Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har jag inte mätt mina handleder men skulle säga att de är standard för en man. Har haft större klockor som t ex Hublot Big Bang 44mm och så här sitter 38mm Apple Watch på mig. Jag var lite velig innan jag beställde men kom fram till att 38 var bäst och har inte ångrat det (utan att ha testat 42mm). I övrigt en kul klocka med lite buggig mjukvara.

Någon som ångat sitt köp och vill sälja en aw42mm? Kollat runt på blocket och Tradera men där tar dom ockerpriser tyvärr och borderlinx förstår jag mig inte på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-07 16:51

Hmm...detta var märkligt.

Jag la en order på en 38AWSSBSB tidigare idag, tänkte att jag kan göra det och så får vi se om den går så snabbt som det sägs.

Vad ser jag nu? Den är avbruten...dvs inte av mig utan av Apple. Wtf? Har de börjat bryta ordrar som går via Borderlinx igen?!

Intressant!

Det verkar verkligen som att det inte går att förutsäga vad som kommer att hända med en Bordelinxorder...

Ursprungligen av zinned:

Ännu ingen statusförändring på mina klockor, dock har det varit tvärstopp för i stort sett alla ordrar i hela europa under en veckas tid nu. Bedrövligt när man ser jänkarna få uppdateringar och leveranser 24/7 (!).

Jag har dock en fråga till er alla, vill veta vad ni tycker. Jag har plötsligt blivit lite tveksam till just modellen på 42mm, börjar tvivla på om man inte ska satsa på en 38mm iaf. Jag prövade min kollegas klocka idag igen, en 38AWSWSB, och tittar man på den bara genom att ha den i näven ser den riktigt liten ut men samma sak har man hört om 42mm. Tittar man på den när den sitter på armen så ser den inte alls lika liten ut. Det sjukaste av allt är att när man ser bilder på den när den sitter på armen så upplever man storleken totalt annorlunda mot hur man upplever den i verkligheten. Mycket bisarr känsla!

Så, jag har några bilder här nedan som jag vill höra vad ni säger om. Jag har ju hyfsat mycket klenare handleder än t ex @grenhall då mina mäter ca 160mm i omkrets och kanske kring 55mm i bredd.

Vad säger ni? Tycker ni den är bra i storlek på min handled? Är den för liten? För stor?

Notera också skillnaden som iaf jag upplever från bild ett till bild två, därför är det så stor skillnad på att uppleva den i verkligheten mot att se den på bild

Sista bilden ser den helt ok ut. Själv har jag aldrig klockan så långt ner på handleden som du har på bild. Likaså tycker jag om när den sitter tajt. Tror ändå att drar du upp klockan 1-2 cm och drar åt ett snäpp - så är den perfekt.
Själv vill jag ha 42 - eftersom jag inbillar mig att det blir lättare att läsa text osv. Tycker oavsett att den passar dig som handsken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-07 17:25
Ursprungligen av zinned:

Vad säger ni? Tycker ni den är bra i storlek på min handled? Är den för liten? För stor?

Jag tycker den sitter precis som den ska. Tro det är perspektivet på bilderna som gör att den ser stor ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-07 17:25
Ursprungligen av westerlu77:

Är det nån här som har funderat på att köpa Apple Watch? Berätta gärna vilken modell och hur ni löser det rent praktiskt?
Jag kommer nog gå på sport- modellen, mest för att det är 1: gen tror jag.
Håller själv på att kolla lite olika alternativ, antingen via en kompis i USA eller kanske via Borderlinx.
Verkar som att det är billigare att köpa med Euro än engelska pund just nu.

...och nu då? Se nedan!

Det fick jag nu på en av mina ursprungliga ordrar. Vad göra?

@grenhall
@CekariYH
@BlackSmp

Senast redigerat 2015-05-07 17:40
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-07 17:26
Ursprungligen av zinned:

Hmm...detta var märkligt.

Jag la en order på en 38AWSSBSB tidigare idag, tänkte att jag kan göra det och så får vi se om den går så snabbt som det sägs.

