Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 Beta öppen för "alla" (tydligen bara för dom som också deltog i OS X beta programmet)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-22 19:44
Ursprungligen av disktant:

Ah, missade den

Nu finns 8.3 beta 2 för nedladdning

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-24 19:26

Hämtar beta 2...
Bara 76,1 MB i storlek.

Ursprungligen av mattiL:

Hämtar beta 2...
Bara 76,1 MB i storlek.

Min var 134 MB...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-24 19:47
Ursprungligen av Permar:

Min var 134 MB...

Kanske min iPad Mini (modell old/ej retina) har en minivariant på beta 2?

Ursprungligen av mattiL:

Kanske min iPad Mini (modell old/ej retina) har en minivariant på beta 2?

Jag har iPhone 5s. Förklarar saken...

140MB till iPhone 6

Är det någon som vet nåt mer teori om Apple ang. att man är med i OSX programmet men inte med i iOS betan? Man vill ju gärna vad med när music-tjänsten kommer i sommar;)

Hej. Jag har upp daterat min iphone 6 till 8.3 men jag har inte hittat alternativen om att slipa lösenord för gratis appar och det. men jag har dom i min ipad mini retina (mini 2). kan det ha och göra med att jag inte tog bort profilen innan uppdateringen jag hade asså 8.3beta innan. Jag hade kvar fedback appen enda tills jag togbort profilen efter att jag installerade "den rikdiga 8.3". Kan det ha med saken och göra? Jag hade inte betan i min ipad. Hoppas ni förstår min dåliga formulering.

Jag använder TouchId men nu måste jag knappa in lösen varje gång jag vill hämta en ny app och är inte ensam, så lär väl komma en fix rätt snart.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-04-10 09:16
Ursprungligen av CekariYH:

Jag använder TouchId men nu måste jag knappa in lösen varje gång jag vill hämta en ny app och är inte ensam, så lär väl komma en fix rätt snart.

Hört några som löst detta genom att stänga av TouchId för Appstore, starta om telefonen och aktivera det igen, och detta tycks lösa problemet.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Hört några som löst detta genom att stänga av TouchId för Appstore, starta om telefonen och aktivera det igen, och detta tycks lösa problemet.

Nej, men ska testa det efter jobbet.

Ursprungligen av CekariYH:

Nej, men ska testa det efter jobbet.

Testat. Funkar. Tack.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Hört några som löst detta genom att stänga av TouchId för Appstore, starta om telefonen och aktivera det igen, och detta tycks lösa problemet.

Funkade utmärkt, tack för tipset..

Finns visst ingen tråd för iOS 8.4 publik beta. Petade in den i min iPhone 6 och iPad Air idag med följden att Siri ballade ur och vägrade ge något annat svar än "Något gick fel. Försök igen."
Lösningen är att avaktivera Siri, sedan gå in i tangentbordsinställningarna och avaktivera diktering. Sedan aktivera Siri och diktering igen. Sen ska det fungera.

Ursprungligen av pmarriott:

Finns visst ingen tråd för iOS 8.4 publik beta. Petade in den i min iPhone 6 och iPad Air idag med följden att Siri ballade ur och vägrade ge något annat svar än "Något gick fel. Försök igen."
Lösningen är att avaktivera Siri, sedan gå in i tangentbordsinställningarna och avaktivera diktering. Sedan aktivera Siri och diktering igen. Sen ska det fungera.

Jag drabbades inte så radikalt. Däremot så fuckade "hitta min fru"/"var är min fru" hur än mer än tidigare. Nu börjar Siri istället att söka på webben istället för att (som tidigare) öppna mina kontaktuppgifter.

Iofs så är bägge sakerna fel men jobbar de baklänges eller?

Fast jag tror att detta problem har mer med Siriservern än betamjukvaran att göra.

Ursprungligen av pmarriott:

Finns visst ingen tråd för iOS 8.4 publik beta. Petade in den i min iPhone 6 och iPad Air idag med följden att Siri ballade ur och vägrade ge något annat svar än "Något gick fel. Försök igen."
Lösningen är att avaktivera Siri, sedan gå in i tangentbordsinställningarna och avaktivera diktering. Sedan aktivera Siri och diktering igen. Sen ska det fungera.

Klockrent! Stort tack!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-30 14:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag drabbades inte så radikalt. Däremot så fuckade "hitta min fru"/"var är min fru" hur än mer än tidigare. Nu börjar Siri istället att söka på webben istället för att (som tidigare) öppna mina kontaktuppgifter.

Iofs så är bägge sakerna fel men jobbar de baklänges eller?

Fast jag tror att detta problem har mer med Siriservern än betamjukvaran att göra.

Fråga: Är du gift, Siri har kanske inte kontaktannonsstöd ännu?

