Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.10.3 kan komma redan idag

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jas:

Vad hjälper det DIN server?

Vad har min server med saken att göra?
Jag säger att iCloud Bildbiblioteket uppfyller mina krav för jag vill inte lagra mina bilder lokalt.
Jag vill ha dom i iCloud så att jag kan komma åt dom från alla mina enheter och webbläsaren.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-09 23:59
Ursprungligen av Megolon:

Vad har min server med saken att göra?
Jag säger att iCloud Bildbiblioteket uppfyller mina krav för jag vill inte lagra mina bilder lokalt.
Jag vill ha dom i iCloud så att jag kan komma åt dom från alla mina enheter och webbläsaren.

"Jag vill inte ha MIN server hos någon annan."

Vi diskuterar serverlagring, alternativ till iCloud och vilka problem det kan innebära. Du har hittills inte tillfört något till min ursprungliga fråga utan istället mest tjafsat.

Ursprungligen av jas:

"Jag vill inte ha MIN server hos någon annan."

Vi diskuterar serverlagring, alternativ till iCloud och vilka problem det kan innebära. Du har hittills inte tillfört något till min ursprungliga fråga utan istället mest tjafsat.

Ursäkta att man yttrade sin åsikt om att inte vilja ha serverlagring (bilder) lokalt.
Ska inte hända igen.

Det var ett tjattrande...

När det gäller synkande mellan olika device så är jag nöjd med Apples lösning. Det finns andra lösningar (dropbox m.fl) för personer som inte vill använda sig av Apples lösning.

Backuppsäkerheten är löst genom att jag tar ner originalen till min MBP, backar upp detta med TimeMachine lokalt samt även med Backblaze för en off-site backup.

Då har jag fyra kopior, två lokala och två remote. Det borde räcka långt - speciellt eftersom allt sker utan manuell handpåläggning.

Att börja hantera en egen privat server för detta är jag inte speciellt intresserad av. Jag tror att jag och Megolon delar den inställningen med en förödande majoritet av alla användare.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-04-10 10:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Att börja hantera en egen privat server för detta är jag inte speciellt intresserad av. Jag tror att jag och Megolon delar den inställningen med en förödande majoritet av alla användare.

Man kan ju hoppas priserna på iCloud-yta sjunker. Och visst är det smidigt.

Skulle ändå vilja möjligheten fanns lätt kunna köra min engen Apple-iCloud-server. Men så har ju Apple mer eller mindre lämnat servermarknaden...

Bevaka tråden