Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 09:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Det är kommentarer på macrumors forumet som fick mig att inse det. Jag hittar inte en direkt länk just nu men det var en person som sa det i "UK tråden". Dessutom så verkar man ha leveranstider på ett dygn (i vårt fall till Borderlinx)

Ok.

Leveranstiderna verkar vara på ett dygn, ja...men bara under veckordagar. De levererar ingenting alls under helgerna. Så jag undrar vad som sker för min del, kommer min att ha en chans att skeppas igen och sitta hos kuriren under helgen för att sedan levereras till BL på måndag eller kommer den inte alls att skeppas förrän tidigast måndag?

Ursprungligen av zinned:

Ok.

Leveranstiderna verkar vara på ett dygn, ja...men bara under veckordagar. De levererar ingenting alls under helgerna. Så jag undrar vad som sker för min del, kommer min att ha en chans att skeppas igen och sitta hos kuriren under helgen för att sedan levereras till BL på måndag eller kommer den inte alls att skeppas förrän tidigast måndag?

Baserat på min begränsade erfarenhet så är det tidigast på måndag som du kan räkna med att din klocka skeppas från Borderlinx men det finns en reell chans att den kan skickas från Borderlinx på måndag

Ursprungligen av zinned:

Med svett i pannan ringer man Nordic Fraud Prevention och får tala med en norrman som säger att det vid något tillfälle har försöks göra en betalning på nätet med mitt kort som var fraud. Jag ska då få ett nytt kort, efter att jag förklarat situationen så lyfte han spärren och det ska tydligen fungera framöver också att belasta kortet. Dock behövde jag kontakta min bank för att få ett nytt kort snarast möjligt.

Jag fick vänta i 5-10 minuter innan jag loggade på mitt Apple-konto och körde "Update now" igen. Ett nytt försök att belasta kortet gjordes och jag fick meddelandet att det var "successful". Nu hoppas jag på en snabb statusförändring.

Skönt att det löste sig! Hoppas att du får en PFD/Dispatched omgående.

@BlackSmp - Min levererades enligt följande:

Fick mail av Apple att den gått iväg den 30/4 kl. 23:47.

30/4 2015 @ 17:45 - Order processed ready for UPS
1/5 2015 @ 10:22 - Delivered

Ursprungligen av zinned:

Ok.

Leveranstiderna verkar vara på ett dygn, ja...men bara under veckordagar. De levererar ingenting alls under helgerna. Så jag undrar vad som sker för min del, kommer min att ha en chans att skeppas igen och sitta hos kuriren under helgen för att sedan levereras till BL på måndag eller kommer den inte alls att skeppas förrän tidigast måndag?

Om den kommer till BL på morgonen och du godkänner leveransen innan deras "noon" så går den iväg samma dag.

Tips är dock att kolla värdet på klockan för mitt värde var satt till £200 vilket det ju inte är. Bara så du tänker på det. Dra igång en livechat och se till att skicka fakturan till [email protected] med ditt "Suite-nummer" och be chattsupporten ändra så går det betydligt fortare att få värdet ändrat och leveransen klar för ivägskeppning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 10:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Baserat på min begränsade erfarenhet så är det tidigast på måndag som du kan räkna med att din klocka skeppas från Borderlinx men det finns en reell chans att den kan skickas från Borderlinx på måndag

Jag talade inte om när den eventuellt skeppas från BL till mig utan när den skeppas från Kina (?) till BL.

Ursprungligen av grenhall:

Skönt att det löste sig! Hoppas att du får en PFD/Dispatched omgående.

@BlackSmp - Min levererades enligt följande:

Fick mail av Apple att den gått iväg den 30/4 kl. 23:47.

30/4 2015 @ 17:45 - Order processed ready for UPS
1/5 2015 @ 10:22 - Delivered

Fint, jag bara hoppas på en snabb statusuppdatering.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 10:48
Ursprungligen av westerlu77:

Är det nån här som har funderat på att köpa Apple Watch? Berätta gärna vilken modell och hur ni löser det rent praktiskt?
Jag kommer nog gå på sport- modellen, mest för att det är 1: gen tror jag.
Håller själv på att kolla lite olika alternativ, antingen via en kompis i USA eller kanske via Borderlinx.
Verkar som att det är billigare att köpa med Euro än engelska pund just nu.

Låt mig säga så här...

OH YES!

Ursprungligen av zinned:

Låt mig säga så här...

OH YES!

Har du avbeställt de andra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 11:27
Ursprungligen av grenhall:

Har du avbeställt de andra?

Nix, varför undrar du?

Ursprungligen av zinned:

Nix, varför undrar du?

Nej jag trodde det nu när du får SS-varianten. Men det är klart här är ju hur många som helst som vill ha klockor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 11:33
Ursprungligen av grenhall:

Nej jag trodde det nu när du får SS-varianten. Men det är klart här är ju hur många som helst som vill ha klockor.

Jag tänker på mina vänner här

zinned- glöm inte bort mig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 11:50
Ursprungligen av silverfang:

zinned- glöm inte bort mig

Jag glömmer ingen

Men som du säkert har sett tidigare i tråden så har ordern på 38mm avbrutits.

Hum-di-dum... kollar leveransen var 5:e minut. Nu vill jag se "OUT FOR DELIVERY" snart!

Jo jag såg det. Höll mig uppdaterad via tråden. Skönt att det löste sig till slut.

