Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 Beta öppen för "alla" (tydligen bara för dom som också deltog i OS X beta programmet)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett tips när ni dikterar ett iMessage/SMS med Siri och vill veta vad hon har tolkat det ni sagt.
När hon frågar om ni vill Skicka så säger man Granska SMS så läser hon upp det åt en.

Ursprungligen av Megolon:

Ett tips när ni dikterar ett iMessage/SMS med Siri och vill veta vad hon har tolkat det ni sagt.
När hon frågar om ni vill Skicka så säger man Granska SMS så läser hon upp det åt en.

Vi borde kanske starta en tråd med svenska sirikommandon så att de går att hitta lätt? Många är uppenbara men det finns säkert bra tips som kan spridas (som ditt )

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi borde kanske starta en tråd med svenska sirikommandon så att de går att hitta lätt? Många är uppenbara men det finns säkert bra tips som kan spridas (som ditt )

En bra idé som nog är mer aktuell när den släpps officiellt för nu är det bara en handfull här som har Siri på svenska.
Men varför inte men jag lämnar över det ansvaret till dig

jag vill också få tillgång.. Hoppas de släpper in fler.

Jag fick mejl och har anmält mig, men de visar inte IOS för mig än. Snart hoppas jag!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-13 11:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi borde kanske starta en tråd med svenska sirikommandon så att de går att hitta lätt? Många är uppenbara men det finns säkert bra tips som kan spridas (som ditt )

Ursprungligen av Megolon:

En bra idé som nog är mer aktuell när den släpps officiellt för nu är det bara en handfull här som har Siri på svenska.
Men varför inte men jag lämnar över det ansvaret till dig

Den tråden är nu skapad -> http://www.99mac.se/forum/p/2230530

För övrigt, man ska alltså nu kunna se en iOS-sektion när man är inloggad mot Apple Beta Software Program? Verkar bara vara OS X här också...

Ursprungligen av zinned:

Den tråden är nu skapad -> http://www.99mac.se/forum/p/2230530

För övrigt, man ska alltså nu kunna se en iOS-sektion när man är inloggad mot Apple Beta Software Program? Verkar bara vara OS X här också...

Ja det ser ut såhär.

Ursprungligen av Heden:

Ni som installerar, berätta gärna om era erfarenheter!

jag som är utvecklare har haft den ett tag, fungerar bra, stabil.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-13 13:26
Ursprungligen av Bergets:

jag som är utvecklare har haft den ett tag, fungerar bra, stabil.

Anmälde mig nu, får se när jag får tillgång till betan!

Jag får bara upp OS X Yosemite Public Beta och inget iOS

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-13 17:01
Ursprungligen av kristofferjo:

Jag får bara upp OS X Yosemite Public Beta och inget iOS

Fortfarande samma här...

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-13 17:34
Ursprungligen av kristofferjo:

Jag får bara upp OS X Yosemite Public Beta och inget iOS

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande samma här...

Ja, samma här också har försökt hela dagen!

=(

Väldigt trist att inte alla kommer åt iOS 8.3 Beta

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-13 17:44

Hämtar iOS 8.3 Beta 1 på min iPad Mini just nu, 1,1GB.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-13 17:53

Jag får den uppfattningen att man måste ha haft /installerat den offentliga betan av OS X för att få tillgång till den här iOS betan. Jag förstått som att alla som registrerade sig och installerade den offentliga betan för OS X är de personerna som har fått antingen på mail eller på länken möjligheten att kunna installera 8.3? Jag vill ju gärna kunna ha iOS betan.

Jag har för mig jag registrerade mig för OS X men jag slutförde inte installationen för jag ville inte testa det min enda dator.

Ursprungligen av liganen:

Jag får den uppfattningen att man måste ha haft /installerat den offentliga betan av OS X för att få tillgång till den här iOS betan. Jag förstått som att alla som registrerade sig och installerade den offentliga betan för OS X är de personerna som har fått antingen på mail eller på länken möjligheten att kunna installera 8.3? Jag vill ju gärna kunna ha iOS betan.

Jag har för mig jag registrerade mig för OS X men jag slutförde inte installationen för jag ville inte testa det min enda dator.

