Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalkylator försvann av virusapp.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade några kända appar på app store igår, tryckte uppdatera alla och lade undan ipaden. Startade ipaden idag och såg en främmande Calculator app? Startade den och den hade inte ens landskapsläge, kände inte igen den så jag avslutade och raderade den. Förstår inte hur den kunnat laddas ned, har aldrig haft den i ipaden så varför låg den i uppdatera?? När jag raderat appen så ser jag att systemets Kalkylator app också är borta? Har startat om ipaden men ingen Kalkylator. Verkar som om den andra appen (gjord av en Spencer Brown) har stökat till det ordentligt.
Hur får jag tillbaka kära gamla Kalkylator?

Det har aldrig funnits en kalkylator app till iOS på iPad.
Så den som du tog bort har du eller någon annan laddat ner.

Finns ingen Kalkylator i köpta appar? Antog därför att den ingick i systeminstallationen.

Det har aldrig funnits en kalkylator app per default i iOS till iPad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-04-26 10:13

Du eller någon med tillgång till ditt AppleID har laddat ner appen.
Så antingen är dina uppgifter på vift eller så har du mer eller mindre omedvetet laddat ner appen.
Att då skylla bort dig och kalla en fullt fungerande app för virusapp tycker jag är lågt.

En app kan inte ta bort en annan. Det är det som är fint med sandboxingen; varje app lever helt isolerat från alla andra (utom att de har vissa tillåtelser som att läsa dina bilder, kontakter och så vidare om du godkänner det).

1
Bevaka tråden