Vad ser jag nu? Den är avbruten...dvs inte av mig utan av Apple. Wtf? Har de börjat bryta ordrar som går via Borderlinx igen?!

Kanske har för många beställningar? Max två eller hur var det?

Europa har fått kärlek, Frankrike, Tyskland och UK har fått igenom flera orderar. De har dragit pengar nu.. Bara vänta och se om det blir PFS snart.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-07 17:37
Ursprungligen av j0hanSE:

Europa har fått kärlek, Frankrike, Tyskland och UK har fått igenom flera orderar. De har dragit pengar nu.. Bara vänta och se om det blir PFS snart.....

Se min post två inlägg upp.

Ursprungligen av zinned:

Se min post två inlägg upp.

Har inte fått något sådant. På Swedbank har de redan dragit pengar. Så det verkar ha gått igenom för mig

edit*

PFS nu, wohoo

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-07 17:45
Ursprungligen av zinned:

...och nu då? Se nedan!

Det fick jag nu på en av mina ursprungliga ordrar. Vad göra?

Vad jag har förstått kan det bero på att faktura adressen missmatchar med kortet eller att teckning saknades.
Råkade ut för liknade. Apple hade problem med att hantera åäö Ringde och de löste det direkt.

Ursprungligen av zinned:

...och nu då? Se nedan!

Det fick jag nu på en av mina ursprungliga ordrar. Vad göra?

@grenhall
@CekariYH
@BlackSmp

Opps! Vet inte, har inte drabbats av det själv. Men prova med att ta kontakt med Apple, det ska vara möjligt att lösa. Jag läste om det i en FAQ att du har lite tid på dig att åtgärda ett sådant där problem

Men det är allt som jag vet.

Ursprungligen av zinned:

...och nu då? Se nedan!

Det fick jag nu på en av mina ursprungliga ordrar. Vad göra?

@grenhall
@CekariYH
@BlackSmp

Uppdatera dina sista siffror i betalmedlet? Är det inte så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-07 19:05
Ursprungligen av grenhall:

Uppdatera dina sista siffror i betalmedlet? Är det inte så.

Nej, funkar inte. Talade med Apple UK som sa att det troligtvis rörde sig om "fraud detection" och jag skulle ta det med min bank. Min bank säger att det inte är inte är några issues med kortet. Jag får tag i morsan för att få hennes kortuppgifter till hennes Mastercard, som är ett kreditkort, men icke. Det går inte heller.

Nu sitter jag i telefon med Apple på nytt och irländaren jag talar med säger att det är för att jag har ett svenskt kort och att jag har använt "freight forwarding"!

Helt seriöst, vad händer?! Här sitter jag med en order som nu strular med debiteringen och vet inte alls vad som nu kommer hända med mina ordrar...

Ursprungligen av zinned:

...och nu då? Se nedan!

Det fick jag nu på en av mina ursprungliga ordrar. Vad göra?

Fick precis samma meddelande och fick panik och bytte betalningskort. Får se om det går vägen nu. La en beställning på tisdag för övrigt.

EDIT: Skiter detta sig så får man väl göra som jag borde gjort och skicka till en polare i england ist. för borderlinx.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-07 19:51

Jag måste ringa Nordic Fraud Prevention imorgon bitti.

Sitter helt i limbo nu, helt låst.

Senast redigerat 2015-05-07 20:14

Kan man kommas att få tulla och ev skatta sin apple watch sport 399 euro från tyskland till sverige?

Ursprungligen av j0hanSE:

Kan man kommas att få tulla och ev skatta sin apple watch sport 399 euro från tyskland till sverige?

Nej

Ursprungligen av zinned:

Jag måste ringa Nordic Fraud Prevention imorgon bitti.

Sitter helt i limbo nu, helt låst.

Det där är ju galet störigt. Hoppas det löser sig för dig snarast!

Hade samma problem som sagt, prövade med ett annat kort nix gick inte, samma fel dök upp efter en stund. Cancellerade ordern och prövar nu genom paypal får se om det går vägen denna gång.

