Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iAmFille:

Ni som har beställt och fått pengar dragna på era kort, hur fungerar det? Måste man ha pengar inne på kortet eller fick ni något meddelande först för att meddela att man tänkte dra pengar? Tänkte så man slipper gå runt med en massa extrapengar på kortet när man inte ens vet när dem kommer att dra pengarna.

För övrigt så visar UK Apple nu juli månad som leveranstid. Funderar dock på att försöka med en AWSWSB då den verkar kunna komma riktigt snabbt.

Jag såg följande på MacRumours FAQ

Citat:

What if my card gets declined when Apple tries to charge me for the watch?
You have a grace period to contact Apple and change your payment method. This will not cause you to lose your place in line. If you don't take care of this ASAP (within a day), Apple may cancel your order and you will lose your place in line.

Tack för svar! Får man vara lite jobbig och fråga om någon kan skicka en bild på hur exakt man skriver in sin Borderlinx adress vid checkout hos Apple?

Bästa "review" hittills. Eller i alla fall den mest passande

http://mrgan.tumblr.com/post/117864539382/my-first-week-without-an-apple-watch

Ursprungligen av iAmFille:

Tack för svar! Får man vara lite jobbig och fråga om någon kan skicka en bild på hur exakt man skriver in sin Borderlinx adress vid checkout hos Apple?

Vad händer om man inte bockat i att det är en businessadress?

Ursprungligen av simulacra:

Vad händer om man inte bockat i att det är en businessadress?

Antagligen att den kan komma att levereras efter arbetstid. Vilket inte är ett problem men högst onödigt. Kommer den fram tidigt hinner den kanske gå iväg under dagen från BL.

Tack så hemskt mycket grenhall! Du är en hjälte

Inga problem.

Jäkla Borderlinx verkar inte skicka iväg klockan idag. Irriterande med tanke på att måndag är helgdag i UK. Så onsdag förbereder jag mig på.

Ursprungligen av grenhall:

Inga problem.

Jäkla Borderlinx verkar inte skicka iväg klockan idag. Irriterande med tanke på att måndag är helgdag i UK. Så onsdag förbereder jag mig på.

Urk!

Ursprungligen av pmarriott:

Urk!

I see what you did there. Men handen på hjärtat. Du hade känt likadant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 22:52
Ursprungligen av grenhall:

Antagligen att den kan komma att levereras efter arbetstid. Vilket inte är ett problem men högst onödigt. Kommer den fram tidigt hinner den kanske gå iväg under dagen från BL.

Nej, inte enligt deras info iaf.

Fattar faktiskt inte varför den är där alls då det inte är någon skillnad. Inbockad eller urbockad så är det ju fortfarande leverans fram till 6 pm men inte efter.

Ursprungligen av zinned:

Nej, inte enligt deras info iaf.

Fattar faktiskt inte varför den är där alls då det inte är någon skillnad. Inbockad eller urbockad så är det ju fortfarande leverans fram till 6 pm men inte efter.

Okej. Men det är kanske skillnad på distributionsföretag? Min klocka skickades med UPS medan jag ser att många andra levereras via UK Mail på Macrumors forum.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 23:00
Ursprungligen av grenhall:

Okej. Men det är kanske skillnad på distributionsföretag? Min klocka skickades med UPS medan jag ser att många andra levereras via UK Mail på Macrumors forum.

Ingen aning. Jag har inte min sådan ruta inbockad, vad jag minns. Jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll.

Ursprungligen av zinned:

Ingen aning. Jag har inte min sådan ruta inbockad, vad jag minns. Jag tror faktiskt inte att det spelar så stor roll.

Jag har min ibockad och jag har fått min klocka....

Skämt åsido.

Vet du förresten om Borderlinx skickar ut notis om shipment dagen efter de skickat om paketet gått iväg på kvällen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 23:09
Ursprungligen av grenhall:

Jag har min ibockad och jag har fått min klocka....

