Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av westerlu77:

Precis!

Men, ge oss inte sådana där förhoppningar... ?

Subway, Storheden som senaste transaktion var inte lika upphetsande...

Ursprungligen av zinned:

Mina från UK är oförändrad men har å andra sidan leveransdatum 12-26 maj.

Någon som vill köpa en av dem? Behöver bara en.

Vad var det du beställde? (Orkar inte bläddra i tråden på mobilen)

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2015-04-21 19:55

Även jag har ett mycket stort sug efter en 38 sport. Färg helt ointressant.
Skicka gärna ett PM om du har en över. Ev. kan en 42:a också fungera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-21 20:05
Ursprungligen av pmarriott:

Vad var det du beställde? (Orkar inte bläddra i tråden på mobilen)

En 42mm stainless steel med svart sportband.

Ursprungligen av The Cat:

Även jag har ett mycket stort sug efter en 38 sport. Färg helt ointressant.
Skicka gärna ett PM om du har en över. Ev. kan en 42:a också fungera.

Apropå 38 vs 42 mm så finns några genomtänkta tankar här: http://www.imore.com/why-im-going-42mm-apple-watch

Ursprungligen av zinned:

En 42mm stainless steel med svart sportband.

Kan absolut tänka mig att köpa den. Har ju en på order av Apple DE, men det känns drygt att vänta till någon gång i juni.

Ursprungligen av pmarriott:

Kan absolut tänka mig att köpa den. Har ju en på order av Apple DE, men det känns drygt att vänta till någon gång i juni.

Jag tänkte väl det när jag läste att du valde din tysklandsorder och refererade till priset

Jag hoppas att du ursäktar min lilla ironiska ton. Jag är uttråkad när jag väntar på min klocka... 12-26/5 känns som en evighet

Jag tänker att brukar dom dra så här tidigt om det dröjer till 12-26/5? Tänker att det kan fortare då? Önsketänkande kanske.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-21 20:47

Eftersom jag skrev tidigare att jag gärna ville köpa en, men det verkar fallit bort, så skriver jag det igen. Jag är dock bara intresserad av en 42 mm, om någon får en "över"

Ursprungligen av westerlu77:

Jag tänker att brukar dom dra så här tidigt om det dröjer till 12-26/5? Tänker att det kan fortare då? Önsketänkande kanske.

Kanske önsketänkande men jag håller med dig, inte sjutton brukar de dra så där långt innan. Trots mina ironiska kommentarer så håller jag tummarna för dig?

Ingen som fått ändrad status eller åtminstone att pengarna dragits från kontot?

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tänkte väl det när jag läste att du valde din tysklandsorder och refererade till priset

Jag hoppas att du ursäktar min lilla ironiska ton. Jag är uttråkad när jag väntar på min klocka... 12-26/5 känns som en evighet

Nja, i det fallet stod det mellan två olika prislägen men leverans i juni i båda fallen. Kan man lägga vantarna på en snabbare så kan det vara värt de extra hundralapparna.

Ursprungligen av kafferast:

Ingen som fått ändrad status eller åtminstone att pengarna dragits från kontot?

Mitt kort har debiterats. Fortfarande processing.

Ursprungligen av Cindori:

Mitt kort har debiterats. Fortfarande processing.

Det finns väl en god chans att den blir den första i Luleå. Vi andra stackare får lida i vår evighetslånga väntan...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-22 10:44
Ursprungligen av Cindori:

Mitt kort har debiterats. Fortfarande processing.

Debitering brukar ske efter att den har skickats. Däremot brukar ett belopp reserveras innan, som man sedan får tillbaka om den inte hinner skickas inom några få dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-22 11:06

Mitt Eurocard är debiterat med både en kontrollsumma för ett tag sedan samt nu för de 599 pund som klockan kostar. Inte fått någon dispatch notice ännu dock utan står fortfarande "Processing" läge. Men det börjar närma sig då de 599 punden drogs i morse.

Preparing for Dispatch nu

Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns väl en god chans att den blir den första i Luleå. Vi andra stackare får lida i vår evighetslånga väntan...

