Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlyser en smidigare översikt på öppna program

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tycker att Apples sätt att visa vilka program som är öppna är helt värdelös. Jag skulle istället vilja ha ett rutmönster eller en lista med alla öppna program. Dvs, en översikt, som skulle göra det tusen gånger snabbare att växla till ett annat öppet program.

Finns det något tredjepartsprogram som löser detta, t ex via en widget i Notification Center?

Jag har inte sökt i App store än, bättre att få höra erfarenhet från verkliga människor.

Ursprungligen av carlsson:

Jag tycker att Apples sätt att visa vilka program som är öppna är helt värdelös. Jag skulle istället vilja ha ett rutmönster eller en lista med alla öppna program. Dvs, en översikt, som skulle göra det tusen gånger snabbare att växla till ett annat öppet program.

Finns det något tredjepartsprogram som löser detta, t ex via en widget i Notification Center?

Jag har inte sökt i App store än, bättre att få höra erfarenhet från verkliga människor.

Det är inte en lista över öppna appar utan visar vilka appar som du har använt och i vilken ordning som du har använt dem.

Det går givetvis att visa dem på ett annat sätt. Det sätt som jag använder listan för är normalt sett bara för att switcha mellan appar som jag nyss använt. Ofta hoppar jag mellan de tre-fyra första eftersom jag behöver föra data mellan dem.

Om jag behöver starta en app som jag inte använt på ett tag så söker jag ofta efter den i stället för att browsa igenom listan (detta eftersom du aldrig vet ordningen som apparna kommer i)

(Dvs: drar neråt på hemskärmen och skriver namnet på appen, då får du snabbt en lista över apparna)

Tack för svaret men det är ändå en onödig tidsåtgång.
I Synnerhet om man har en iPhone 4S (långsamt)...

Dubbelklick för att få upp de senaste använda apparna, i ett rutmönster eller en lista = Nöjd!

Nåväl, du kommer inte att hitta någon 3-rd party app som ger dig det du vill ha och sannolikheten att Apple ändrar är troligen rätt låg.

Den app som du skulle kunna prova är Launcher som kan ge dig en statisk lista över appar som du kan starta (från notifikationscentret)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-03-19 08:45
Ursprungligen av carlsson:

Tack för svaret men det är ändå en onödig tidsåtgång.
I Synnerhet om man har en iPhone 4S (långsamt)...

Dubbelklick för att få upp de senaste använda apparna, i ett rutmönster eller en lista = Nöjd!

Ursäkta om jag inte förstår dina avsikter eller behov, men varför använda multitask-vyn för att växla mellan appar? På hemskärmen har du ju alla dina appar fint uppradade i ett rutmönster, och att starta därifrån är funktionsmässigt identiskt med att växla bland "öppna" appar. Fördelen där är ju att alla ikoner ligger på samma ställe hela tiden, så man slipper bläddra och leta.

Jag personligen använder endast multitask-vyn för att tvångsdöda en strulande app, eller växla fram och tillbaka mellan aktiv app och senast aktiv app om jag kör copy-paste mellan dem eller så. Om jag ska in i en annan app så går det mycket fortare att starta från hemskärmen.

Exakt: eftersom de då ligger på samma ställe som de alltid gör - till skillnad från switchervyn som ändras hela tiden

Jag kör enligt samma princip

Olika individer, olika tankar.

På hemskärmen har jag appar som jag vill komma åt ofta, men inte alltid. Sen vill man ju ha ordning också så jag delar in apparna i mappar.
På senaste listan har man ju alltid de appar man använt senast, vilket brukar röra sig om ett 20-tal.

Exempel:
Nordea-appen använder jag några gånger i veckan. Den ligger i mappen "Bank" på sidan två bland mina hemskärmar. Men den ligger oftast bland mina senaste 20 appar. Jag vill inte ha den på första-sidan för i min värld hör den inte hemma där.

Ursprungligen av carlsson:

Olika individer, olika tankar.

På hemskärmen har jag appar som jag vill komma åt ofta, men inte alltid. Sen vill man ju ha ordning också så jag delar in apparna i mappar.
På senaste listan har man ju alltid de appar man använt senast, vilket brukar röra sig om ett 20-tal.

Exempel:
Nordea-appen använder jag några gånger i veckan. Den ligger i mappen "Bank" på sidan två bland mina hemskärmar. Men den ligger oftast bland mina senaste 20 appar. Jag vill inte ha den på första-sidan för i min värld hör den inte hemma där.

Prova launcher i sådana fall. Det är nog det närmaste som du kan komma

https://itunes.apple.com/us/app/launcher-notification-center/id905099592?mt=8

Appar som jag använder ofta ligger Launcher, och i Mappar på "Startbaren" så oavsett vilken hemskärmsida jag är på så kommer jag åt dom där.

Senast redigerat 2015-03-20 06:58
1
Bevaka tråden