Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur kommer det sig att ni valde 38mm? Väntetid eller av fysiska skäl?

Ursprungligen av grenhall:

Hur kommer det sig att ni valde 38mm? Väntetid eller av fysiska skäl?

Har gjort lite research Mätte med min arm och enligt måtten från andra användare från macrumors så valde jag 38mm vilket passar bättre på min arm. Citerar en från macrumors forum. "I want it to look like a watch and not a toy from toys-r-us"

Sen om den blir för liten för min handled får vi se, återkommer med bilder senare i Maj

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 13:01

Smaken är absolut som baken men måste nog dra ett varningens ord för att 38mm är väldigt litet just på Apple Watch. 42mm är ganska litet redan det och jag tror det har med designen att göra. I normala fall har jag 40 mm klockor på mig (Rolex, Tudor etc) och jag tror avsaknaden av bandhorn gör att 42mm känns rätt liten.

Ursprungligen av phoricu:

Smaken är absolut som baken men måste nog dra ett varningens ord för att 38mm är väldigt litet just på Apple Watch. 42mm är ganska litet redan det och jag tror det har med designen att göra. I normala fall har jag 40 mm klockor på mig (Rolex, Tudor etc) och jag tror avsaknaden av bandhorn gör att 42mm känns rätt liten.

Skulle det inte passa mig så säljer jag den bara på blocket för ockerpris och köper en annan MEn har ju som sagt kollat runt noga innan jag bestämde mig för 38mm. Gjort jag ett fel val? Det får jag se när jag får klockan.

Ursprungligen av grenhall:

Hur kommer det sig att ni valde 38mm? Väntetid eller av fysiska skäl?

Jag valde den av både fysiska skäl och väntetiden. Om man kan vänta till juli är det väl ingen större idé att köpa den från utlandet...Den är ju billigast också ifall det inte skulle vara någon hit

170mm handleder, vågar inte satsa på en 42:a. Sen går ju 38mm fortare att få en 42:an

edit.

Här har vi en användare som är 165mm wrist och köpte en 42:a.

HEJ VAD OVERSIZED den var haha!

Som ni ser så skulle han tagit en 38:a och det tråkiga är att att väldigt många har mobbat honom på forumet och sagt att det inte alls passar honom. Jag håller med faktiskt. Han skulle tagit en 38:a.

Senast redigerat 2015-05-02 13:34
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-02 13:34

Jag har klena handleder, kring 165mm.

Jag prövade kollegans 38mm i veckan, snacka om att vara liten och se ut som en leksak.

Ursprungligen av teodor2015:

I slutet på juni

Inget är bestämt, mycket mer troligt att det tar till aug/sep innan det är dags för sverige.

Ursprungligen av zinned:

Jag har klena handleder, kring 165mm.

Jag prövade kollegans 38mm i veckan, snacka om att vara liten och se ut som en leksak.

Du ser bilden ovan ^ han har 165mm handleder och 42mm ser ju helt förskräckligt ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-02 13:37
Ursprungligen av j0hanSE:

Du ser bilden ovan ^ han har 165mm handleder och 42mm ser ju helt förskräckligt ut.

Den lär knappast vara korrekt med tanke på alla andra bilder man har sett.

Fråga @cindori och övriga här.

Tycker man ser klart och tydligt hur det ser ut, men sen är det ju självklart från person till person vad man tycker är proportionsenligt.

Ursprungligen av j0hanSE:

Tycker man ser klart och tydligt hur det ser ut, men sen är det ju självklart från person till person vad man tycker är proportionsenligt.

Jag har själv 165mm och tror att 38mm blir perfekt för mig. Man vill ju inte känna att den är i vägen och sluta använda den

Ursprungligen av teodor2015:

Jag har själv 165mm och tror att 38mm blir perfekt för mig. Man vill ju inte känna att den är i vägen och sluta använda den

Precis min tankegång också. Vi får helt enkelt se när väl klockan kommer, står fortf Processing/Under behandling

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-02 14:04

Det beror ju också på vad man är van vid och tycker är snyggt. Jag har alltid haft normalstora till större klockor och aldrig små, mer berlock-liknande ur. Den senare skulle jag därför aldrig vilja ha då jag vill att det ska se ut som en klocka.

En annan fördel är också batteritid och yta för tryck.

Hur som, man ska köpa det man vill ha.

Första gången man ska använda en klocka regelbundet sedan barnsben (kanske gick i låg och mellanstadiet sist..)

Nån som använt Mailboxde.com och fått sin klocka?

BTW: jag ser att det finns ett antal personer på macrumors som köper skärmskydd till Apple watch. För mig så är detta totalt obegripligt. Ingen köper sådana skydd till vanliga klockor och varför ska man sätta på ett skydd som tål mindre än glaset?

Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: jag ser att det finns ett antal personer på macrumors som köper skärmskydd till Apple watch. För mig så är detta totalt obegripligt. Ingen köper sådana skydd till vanliga klockor och varför ska man sätta på ett skydd som tål mindre än glaset?

Amerikaner du vet tom detta har dykt upp på forumet http://www.spigen.com/brands/apple/apple-watc...

HIDEOUS!

Ursprungligen av j0hanSE:

Amerikaner du vet tom detta har dykt upp på forumet http://www.spigen.com/brands/apple/apple-watc...

HIDEOUS!

Men???

Herregud är min kommentar...

Som att köpa biltema bilstolsöverdrag till sin ferrari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 17:18

Hej!
Börjar med att be om ursäkt om svaret står att finna tidigare i tråden, kikat men inte lusläst!

Jag ska till Kalifornien i slutet av Juni,
Går det att beställa för att hämta i butik(Typ i SF) eller måste jag ha en amerikansk adress?
Går det att lösa?

Puh, jag måste bara dela med mig av min köpa-apple-watch-på-ebay-följetong.

Jag vann en auktion på 42mm stainless med milanese loop för 900 dollar och betalade genast via paypal. Klockan skulle anlända till säljaren med första batch. Efter några dagars tystnad mailade jag honom och undrade över status, varvid han genast avblåste affären med hänvisning till att Apple hade cancellerat sedan han ändrat leveransadress till min istället för sin egen.

Jahapp sade jag, det var ju trist.

Dagen efter återkom han och sa att Apple cancellerat sin cancellering och nu skulle de skicka klockan ändå, fast till hans adress. Och han skulle cancellera återbetalningen till mig och fullfölja affären.

Jahapp sade jag, det var ju kul. Fast undrade samtidigt hur det skulle fortsätta då jag redan fått bekräftelse från paypal att pengarna var på väg tillbaka till mitt plastkort.

Två dagar senare meddelar han att han fått klockan och ber mig betala. Jag svarade att jag fått hans återbetalning och inte är intresserad då jag inte kan göra betalning via ebay längre. Betala honom direkt var inte av intresse.

I natt undrade han på nytt om jag var intresserad. Jag svarade återigen "nej" men han återkom ytterligare en gång och bad mig betala honom. Brevet löd "Do you want it, I just requested you pay from Paypal". Och samtidigt, ta-daaa!, så kom det plötsligt mail från Paypay att han just skickat 930 dollar till mig! Kollade kontot och mycket riktigt, nu ligger jag 930 dollar plus på att inte ha köpt en Apple Watch.

Kliar mig i huvudet och frågar hur han tänkte nu, och skriver för tredje gången att jag inte är intresserad längre. Svar kom bum, han hade försökt lägga en "request for payment" men gjort fel och betalat mig istället. Hoppla. Jag betalade tillbaka hans pengar och fick genast nytt mail där han tackar för återbetalning samt lägger till "Do you still want the watch?"...

#facepalm

Så ja, jag letar ännu efter en klockj*vel...

Haha! vilken jäkla cirkus, Per!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 20:48

Underbar story!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-05-02 20:50
Ursprungligen av henke12:

Hej!
Börjar med att be om ursäkt om svaret står att finna tidigare i tråden, kikat men inte lusläst!

Jag ska till Kalifornien i slutet av Juni,
Går det att beställa för att hämta i butik(Typ i SF) eller måste jag ha en amerikansk adress?
Går det att lösa?

Hej - Än så länge går det enbart att beställa online och få den levererad till en hem eller företagsadress.
Apple själva har indikerat att "under juni" så ska det eventuellt gå att plocka upp i butik. Återstår att se hur det blir med det!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-02 20:52

En hel del rörelse på xx:10 - xx:15 i staterna nu verkar det som, hoppas det kommer gälla andra sidan pölen också samtidigt...

C'mon! Get in!

Ursprungligen av zinned:

En hel del rörelse på xx:10 - xx:15 i staterna nu verkar det som, hoppas det kommer gälla andra sidan pölen också samtidigt...

C'mon! Get in!

Inget här, men Apple verkar ju strunta i alla 42SG.

Okej är folk från vettet helt!?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-02 22:21
Ursprungligen av grenhall:

Okej är folk från vettet helt!?

Följde den auktionen. Måste spårat ut helt. Den som sålde kan verkligen gnida händerna?

Ursprungligen av Rixt:

Följde den auktionen. Måste spårat ut helt. Den som sålde kan verkligen gnida händerna?

Tja det är ju en premie om åtminstone 4000:- till och med mer om personen köpte den i UK.

Bevaka tråden