Kan ligga något i det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-13 20:04
Ursprungligen av liganen:

Jag får den uppfattningen att man måste ha haft /installerat den offentliga betan av OS X för att få tillgång till den här iOS betan. Jag förstått som att alla som registrerade sig och installerade den offentliga betan för OS X är de personerna som har fått antingen på mail eller på länken möjligheten att kunna installera 8.3? Jag vill ju gärna kunna ha iOS betan.

Jag har för mig jag registrerade mig för OS X men jag slutförde inte installationen för jag ville inte testa det min enda dator.

Jag är med i OSX betan men har inte fått tillgång till iOS betan ännu... Så verkar inte ha någon koppling? Irriterande som tusan är det!

Ursprungligen av phoricu:

Jag är med i OSX betan men har inte fått tillgång till iOS betan ännu... Så verkar inte ha någon koppling? Irriterande som tusan är det!

Ser nu att jag har fått ett mail från Apple där dom bjuder in mig att deltaga i iOS 8.3 beta programmet.."ridå"

Citat:

Thank you for participating in the OS X Beta Program. For the first time ever, we are broadening the program to include the all-new iOS Beta. The feedback you have provided on the OS X Yosemite Beta continues to help us shape OS X, and we would like to offer you an invitation to the iOS 8.3 Beta.
The iOS 8.3 Beta is available for download from the new Apple Beta Software Program website. Try it out and submit your feedback. You can use the iOS 8.3 Beta while continuing to use the OS X Yosemite 10.10.3 Beta. And, with the all-new Photos app for Mac and iCloud Photo Library, you can now access your entire library on all your devices.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-13 20:15
Ursprungligen av Megolon:

Ser nu att jag har fått ett mail från Apple där dom bjuder in mig att deltaga i iOS 8.3 beta programmet.."ridå"

Har du lämnat massa feedback i OSX betan?

Ursprungligen av Megolon:

Ser nu att jag har fått ett mail från Apple där dom bjuder in mig att deltaga i iOS 8.3 beta programmet.."ridå"

Aha, samma som för mig då, du såg mejlet efter det att du kommit åt betan.

Skit happens, det kunde vara värre

Senast redigerat 2015-03-13 20:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Aha, samma som för mig då, du såg mejlet efter det att du kommit åt betan?

Ska jag tolka det som att man ska vara med i OSX-betatestet för att komma åt IOS?

Ursprungligen av mattiL:

Hämtar iOS 8.3 Beta 1 på min iPad Mini just nu, 1,1GB.

Beta 1?

Jag kör Beta 3 (uppdaterades från Beta 2 igårkväll) på både min ipad 2 och iPhone 6.. (men som sagt så är jag ju Developer med...)
konstigt att ni kommer köra Beta 1 O_o

Ursprungligen av Permar:

Ska jag tolka det som att man ska vara med i OSX-betatestet för att komma åt IOS?

Vet inte, en möjlig tolkning är att det är en "invite only" beta och att du kan ansöka om att få vara med? Jag är faktiskt osäker. Jag fick för länge sedan en inbjudan till Apples betaprogram för OsX - innan de började med de offentliga betorna? Och den inbjudan dök bara upp i brevlådan en dag till min oändliga förvåning - trodde nästan att det var ett scam först:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-03-13 20:34

Ja, den kallade versionen 8.3 beta 1 (med litet b i beta).
Det kanske kommer fler uppdateringar väldigt snart..

Ursprungligen av phoricu:

Har du lämnat massa feedback i OSX betan?

Kan jag inte påstå men ett tiotal har det blivit.

Ursprungligen av BlackSmp:

Aha, samma som för mig då, du såg mejlet efter det att du kommit åt betan.

Skit happens, det kunde vara värre

Ja av någon anledning sorterades mailet från Apple som skräppost
En bugg som jag rapporterar nu.

  • Medlem
  • 2015-03-13 20:46

Då kanske det är dags att ändra rubriken nu eftersom betan inte är öppen för alla?

Ursprungligen av Dalle:

Då kanske det är dags att ändra rubriken nu eftersom betan inte är öppen för alla?

Bättre?

  • Medlem
  • 2015-03-13 23:14
Ursprungligen av Megolon:

Bättre?

Nej, eftersom det också verkar vara fel. Deltog själv som betatestare av Yosemite, men har inte fått någon inbjudan. Men det spelar ingen roll, rubriken blir nog alldeles lysande som den är.

Bevaka tråden