Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Restid ios8

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2015-04-16 18:28

Hej jag skulle vilja veta om det är någon som vet hur jag får restid att fungera i kalender. Om jag lägger till en ny aktivitet i kalendern så skall man under plats få hjälp av kartan/gps att hitta adressen, men det funkar inte på min iPhone 6. Ja jag har platstjänster på och jag har svarat ja när frågan kom upp om att kalendern vill använda platstjänster. Jag fattar inte vad som är fel. Fungerar på min frus, kollegor och barns iPhone men inte på min.
Hjälp
Tack på för hand.

När du lägger till aktivitet i kalender att du ska göra något så måste adressen vara angiven var du ska göra detta.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2015-04-16 18:56

Restid i kalendern

Ursprungligen av Megolon:

När du lägger till aktivitet i kalender att du ska göra något så måste adressen vara angiven var du ska göra detta.

Ja det vet jag men på tex min frus iPhone så när man börjar skriva i fältet plats så börjar iPhones att leta på adresser men inte på min.

Ursprungligen av Oratok:

Ja det vet jag men på tex min frus iPhone så när man börjar skriva i fältet plats så börjar iPhones att leta på adresser men inte på min.

Vilken typ av kalender är det? Platsbaserad restid funkar inte i den exchangekalender som jag använder i jobbet, men det funkar fint i iCloudkalendern. Jag misstänker att de olika kalendrarna hanterar platser på olika sätt.

Funkar bara i iCloud-kalendern.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2015-04-16 21:06

Restid ios8

Ursprungligen av HåkanE:

Vilken typ av kalender är det? Platsbaserad restid funkar inte i den exchangekalender som jag använder i jobbet, men det funkar fint i iCloudkalendern. Jag misstänker att de olika kalendrarna hanterar platser på olika sätt.

Ursprungligen av grenhall:

Funkar bara i iCloud-kalendern.

Super tack ja visst vad det en exchange kalender jag använder funkar utmärkt med iCloud.
Nicklas

1
Bevaka tråden