Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Intressant... rör inte mina datum bara!

http://www.iclarified.com/48898/shipping-esti...

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Så ja, jag letar ännu efter en klockj*vel...

42SS med Milanese?

Ursprungligen av grenhall:

42SS med Milanese?

Gärna!

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Gärna!

Om jag tycker min 42AWSWSB duger får du gärna köpa den när den kommer. Beställde den 24:e så det kan ju ta lite tid.

Ingen rörelse än på min order.. Kom igen nu!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-03 07:27
Ursprungligen av grenhall:

Tja det är ju en premie om åtminstone 4000:- till och med mer om personen köpte den i UK.

Vansinne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-03 13:10
Ursprungligen av phoricu:

Hej - Än så länge går det enbart att beställa online och få den levererad till en hem eller företagsadress.
Apple själva har indikerat att "under juni" så ska det eventuellt gå att plocka upp i butik. Återstår att se hur det blir med det!

Tack! Håller tummarna då

Ursprungligen av j0hanSE:

170mm handleder, vågar inte satsa på en 42:a. Sen går ju 38mm fortare att få en 42:an

edit.

Här har vi en användare som är 165mm wrist och köpte en 42:a.

HEJ VAD OVERSIZED den var haha!

http://i.imgur.com/n2nSFAz.jpg

Som ni ser så skulle han tagit en 38:a och det tråkiga är att att väldigt många har mobbat honom på forumet och sagt att det inte alls passar honom. Jag håller med faktiskt. Han skulle tagit en 38:a.

Tycker inte jag. Dra upp klockan ett par cm på handleden - nu sitter den nästan på handen. Sedan drag åt armbandet lite till. Har bekanta med 170 mm handleder - och den ser inte stor ut i verkligheten. Kan man ha ett 42 är det att föredra - eftersom man skall använda skärmen. Var det inte också så - att 42 hade lite längre batteritid pga storleken ? Har själv Rolex och dykarur som är 40 cm på 170 handled och skulle inte vilja ha 38 på Apple Watch.

Ursprungligen av adress@mac:

Tycker inte jag. Dra upp klockan ett par cm på handleden - nu sitter den nästan på handen. Sedan drag åt armbandet lite till. Har bekanta med 170 mm handleder - och den ser inte stor ut i verkligheten. Kan man ha ett 42 är det att föredra - eftersom man skall använda skärmen. Var det inte också så - att 42 hade lite längre batteritid pga storleken ? Har själv Rolex och dykarur som är 40 cm på 170 handled och skulle inte vilja ha 38 på Apple Watch.

Jag tänkte samma sak. Börja med att dra åt bandet så får vi se hur det blir

Så, jag kollade på UK Apple vilket sportband som hade lägst shipping estimate och såg att det blåa låg på 2-4 veckor (dem andra stod där bara may på). Tänkte därför att jag provar att lägga en order på AWSBSB 42 mm. Jag lade ordern tidigare idag och den har juli som förväntad leverans. Jag tänkte ge det ca 2-3 veckor och se ifall något händer. Gör det inte det så avbryter jag köpet och kan lika gärna vänta på den svenska lanseringen (inte värt dom extra 100-lapparna från UK med Borderlinx om klockan kommer i juli).

Ursprungligen av iAmFille:

Så, jag kollade på UK Apple vilket sportband som hade lägst shipping estimate och såg att det blåa låg på 2-4 veckor (dem andra stod där bara may på). Tänkte därför att jag provar att lägga en order på AWSBSB 42 mm. Jag lade ordern tidigare idag och den har juli som förväntad leverans. Jag tänkte ge det ca 2-3 veckor och se ifall något händer. Gör det inte det så avbryter jag köpet och kan lika gärna vänta på den svenska lanseringen (inte värt dom extra 100-lapparna från UK med Borderlinx om klockan kommer i juli).

Juli/Augusti

Ursprungligen av iAmFille:

Så, jag kollade på UK Apple vilket sportband som hade lägst shipping estimate och såg att det blåa låg på 2-4 veckor (dem andra stod där bara may på). Tänkte därför att jag provar att lägga en order på AWSBSB 42 mm. Jag lade ordern tidigare idag och den har juli som förväntad leverans. Jag tänkte ge det ca 2-3 veckor och se ifall något händer. Gör det inte det så avbryter jag köpet och kan lika gärna vänta på den svenska lanseringen (inte värt dom extra 100-lapparna från UK med Borderlinx om klockan kommer i juli).

