Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdatering IOS 8.3

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har uppdaterat till 8.3 och nu fungerar inte datatrafiken på min lur längre, 3G och allt som hör till. Vad ska jag ta mig till!?? PANIK!
Får bara följande meddelande när jag försöker använda någon tjänst som behöver access till uppkopplingen:
"Kunde inte aktivera mobilt datanätverk"
"Du har inget abonnemang för mobildata"

Har provat simkort i annan lur så inget fel på kortet eller hos operatören!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:44

Gå in under Inställningar -> Allmänt -> Om
Kan vara så att det finns nya operatörsinställningar som behövs. Du får ett meddelande där isf.

Ursprungligen av zinned:

Gå in under Inställningar -> Allmänt -> Om
Kan vara så att det finns nya operatörsinställningar som behövs. Du får ett meddelande där isf.

Inget meddelande där.

Kan dessutom inte skicka SMS "Du måste aktivera iMessage för att kunna skicka det här meddelandet"

Symbolen 3G syns dock i displayen, samt ansluten till sweden 3g som operatör.

Tråden hjälper mig inte . . . men jag skulle ju såklart kunnat placerat mitt inlägg där.

Ursprungligen av SirBergman123:

Tråden hjälper mig inte . . . men jag skulle ju såklart kunnat placerat mitt inlägg där.

1. Varför hjälper den dig inte? Om du redan har provat en massa saker, så ska du berätta det direkt, så slipper vi slösa tid både för dig och för oss genom att tipsa om sådant du redan provat.

2. Nej, varför skulle du lägga ditt inlägg där? Finns ingen anledning att blanda en massa olika frågor där.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Varför hjälper den dig inte? Om du redan har provat en massa saker, så ska du berätta det direkt, så slipper vi slösa tid både för dig och för oss genom att tipsa om sådant du redan provat.

2. Nej, varför skulle du lägga ditt inlägg där? Finns ingen anledning att blanda en massa olika frågor där.

Samma problem kvarstår, har provat steg 1-5.

Konkreta förslag mottages tacksamt.

Downgrade till 8.2 avhjälpte problemet. Men gjorde såklart sista SK med nya iOS 8.3 så kan inte göra en kopia av min gamla lur, suck!
Vågar man göra om uppdatering till 8.3 och hoppas på att det går bättre denna gång?

Senast redigerat 2015-04-10 23:39

Hej!
Har exakt samma problem efter uppdateringen till 8.3. Kan man felrapportera det någonstans så att de löser detta??

Ursprungligen av Mick021:

Hej!
Har exakt samma problem efter uppdateringen till 8.3. Kan man felrapportera det någonstans så att de löser detta??

Bra att veta att man inte är ensam om detta!

Har du lyckats nedgradera till 8.2? Försökte verkligen allt innan jag beslutade att köra ned till 8.2, och verkligen inget hjälpte. När Apple slutar att verifiera 8.2 är man antagligen tvärstekt och måste lämna in luren på service för att lösa detta. Konstigt att inte fler är berörda . . .

Lösning!

Hej!
Har nu pratat med apple support. Efter uppdateringen har en inställning under mobilt datanätverk ändrats hos en del tele2-användare.
Lösningen för mig blev att ändra under APN från 4G.tele2.se till internet.tele2.se. Sen göra det under alla APN i mobildata.
Hoppas det kan hjälpa dig också.

  • Medlem
  • 2015-04-12 10:09

Jättetack för hjälpen! Höll på att bli helt galen, och har också Tele2.

Ursprungligen av Mick021:

Hej!
Har nu pratat med apple support. Efter uppdateringen har en inställning under mobilt datanätverk ändrats hos en del tele2-användare.
Lösningen för mig blev att ändra under APN från 4G.tele2.se till internet.tele2.se. Sen göra det under alla APN i mobildata.
Hoppas det kan hjälpa dig också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-12 16:29

Jag har samma problem till och från, fungerar ibland men får felmeddelande ibland.
Kör Halebop, en ny Operatörsfil fanns att ladda ner. Hoppas detta löser problemet.

1
Bevaka tråden