Jag köper gärna den andra 42mm du har på gång. PM dig nu.

Ursprungligen av zinned:

De drog pengar från dig först igår och en stund senare fick du PFD?

Ja. Enligt Apple så säger de så här ang beställningarna från Apple Store Germany.

Citat:

PFS orders will be shipped today. He said that if the status changes to PFS after 15:00, the order will be shipped the next day. If it changes to PFS before 15:00, they will ship it the same day.

Ursprungligen av j0hanSE:

Ja. Enligt Apple så säger de så här ang beställningarna från Apple Store Germany.

Hade du beställt till Mailboxde? I sådana fall får du gärna rapportera kostnaden här då det är högst intressant.

Ursprungligen av grenhall:

Hade du beställt till Mailboxde? I sådana fall får du gärna rapportera kostnaden här då det är högst intressant.

Dessvärre inte. En riktigt gammal bortglömd vän bodde tydligen i Hamburg (hade jag vetat om det tidigare hade jag skickat efter en mkt tidigare), så han skickar iväg den antagligen på måndag eller om han får den imorgon om UPS/DHL jobbar imorgon. För antagligen skickas paketet ikväll.

- En fråga. Vi säger att han får paketet på Måndag och skickar iväg den med DHL på Måndag, hur många dagar tar det till Örebro? 3 dagar?

Ursprungligen av j0hanSE:

Dessvärre inte. En riktigt gammal bortglömd vän bodde tydligen i Hamburg (hade jag vetat om det tidigare hade jag skickat efter en mkt tidigare), så han skickar iväg den antagligen på måndag eller om han får den imorgon om UPS/DHL jobbar imorgon. För antagligen skickas paketet ikväll.

- En fråga. Vi säger att han får paketet på Måndag och skickar iväg den med DHL på Måndag, hur många dagar tar det till Örebro? 3 dagar?

Samtliga mina beställningar med DHL till Örebro har gått på ett dygn. Senast nu apple watch skickades vid lunchtid på måndagen från England och tisdag lunch hämtade jag ut den på DHL Paketvägen. Valde att hämta den på deras utlämningsställe istället för att passa in åkaren till hemmet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 13:01

En sak jag glömde nämna tidigare, vilket jag själv inte visste, är att klockorna till europeiska kunder lagerhålls i europa och skickas sedan därifrån direkt till kund. Jag trodde att det var som tidigare produkter, att de produceras i Kina och skickas sedan därifrån direkt till kund när man har fått statusen "Dispatched". Nu finns de redan i europa och går således snabbare att skicka ut till den aktuella kunden.

Ursprungligen av zinned:

En sak jag glömde nämna tidigare, vilket jag själv inte visste, är att klockorna till europeiska kunder lagerhålls i europa och skickas sedan därifrån direkt till kund. Jag trodde att det var som tidigare produkter, att de produceras i Kina och skickas sedan därifrån direkt till kund när man har fått statusen "Dispatched". Nu finns de redan i europa och går således snabbare att skicka ut till den aktuella kunden.

De skickas väl från Tjeckien de allra flesta har för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 13:07
Ursprungligen av grenhall:

De skickas väl från Tjeckien de allra flesta har för mig.

Mycket möjligt. Själv utgick jag ifrån att de skeppades direkt från Kina, som alla andra gånger, men detta är ju väldigt mycket bättre.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 13:16

Btw, kolla in denna biffen

Men du säger att det är en 38mm...du hade ju en 42mm?

Ursprungligen av zinned:

En sak jag glömde nämna tidigare, vilket jag själv inte visste, är att klockorna till europeiska kunder lagerhålls i europa och skickas sedan därifrån direkt till kund. Jag trodde att det var som tidigare produkter, att de produceras i Kina och skickas sedan därifrån direkt till kund när man har fått statusen "Dispatched". Nu finns de redan i europa och går således snabbare att skicka ut till den aktuella kunden.

Ja från Prag eller Köln har jag för mig.

Ursprungligen av kafferast:

Samtliga mina beställningar med DHL till Örebro har gått på ett dygn. Senast nu apple watch skickades vid lunchtid på måndagen från England och tisdag lunch hämtade jag ut den på DHL Paketvägen. Valde att hämta den på deras utlämningsställe istället för att passa in åkaren till hemmet.

Tack!

Ursprungligen av zinned:

Btw, kolla in denna biffen

http://forums.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=550066&d=1431031863

Men du säger att det är en 38mm...du hade ju en 42mm?

Va fan läser folk inte citaten...?

Jag svarade ju på Spookys storlek. Det var under det jag skrev 38mm... Jag har 42mm.

Nu händer det...snart.

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

Nu händer det...snart.

...eller är det bara min migrän dimma som fått för sig att det inte stått "processing items" innan?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 14:17
Ursprungligen av grenhall:

Va fan läser folk inte citaten...?

Jag svarade ju på Spookys storlek. Det var under det jag skrev 38mm... Jag har 42mm.

Ah, då missade jag det

Ursprungligen av p6jkf6tt6n:

...eller är det bara min migrän dimma som fått för sig att det inte stått "processing items" innan?

Du tittar inte i en annan butik bara?

Innan den skickas står det nämligen preparing for dispatch i engelska butiken.

Ursprungligen av grenhall:

Du tittar inte i en annan butik bara?

Innan den skickas står det nämligen preparing for dispatch i engelska butiken.

Migränen som lurade mig bara... =(

Bevaka tråden