Vad tänkte du att det ska hända när du ber Siri hitta din fru, har du GPS på henne?

Ursprungligen av mattiL:

Fråga: Är du gift, Siri har kanske inte kontaktannonsstöd ännu?

Vad tänkte du att det ska hända när du ber Siri hitta din fru, har du GPS på henne?

Hitta Vänner är en utmärkt app som man kan använda. Fungerar bra. Så slipper man ringa för att höra om frun/maken har kört från jobbet än, ha koll på ungarna etc. Förutsatt att de har en iPhone eller iPad med cellular.

Ursprungligen av mattiL:

Fråga: Är du gift, Siri har kanske inte kontaktannonsstöd ännu?

Vad tänkte du att det ska hända när du ber Siri hitta din fru, har du GPS på henne?

Och vad föranledde den där sena och onödigt dumt formulerade frågan?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-30 19:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Och vad föranledde den där sena och onödigt dumt formulerade frågan?

Jag ber om ursäkt om jag irriterade dig, det var högst olyckligt och inte min avsikt alls. Sorry!

Det fanns dock en riktig fundering bakom (den andra) frågan, hur ska Siri kunna hitta din fru?
Eller var det en app du ville starta?

Ursprungligen av mattiL:

Jag ber om ursäkt om jag irriterade dig, det var högst olyckligt och inte min avsikt alls. Sorry!

Det fanns dock en riktig fundering bakom (den andra) frågan, hur ska Siri kunna hitta din fru?
Eller var det en app du ville starta?

Ok, accepterat.

Det är inga problem alls (förutom att det inte fungerar på svenska - men väl på engelska)

Först säger du "XX är min fru" (eller vad som helst)

Då gör Siri kopplingen i dina kontakter vem som är din fru

Sedan så säger du "hitta min fru" eller "var är min fru".

Förutsatt att du och personen delar platsinformation så ska Siri öppna "Hitta vänner" och visa. Detta fungerade tidigare och fungerar om du har engelsk Siri.

Jag tror att det är serverfunktionaliteten som gör fel - faktum är att det nu är ännu sämre än tidigare och Siri börjar söka på webben istället:)

Ursprungligen av mattiL:

Jag ber om ursäkt om jag irriterade dig, det var högst olyckligt och inte min avsikt alls. Sorry!

Det fanns dock en riktig fundering bakom (den andra) frågan, hur ska Siri kunna hitta din fru?
Eller var det en app du ville starta?

Om man säger åt Siri första gången att ringa min fru så frågar hon vem det är.
När man talat om det så frågar Siri om hon ska komma ihåg så vid framtida frågor vet hon.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-30 19:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, accepterat.

Det är inga problem alls (förutom att det inte fungerar på svenska - men väl på engelska)

Först säger du "XX är min fru" (eller vad som helst)

Då gör Siri kopplingen i dina kontakter vem som är din fru

Sedan så säger du "hitta min fru" eller "var är min fru".

Förutsatt att du och personen delar platsinformation så ska Siri öppna "Hitta vänner" och visa. Detta fungerade tidigare och fungerar om du har engelsk Siri.

Jag tror att det är serverfunktionaliteten som gör fel - faktum är att det nu är ännu sämre än tidigare och Siri börjar söka på webben istället:)

Ok, jag har aldrig testat 'Dela platsinformation', kan vara användbart om man har en fru utan lokalsinne (som min...).

Ursprungligen av mattiL:

Ok, jag har aldrig testat 'Dela platsinformation', kan vara användbart om man har en fru utan lokalsinne (som min...).

Det är ett exempel på teknik som både kan vara nyttig (med vettiga människor) eller en förbannelse (med svartsjuka typer som vill ha kontroll)

Är det någon som vet varför sidan ser ut såhär?

Ursprungligen av Megolon:

Ser bara ut som den tappat css:en. Nåt webbserverstrul antagligen.

edit: Verkar som Apple har problem med SSL-certifikatet på servern.
A secure connection cannot be established because this site uses an unsupported protocol.
Får jag fram när jag testar lite på siten.

Ursprungligen av keptang:

Ser bara ut som den tappat css:en. Nåt webbserverstrul antagligen.

edit: Verkar som Apple har problem med SSL-certifikatet på servern.
A secure connection cannot be established because this site uses an unsupported protocol.
Får jag fram när jag testar lite på siten.

Med andra ord bara att vänta?

Ursprungligen av Megolon:

Med andra ord bara att vänta?

Yep.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-05-29 05:46

Jag undrar om det är någon med 8.4 betan som har problem med att köpa eller upptatera appar? När jag skall köra det så vill Apple ha en verifering och en uppdatering på mitt kreditkort/ bankkort för att man skall kunna göra det. När jag gör detta så vill den inte godkänna detta. Någon mer som har det här problemet?

Bevaka tråden