Ursprungligen av Bayhazed:

Hade samma problem som sagt, prövade med ett annat kort nix gick inte, samma fel dök upp efter en stund. Cancellerade ordern och prövar nu genom paypal får se om det går vägen denna gång.

Har Apple PayPal som betalningsalternativ också ?

Ursprungligen av adress@mac:

Har Apple PayPal som betalningsalternativ också ?

Jadå du kan välja att betala med kredit kort direkt till apple eller paypal när du kör igenom beställningen.

Ursprungligen av Bayhazed:

Jadå du kan välja att betala med kredit kort direkt till apple eller paypal när du kör igenom beställningen.

Hade ingen aning. Har använt kort och BG insättning. Det var bra - kan passa på och tömma mitt PayPal lite vid nästa tillfälle.  Watch kanske.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 08:55
Ursprungligen av grenhall:

Det där är ju galet störigt. Hoppas det löser sig för dig snarast!

Med svett i pannan ringer man Nordic Fraud Prevention och får tala med en norrman som säger att det vid något tillfälle har försöks göra en betalning på nätet med mitt kort som var fraud. Jag ska då få ett nytt kort, efter att jag förklarat situationen så lyfte han spärren och det ska tydligen fungera framöver också att belasta kortet. Dock behövde jag kontakta min bank för att få ett nytt kort snarast möjligt.

Jag fick vänta i 5-10 minuter innan jag loggade på mitt Apple-konto och körde "Update now" igen. Ett nytt försök att belasta kortet gjordes och jag fick meddelandet att det var "successful". Nu hoppas jag på en snabb statusförändring.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 09:09
Ursprungligen av j0hanSE:

Europa har fått kärlek, Frankrike, Tyskland och UK har fått igenom flera orderar. De har dragit pengar nu.. Bara vänta och se om det blir PFS snart.....

De drog pengar från dig först igår och en stund senare fick du PFD?

Ursprungligen av zinned:

Med svett i pannan ringer man Nordic Fraud Prevention och får tala med en norrman som säger att det vid något tillfälle har försöks göra en betalning på nätet med mitt kort som var fraud. Jag ska då få ett nytt kort, efter att jag förklarat situationen så lyfte han spärren och det ska tydligen fungera framöver också att belasta kortet. Dock behövde jag kontakta min bank för att få ett nytt kort snarast möjligt.

Jag fick vänta i 5-10 minuter innan jag loggade på mitt Apple-konto och körde "Update now" igen. Ett nytt försök att belasta kortet gjordes och jag fick meddelandet att det var "successful". Nu hoppas jag på en snabb statusförändring.

Fördelen med detta är att nu har vi en expert på forumet om hur man hanterar de här situationerna

Skämt åsido, skönt att det löste sig! Då har du klockan nästa vecka.

Jag har nyss insett att klockorna skickas i bulk till UK så de befinner sig redan där när de förbereds för leverans.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-08 09:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Fördelen med detta är att nu har vi en expert på forumet om hur man hanterar de här situationerna

Det där hoppas jag inte någon utsätts för, inte roligt alls =/

Ursprungligen av BlackSmp:

Skämt åsido, skönt att det löste sig! Då har du klockan nästa vecka.

Jag håller tummarna!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har nyss insett att klockorna skickas i bulk till UK så de befinner sig redan där när de förbereds för leverans.

Hur vet du det? Menar du att min också skulle vara med där trots att min betalning inte kunde clearas igår? Eller kanske inte, jag fick ju inte möjlighet till någon statusförändring vid det tillfället eftersom betalningen inte gick igenom.

Ursprungligen av zinned:

Hur vet du det? Menar du att min också skulle vara med där trots att min betalning inte kunde clearas igår? Eller kanske inte, jag fick ju inte möjlighet till någon statusförändring vid det tillfället eftersom betalningen inte gick igenom.

Det är kommentarer på macrumors forumet som fick mig att inse det. Jag hittar inte en direkt länk just nu men det var en person som sa det i "UK tråden". Dessutom så verkar man ha leveranstider på ett dygn (i vårt fall till Borderlinx)

Bevaka tråden