Skämt åsido.

Vet du förresten om Borderlinx skickar ut notis om shipment dagen efter de skickat om paketet gått iväg på kvällen?

Kul Den kan ju börja med att ändra status till preparing och dispatched innan det blir aktuellt...

Ingen aning.

Jag vet att jag fick ett mail från dem där det stod :

Citat:

Dear N N,

The following 1 parcel is being shipped by DHL WPX US

Parcel received on 03/25/2015 from XXXX.
You can track your shipment by logging in in to your Borderlinx account or by using this tracking number on the DHL WPX US web site:

XXXXXXXXXXX

Ursprungligen av zinned:

Kul Den kan ju börja med att ändra status till preparing och dispatched innan det blir aktuellt...

Ingen aning.

Jag vet att jag fick ett mail från dem där det stod :

Hur lång tid efter att du "släppt" paketet fick du det mailet?

Behåll dina klockor nu. Det verkar som om SS rör på sig i UK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 23:20
Ursprungligen av grenhall:

Hur lång tid efter att du "släppt" paketet fick du det mailet?

Behåll dina klockor nu. Det verkar som om SS rör på sig i UK.

Jag minns inte men det gick nog ganska snabbt.

Ja, hoppas de rör på sig trots helg o ledig måndag.

Ursprungligen av zinned:

Jag minns inte men det gick nog ganska snabbt.

Ja, hoppas de rör på sig trots helg o ledig måndag.

Tur att du beställde sporten när du gjorde. Nu är där leverans i juli för alla klockor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-01 23:28
Ursprungligen av grenhall:

Tur att du beställde sporten när du gjorde. Nu är där leverans i juli för alla klockor.

Jo, jag såg det tidigare idag. Gäller alla 42mm, ej 38mm.

Ursprungligen av zinned:

Jo, jag såg det tidigare idag. Gäller alla 42mm, ej 38mm.

Så är det säkert. Kollar inte på 38mm. Jämförde storleken 42 med min LG G watch och 42 blir sjukt perfekt. Lite mindre på höjden än G watch men det är bara bra.

Om jag beställer en apple watch från tyska apple store med mitt apple id och mitt kort till en bekants adress ska det alltså inte vara några problem?

Ursprungligen av teodor2015:

Om jag beställer en apple watch från tyska apple store med mitt apple id och mitt kort till en bekants adress ska det alltså inte vara några problem?

Nej det är korrekt.

När ska den börja säljas i Sverige?

Ursprungligen av acarlstein:

När ska den börja säljas i Sverige?

I slutet på juni

Ursprungligen av teodor2015:

Om jag beställer en apple watch från tyska apple store med mitt apple id och mitt kort till en bekants adress ska det alltså inte vara några problem?

Gjorde jag igår 10:45. Troligtvis skickas den i veckan som kommer

Ursprungligen av j0hanSE:

Gjorde jag igår 10:45. Troligtvis skickas den i veckan som kommer

Beställde du 38 mm? såg att 42mm skickas i juli...

Ursprungligen av teodor2015:

Beställde du 38 mm? såg att 42mm skickas i juli...

38mm AWS WSB.

Ursprungligen av j0hanSE:

38mm AWS WSB.

funderar också på den fast med blått band

Ursprungligen av teodor2015:

funderar också på den fast med blått band

Tänkte så här, som en first gen så duger Sport modellen, nästa gen blir det nog Sapphire modellen. men just nu kan jag inte 'justify:a' priset för Sapphire modellen

Ursprungligen av j0hanSE:

Tänkte så här, som en first gen så duger Sport modellen, nästa gen blir det nog Sapphire modellen. men just nu kan jag inte 'justify:a' priset för Sapphire modellen

Precis! Sport modellen verkar ju vara den tåligaste också. Som jag förstår det så kan man ju köpa metall-band senare till sport modellen om nästa generation inte blir nån större skillnad

Bevaka tråden