Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.3 Beta öppen för "alla" (tydligen bara för dom som också deltog i OS X beta programmet)

Tråden skapades och har fått 150 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu går det att registrera sig på https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/ för att få tillgång till iOS 8.3 Beta

Sorry jag postade fel länk
Detta är den rätta.

Senast redigerat 2015-03-13 20:52
  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-12 21:56

Ni som installerar, berätta gärna om era erfarenheter!

Ursprungligen av Heden:

Ni som installerar, berätta gärna om era erfarenheter!

Vad vill du specifikt veta?

  • Medlem
  • 2015-03-12 21:59

Public beta eller bara för registrerade, betalande utvecklare? Jag hittar bara för det sistnämnda.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-12 22:02
Ursprungligen av Megolon:

Vad vill du specifikt veta?

Hur det är med eventuella buggar, och så klart hur siri på svenska fungerar!

Ursprungligen av Dalle:

Public beta eller bara för registrerade, betalande utvecklare? Jag hittar bara för det sistnämnda.

Jag är osäker, såg följande på Twitter (Richtie)

Citat:

Looks like Apple is sending out invites for iOS 8.3 beta. So it’s not *public*, it’s invite-only subsection drawn from the OS X beta pool.

Jag kommer in men jag är iofs också medlem av OSX beta poolen som jag fick en inbjudan till för länge sedan

Edit. Nu såg jag mitt inbjudningsmejl. Så jag blev inbjuden

Senast redigerat 2015-03-12 22:32

En bra funktion som finns i iOS 8.3 är konversationslistfiltrering.
Som betyder att man dela upp iMessage/SMS i från kontakter och icke kontakter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-12 22:07

Måste man ha installerat betan för OS X för att få tillgång till den offentliga betan av iOS 8.3? Jag får bara upp för OS X.

Ursprungligen av liganen:

Måste man ha installerat betan för OS X för att få tillgång till den offentliga betag av iOS 8.3? Jag får bara upp för OS X.

Nej det ska du inte behöva utan allt sköts genom telefonen.

Ursprungligen av Dalle:

Public beta eller bara för registrerade, betalande utvecklare? Jag hittar bara för det sistnämnda.

Nej det är för alla. Bara att registrera sig som är gratis.

Ursprungligen av Heden:

Hur det är med eventuella buggar, och så klart hur siri på svenska fungerar!

Jag tycker Siri fungerar riktigt bra men den har lite svårt med några ord.
Som den har svårt att skilja mellan "Jag" och Ja" ibland och att ibland när man pratar in ett SMS så avslutar den för att den tror man är klar och frågar om man ska skicka det.

Ursprungligen av Heden:

Hur det är med eventuella buggar, och så klart hur siri på svenska fungerar!

Bättre än "utvecklarbeta 2". Siri går att starta utan att återställning av inställningar och vädret fungerar för mig?
Det gick inte på "beta2"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-03-12 22:15
Ursprungligen av Megolon:

Nej det är för alla. Bara att registrera sig som är gratis.

Får inte upp något via telefonen eller på datorn. Antar det kan vara för det stora trycket hos Apple just nu.

Postade fel länk i första inlägget.

https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/

Någon allvarlig bugg på denna beta? Eller är det stabilt nog att köra på sin vardagliga mobil?

Ursprungligen av gneken:

Någon allvarlig bugg på denna beta? Eller är det stabilt nog att köra på sin vardagliga mobil?

Ingen jag har kunnat hitta och jag kör den på min vardagliga mobil.
Har inte varit med att den startat om eller att några program inte vill fungera och då har jag över 90st installerade.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-03-12 22:22
Ursprungligen av Megolon:

Ingen jag har kunnat hitta och jag kör den på min vardagliga mobil.
Har inte varit med att den startat om eller att några program inte vill fungera och då har jag över 90st installerade.

Intressant, kanske vågar mig på att prova!

Ursprungligen av Heden:

Intressant, kanske vågar mig på att prova!

Glöm bara inte att ta en backup av telefonen så du kan återgå ifall något skiter sig.

Ursprungligen av Megolon:

Glöm bara inte att ta en backup av telefonen så du kan återgå ifall något skiter sig.

Och gör en lokal backup så att du kan spara den längre. Det glömde jag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-12 22:38
Ursprungligen av Megolon:

Glöm bara inte att ta en backup av telefonen så du kan återgå ifall något skiter sig.

Det är väl lämpligt att efter backup är gjord då stänga av backup så den befintliga, med iOS 8.2, inte skrivs över med iOS 8.3 beta? I annat fall har man ju ingen 8.2-backup att gå tillbaka till.

  • Medlem
  • 2015-03-12 22:40

Kalla mig gärna idiot, det kan jag leva med.
Men hur hittar jag till iOS 8.3 betan? Allt jag hittar via din länk är publika betan av Yosemite 10.10.3?

Ursprungligen av zinned:

Det är väl lämpligt att efter backup är gjord då stänga av backup så den befintliga, med iOS 8.2, inte skrivs över med iOS 8.3 beta? I annat fall har man ju ingen 8.2-backup att gå tillbaka till.

Säkerhetskopierar man med iTunes skrivs inga säkerhetskopior över utan dom sparas.

Ursprungligen av Dalle:

Kalla mig gärna idiot, det kan jag leva med.
Men hur hittar jag till iOS 8.3 betan? Allt jag hittar via din länk är publika betan av Yosemite 10.10.3?

Klicka på länken https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/
Om du redan är en beta testare klicka på Sign in om inte Sign up
Sen får du valet att också gå med som beta testare för iOS.

  • Medlem
  • 2015-03-12 22:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är osäker, såg följande på Twitter (Richtie)

Jag kommer in men jag är iofs också medlem av OSX beta poolen som jag fick en inbjudan till för länge sedan

Edit. Nu såg jag mitt inbjudningsmejl. Så jag blev inbjuden

Ok, tack. Där har vi nog förklaringen.

Ursprungligen av Dalle:

Ok, tack. Där har vi nog förklaringen.

Förklaring på vad? Jag har inte fått någon inbjudan utan jag registrerade mig bara.

  • Medlem
  • 2015-03-12 22:52
Ursprungligen av Megolon:

Klicka på länken https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/
Om du redan är en beta testare klicka på Sign in om inte Sign up
Sen får du valet att också gå med som beta testare för iOS.

Tack. Jag tror Blacksmp gav mig svaret i inlägg #6.

Ursprungligen av Dalle:

Tack. Jag tror Blacksmp gav mig svaret i inlägg #6.

Nej den är öppen för alla.

http://www.cultofmac.com/315465/apple-opens-i...

Man får hålla tummarna att dom öppmar flera konton. Jag gjorde en registrering när Yosemite skulle testas. Sen fick jag även betan till Bilder på OS. Men ingen iOS än tyvärr..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-13 06:56
Ursprungligen av Megolon:

Säkerhetskopierar man med iTunes skrivs inga säkerhetskopior över utan dom sparas.

Jag syftade på iCloud, vilket de flesta har på by default.

BTW: Någon som vet hur jag ska uttrycka mig för att få en påminnelse när jag "kommer hem"? Jag har för mig att detta går att göra på engelska men har någon listat ut vad jag säger på svenska?

Det uppenbara "påminn mig när jag kommer hem" verkar inte fungera utan blir bara text i påminnelsen. Dvs: jag får en påminnelse med texten "när jag kommer hem"

Edit: Lite googlande gjorde att jag hittade det: "Påminn mig att ringa min fru när jag kommer hem" fungerar...

Bevaka tråden