Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte längre synkronisera bilder från det nya programmet Bilder till min ipad

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har alltid fungerat klockrent tidigare när jag synkroniserat från datorn till paddan. Men sedan Iphoto ersattes av Bilder fungerar synkroniseringen uruselt. Den synkar några få bilder men de allra flesta från det gamla iPhotobibiblioteket kommer inte med. Någon som råkat ut för något liknande eller har förslag på lösning?

Hur gör du för att synkronisera?
Har du iCloud Bildbibliotek påslaget på båda enheterna?

Ursprungligen av huttetutte:

Nej, båda avstängda

Ursprungligen av huttetutte:

Nej, båda avstängda

Så hur gör du för att synkronisera dina bilder?

Troligen på det gamla sättet då man kunde välja vilken/a mapp/ar man ville synka?
Fast så går det ju inte att göra längre med nyare iTunes och Bilder.

Ursprungligen av CekariYH:

Troligen på det gamla sättet då man kunde välja vilken/a mapp/ar man ville synka?
Fast så går det ju inte att göra längre med nyare iTunes och Bilder.

Fattar inte varför de tagit bort den funktionen. Tyckte den var mkt användbar.

Det är ingenting som är borttaget utan det går alldeles utmärkt att synkronisera bilder med iTunes 12.1.12.27 och Bilder 1.0

Men detta går bara om iCloud Bildbibliotek är avslaget på den enhet du vill synkronisera bilderna till

Ursprungligen av Megolon:

Det är ingenting som är borttaget utan det går alldeles utmärkt att synkronisera bilder med iTunes 12.1.12.27 och Bilder 1.0

https://dl.dropbox.com/s/liz5q7byjz2u7nr/Sk%C3%A4rmklipp%202015-04-25%2008.33.17.png?dl=0

Men detta går bara om iCloud Bildbibliotek är avslaget på den enhet du vill synkronisera bilderna till

Ja, där är den ju... leta inte på rätt ställe tydligen

Edit: Ah, har ju synk iCloud Bildbibliotek påslaget så det var därför.

Ursprungligen av CekariYH:

Ja, där är den ju... leta inte på rätt ställe tydligen

Edit: Ah, har ju synk iCloud Bildbibliotek påslaget så det var därför.

Också jag har sync ICloud avslaget. Fungerar ändå inte. Nu ska jag prova med att även stänga av bildströmmen, som alltid har varit på tidigare. Och då har det funkat. Men kanske ändrat sen Bilder ersatte iPhoto.

Ursprungligen av huttetutte:

Också jag har sync ICloud avslaget. Fungerar ändå inte. Nu ska jag prova med att även stänga av bildströmmen, som alltid har varit på tidigare. Och då har det funkat. Men kanske ändrat sen Bilder ersatte iPhoto.

Bildström kan vara på.

Word & Bilder

Ursprungligen av huttetutte:

Har alltid fungerat klockrent tidigare när jag synkroniserat från datorn till paddan. Men sedan Iphoto ersattes av Bilder fungerar synkroniseringen uruselt. Den synkar några få bilder men de allra flesta från det gamla iPhotobibiblioteket kommer inte med. Någon som råkat ut för något liknande eller har förslag på lösning?

Word & Bilder

Ursprungligen av carriagemaker:

Om det räckte med problemet att flytta bilder från Bilder till iPad eller iPhone, det finns ju inga möjligheter heller att som tidigare direkt från word-importera-bilder-från fil till ett vanligt worddokument, utan att först dra bilden till skrivbordet. Det kanske skulle fungera med icloude, men man ska väl inte vara tvungen att använda denna funktion.
Hur sjutton kan Apple göra en ersättare sämre?
Hjälp vad göra?
Roland

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-06-09 10:08

Jag vet inte om detta är off topic eller ej men min fråga gäller endast bildströmmen. Jag vill inte synka något bildbibliotek utan bara ha bildströmmen synkad mellan iPhone och MBA/Mini för att snabbt och enkelt kunna använda bilder jag tar med telefonen.

Tidigare, under iPhoto-eran, har det inte varit några som helst problem med synkningen där. Jag har tagit en bild med telefonen och en kort stund senare har bilderna dykt upp i bildströmmen i datorn. Nu däremot verkar det fungera otroligt sporadiskt och jag har inte en enda bild i bildströmmen i datorn tagen efter den 23 maj.

En intressant sak är att det står "Min bildström 9-23 maj" i albumet bildström och jag har funderat på om det går att ändra så att albumet även synkar/importerar bilder utanför den perioden men jag hittar inga inställningar för det.

Är det någon som har en lösning eller i alla fall ett tips på hur mitt bildströmsproblem kan lösas?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2015-07-29 21:28

En fråga här ?! Har precis införskaffat en IPad air 2 / samt säkerhetskopierat den från min äldre IPad generation 3 via ITunes på MacBook PRO 10.10.4 / allt har gått väl med div mail konton etc etc MEN min Bildström försvann ?! / tänker närmst på bilder som jag tar med IPhone 6 hoppade alltid in till paddan under Wi-fi uppkoppling / vad för knapp för att få detta att funka igen ? / DJ...kyligt irriterande när jag som oftast fixar till lite bilder i PS Express appen lite i efterhand /

Tacksam för någon som vet ?

1
Bevaka tråden