Armbandet behöver man väl inte haka upp sig på. Går ju att byta enkelt när det lugnat sig. Tror ändå många kommer att ha ett par att byta emellan. Metall - plast eller en annan färg. Det tycker jag är minsta problemet. Armbanden till 38 passar dessutom till 42 - så variationerna blir oändliga.

Ursprungligen av adress@mac:

Armbanden till 38 passar dessutom till 42 - så variationerna blir oändliga.

Det stämmer väl inte? Det är ju olika bredd på boetterna.

Det blir fult, men de sitter fast.

Ursprungligen av simulacra:

Det blir fult, men de sitter fast.

Jag är inte ens säkert på att det blir fult?
Men de ska passa enligt uppgifter på nätet men jag har inte sett någon bild på det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är inte ens säkert på att det blir fult?
Men de ska passa enligt uppgifter på nätet men jag har inte sett någon bild på det.

Jag har sett bilder på det, det funkar åt båda hållen men 42mm-banden hamnar ju utanför boetten och de mindre lämnar ett glapp på sidorna.

Fick info idag att min Watch kommer mellan den 6-10 maj. Hoppas det håller

Ursprungligen av CekariYH:

Fick info idag att min Watch kommer mellan den 6-10 maj. Hoppas det håller

Kul!

Här kommer standardfrågorna:)

Modell och vad hade du för planerad leverans tidigare?

Nackdelen med att läsa denna tråd är att det alltid slutar med att jag kollar upp min egna oförändrade leveransstatus (12-26/5 för Space Gray Sport)

Ursprungligen av BlackSmp:

Nackdelen med att läsa denna tråd är att det alltid slutar med att jag kollar upp min egna oförändrade leveransstatus (12-26/5 för Space Gray Sport)

Då kommer den ju när som helst!

Argghh! Mina står fortfarande bara "processing" och "juni" på. Detta är olidligt! Är det bara jag här som har beställt från Apple i Tyskland?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-04 08:53
Ursprungligen av CekariYH:

Fick info idag att min Watch kommer mellan den 6-10 maj. Hoppas det håller

Så din har status "Dispatched" nu? Vilken modell beställde du och när fick du bekräftelsemailet på din beställning?

Ursprungligen av grenhall:

Då kommer den ju när som helst!

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Fast när alla klagar på denna lansering kan det vara bra att komma ihåg när den vita Iphonen kom. Det var verkligen en "fuck up"

Ursprungligen av BlackSmp:

Kul!

Här kommer standardfrågorna:)

Modell och vad hade du för planerad leverans tidigare?

Nackdelen med att läsa denna tråd är att det alltid slutar med att jag kollar upp min egna oförändrade leveransstatus (12-26/5 för Space Gray Sport)

Ursprungligen av zinned:

Så din har status "Dispatched" nu? Vilken modell beställde du och när fick du bekräftelsemailet på din beställning?

42mm Sport spacegray.
Enligt min "eBay-leverantör från UK" skulle dispatchen vara 24-30 april då jag beställde den, men igår fick jag ett meddelande från honom att han nu fått dispatch för den 5/5, och beroende på när den kommer så skickas den samma dag eller dagen efter till mig.

Ja, suger att vänta men din kommer nog snart

Min order uppdateras antagligen imorgon, tyskarna hävdar att förra veckan så skedde inget på Måndagen, men på Tisdagen började det hända grejer..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-04 17:22

Ingen som har ett Sport band 42mm som de vill bli av med?

Ursprungligen av phoricu:

Ingen som har ett Sport band 42mm som de vill bli av med?

Vad är du beredd att betala? Jag har en SS42 BSB påväg från England snart över

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-04 19:54
Ursprungligen av tv_anton:

Vad är du beredd att betala? Jag har en SS42 BSB påväg från England snart över

Är bara sportbandet jag vill åt, klockan har jag redan, kan ge en 600:- för det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kul!

Här kommer standardfrågorna:)

Modell och vad hade du för planerad leverans tidigare?

Nackdelen med att läsa denna tråd är att det alltid slutar med att jag kollar upp min egna oförändrade leveransstatus (12-26/5 för Space Gray Sport)

Sama här, varje gång ngn skriver att deras är på väg så loggar man in och ser att inget rör på sig alls.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 08:57
Ursprungligen av simulacra:

Sama här, varje gång ngn skriver att deras är på väg så loggar man in och ser att inget rör på sig alls.

Precis.

Nu är iaf helg och bankdag över i UK så man kanske vågar hoppas på lite rörelse. Börjar kännas en aning tröstlöst nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 12:32

Äntligen någon form av förändring!

Jag har fått pengar reserverade på mitt konto för en av beställningarna. Står dock än så länge i "processing hell".

Bevaka tråden