Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 från USA - problem med täckning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vet att det diskuterats en del här om iPhones från utlandet..

Har köpt en iPhone från USA modell A1549 (MG542LL/A), har Telia sim operatör och bor i en medelstor stad.

Har täckning ibland, oftast efter omstart men tappar täckning efter ett samtal. 4G funkar hela tiden.

Har gjort nätverksåterställning, återställt hela telefonen via iTunes som helt ny.

Vet inte om det är GSM eller CDMA versionen, står inte på telefonen/boxen.

Så, funkar den helt enkelt inte i Sverige? Går det att åtgärda utan att det kostar skjortan?

Edit, fungerar det ev med någon annan operatör?

Senast redigerat 2015-04-06 21:51

A1586 är det som säljs här. Nej, det finns inget sätt att fixa det.

Prova med kontantkort från andra operatörer, brukar delas ut gratis lite här och där/eller från operatörernas hemsidor, ibland för en liten peng, ibland gratis.

Ok tack för snabbt svar Keptang, men varför skulle det fungera med andra operatörer?

Ursprungligen av lifedeluxe:

Ok tack för snabbt svar Keptang, men varför skulle det fungera med andra operatörer?

Det har jag inte sagt, men värt att prova.

A1549 som du har är telefonen som såldes med T-Mobile SIM i USA tills början på detta år. Numera säljs A1586 även i USA och är den som kallas "world phone".

Var telefonen helt ny när du köpte den? Annars kanske den har aktiverats på T-Mobile i USA innan du fick den till dig och därmed låsts också.

Vilken tabbe... någonsom bor i USA kan få köpa den väldigt billigt...:)

Prova med andra operatörer, det hade jag gjort, kostar inte mycket att testa (kanske till och med ingenting).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-04-07 00:26
Ursprungligen av keptang:

Annars kanske den har aktiverats på T-Mobile i USA innan du fick den till dig och därmed låsts också.

Varför skulle den låsts?
Isåfall skulle ju samtal aldrig funka, inte data heller.

Köpte min 5S i USA (AT&T modellen om jag minns rätt) och har inga såna problem.

Kontakta en Applestore och se vad de säger. Det är ju garanti på den.

A1549 borde fungera oavsett om det är cdma eller gsm versionen. Bägge har stöd för de frekvensband som används i Sverige.

Men du har du gsm modellen så det är inte samma version som den som säljs i Sverige (det känns alltid så motsägelsefullt att vi har cdma versionen ?)

http://www.techwalls.com/differences-between-iphone-6-6-plus-models/

Citat:

iPhone 6 16GB Space Gray (GSM) T-Mobile MG542LL/A
iPhone 6 64GB Space Gray (GSM) T-Mobile MG5A2LL/A
iPhone 6 128GB Space Gray (GSM) T-Mobile MG572LL/A

Kontaktat Apple Care, dom kan ej göra ett reparationsärende på utländsk telefon.. Ev att Sthlm Täby kan ordna till det.

1
Bevaka tråden