Är i Lund fram tills Juni så du hinner nog knipa den titeln.

  • Medlem
  • 2015-04-22 12:13

Funderar på att köpa en Apple Watch, får väl se vad priset landar på här hemma i Sverige.

Ser att många använt en mall som de klippt ut och testat med. Är det den här mallen ni använt?

https://store.apple.com/Catalog/regional/amr/...

Frågan är bara när vi som befinner oss i den andra vågen får våra, ett datum mellan 12/5 - 26/5 är ett ganska stort spann. Lång väntan bara för att Apples site vägrade ladda butiken här förrän 7 minuter efter 09.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 12:52
Ursprungligen av simulacra:

Frågan är bara när vi som befinner oss i den andra vågen får våra, ett datum mellan 12/5 - 26/5 är ett ganska stort spann. Lång väntan bara för att Apples site vägrade ladda butiken här förrän 7 minuter efter 09.

Vi får väl se hur det blir... @westerlu77 har ju får pengar reserverade på sitt konto, vilket normalt inte brukar ske förrän produkten närmar sig förberedelse för att skickas. Han har också leveransdatum 12-26 maj på sin order.

Ursprungligen av WiFi:

Funderar på att köpa en Apple Watch, får väl se vad priset landar på här hemma i Sverige.

Här är min gissning på svenska priser, vet inte om det diskuterats tidigare.

Aluminium 42 mm: 4 595 kr
Stål m. sportband: 6 895 kr
Stål m. läder/milanese: 7 995 kr

38 mm-modellerna 500 kr mindre.

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-22 15:29

Sådärja - Preparing for dispatch blev ordern ändrad till för 30 min sedan!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 15:31

@Cindori och @phoricu > Hade ni båda leveransdatum från 24/24 - 8/5?

Edit: En förklaring för de som är lite trögfattade, givetvis var det 24/4 jag syftade på

Senast redigerat 2015-04-22 16:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-22 15:50
Ursprungligen av zinned:

@Cindori och @phoricu > Hade ni båda leveransdatum från 24/24 - 8/5?

Svar ja!

Ursprungligen av zinned:

@Cindori och @phoricu > Hade ni båda leveransdatum från 24/24 - 8/5?

Skulle suga att få lev. datum 24/24

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 16:00
Ursprungligen av CekariYH:

Skulle suga att få lev. datum 24/24

Kul kille, se min edit

Om det här stämmer så kanske en del av oss får den typ nån vecka tidigare än nästa release. Vore smått komiskt isåfall.
http://www.macrumors.com/2015/04/22/apple-wat...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 16:18
Ursprungligen av westerlu77:

Om det här stämmer så kanske en del av oss får den typ nån vecka tidigare än nästa release. Vore smått komiskt isåfall.
http://www.macrumors.com/2015/04/22/apple-wat...

Nja, det lär vara samma sak för dessa kommande länder som de som nu var med i första vågen. Den åttonde maj så får de möjlighet till en pre-order online och sedan får de vänta ett antal veckor innan leverans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-22 16:26
Ursprungligen av zinned:

Nja, det lär vara samma sak för dessa kommande länder som de som nu var med i första vågen. Den åttonde maj så får de möjlighet till en pre-order online och sedan får de vänta ett antal veckor innan leverans.

Ja tyvärr är det precis så det kommer att bli med största sannolikhet - Men kul om de släpper på fler länder så snart iaf!

Apple Store i Täby har redan sedan 1.5 vecka tillbaka Apple Watch grafik uppe i butiken...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-22 16:30
Ursprungligen av phoricu:

Ja tyvärr är det precis så det kommer att bli med största sannolikhet - Men kul om de släpper på fler länder så snart iaf!

Apple Store i Täby har redan sedan 1.5 vecka tillbaka Apple Watch grafik uppe i butiken...

Det tror jag de har haft längre än så. Jag vill minnas att Apple Store på Emporia i Malmö hade det senast jag var där och det var säkert en tre-fyra veckor sedan.

Men men, jag hoppas det blir så att fler länder snart släpps upp på tåget

Bevaka tråden