan ansluta till aktiveringsservern, och att jag kan försöka via iTunes – men iTunes menar att jag först ska knappa in min pin-kod i telefonen – men så långt har jag ju inte kommit.

Någon vänlig själv som har varit igenom det här förut och vill ge en hjälpande hand?

https://support.apple.com/sv-se/HT1766 finns det lite matnyttigt. Själv så har man återställt telefon och sen återställt med en säkerhetskopia. Om jag nu inte minns fel så frågar den om du vill ställa in den som ny telefon eller återställa från säkerhetskopia. Hoppas att det löser sig

Problemet är att jag inte kommer så långt, för den säger som sagt att den inte kan ansluta till aktiveringsservern. Dessutom påstår iTunes nu att "iTunes Store är inte tillgängligt för tillfället". Kanske är det så, men oavsett hur det går med den här återställningen så kan jag säga att det var droppen.

Får ta och åka till AppleStore i Täby imorgon, om det inte löser sig, och kan inte heller de fixa det så får det bli en ny telefon – dock inte en iPhone.

Det visade sig att man var tvungen att logga in på iCloud och ta bort enheten, och därefter gick det att göra en återställning.

Det är inte helt ologiskt, men inte särskilt användarvänligt. Naturligtvis borde felmeddelandena säga att det är det det rör sig om, inte bara något missvisande säga att aktiveringsservern inte kan nås, felaktigt uppmana till att mata in pin code etc.

Anyways, problemet löst.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-05-13 16:05

Gött att det löste sig. Lite nyfiken bara. Vad hade det blivit för ersättare till din iPhone om det INTE hade löst sig?

Ursprungligen av onnyt:

Gött att det löste sig. Lite nyfiken bara. Vad hade det blivit för ersättare till din iPhone om det INTE hade löst sig?

En android, kanske en LG, men jag får se, behöver kolla det närmare

1
Bevaka tråden