Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ont i ögonen av 6 plus, ngn mer som upplevt det?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte för en vecka sen min första Iphone, en 6 plus då jag gillade storleken.
Första dagarna gick det bra att kolla i den. Men sen har det vart problem, så fort jag öpnnar den och tittar så börjar det dra i ögonen och de blir väldigt irriterade direkt. Sista dagarna har jag endast kollat i den några ggr om dgn då för att svara på sms en jättekort stund. Men ändå samma problem. De dagar jag tittade litemlängre eskalerade det i riktig huvudvärk efter.
Är det ngn mer som upplevt samma problem? Vänjer ögonen sig?
Vill helst inte ge upp den, då jag tycker telefonen i övrigt är superbra, men funkar det inte så blir jag väll tvungen.

Är nog fel på dina ögon, kan vara värt att kolla upp. Antar att du även får ont i ögonen om du kikar på en annan mobil, tex en iPhone 5/5S.

Ursprungligen av villivonkan:

Köpte för en vecka sen min första Iphone, en 6 plus då jag gillade storleken.
Första dagarna gick det bra att kolla i den. Men sen har det vart problem, så fort jag öpnnar den och tittar så börjar det dra i ögonen och de blir väldigt irriterade direkt. Sista dagarna har jag endast kollat i den några ggr om dgn då för att svara på sms en jättekort stund. Men ändå samma problem. De dagar jag tittade litemlängre eskalerade det i riktig huvudvärk efter.
Är det ngn mer som upplevt samma problem? Vänjer ögonen sig?
Vill helst inte ge upp den, då jag tycker telefonen i övrigt är superbra, men funkar det inte så blir jag väll tvungen.

Inte något jag upplevt nej. Antar du inte har full skärmstyrka på? Det kan va obehagligt för ögonen beroende på hur ljust det är i omgivningen.

Jag har brytningsfel och har glasögon sen 20 år tillbaka.
När jag kollar på dator / surfplattan använder jag "terminal"glasögon, har även testat dem på plusen, men det var lika illa för det...
Har aldrig fått ont i ögonen av tidigare telefoner jag haft Sonys olika z varianter. Har inte provat ngn mer iphone, så vet inte hur detmär med de.

Ursprungligen av villivonkan:

Jag har brytningsfel och har glasögon sen 20 år tillbaka.
När jag kollar på dator / surfplattan använder jag "terminal"glasögon, har även testat dem på plusen, men det var lika illa för det...
Har aldrig fått ont i ögonen av tidigare telefoner jag haft Sonys olika z varianter. Har inte provat ngn mer iphone, så vet inte hur detmär med de.

Jag har också glasögon och terminalglasögonen vid datorn. Har du provat att ställa ner ljusstyrkan på skärmen? Eller åtminstone kontrollerat vad det är för inställningar? Du kan också prova det här:

Gå till Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Öka kontrast och slå på Minska vitpunkt och se om det blir bättre.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag har också glasögon och terminalglasögonen vid datorn. Har du provat att ställa ner ljusstyrkan på skärmen? Eller åtminstone kontrollerat vad det är för inställningar? Du kan också prova det här:

Gå till Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Öka kontrast och slå på Minska vitpunkt och se om det blir bättre.

Tack för tipset! Det ska jag genast prova

1
Bevaka tråden