Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta lyssnar jag på just nu

Tråden skapades och har fått 1049 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Salsa på Spotify

Glowworm har hittat till mina öron de senaste dagarna.
Deep Focus på Spotify har blivit något av en favorit nu. Bara bra musik!

  • Medlem
  • 2015-01-30 17:20
Ursprungligen av iMax:

Har den CD'n

  • Medlem
  • 2015-01-30 18:52
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har den CD'n

Den skivan har jag bara på vinyl. Deras "Best of"-skiva har jag dock som CD. Klassiker.

Ursprungligen av iMax:

Den skivan har jag bara på vinyl. Deras "Best of"-skiva har jag dock som CD. Klassiker.

Kom just på att det nog är Best of som jag har

  • Medlem
  • 2015-01-30 20:01
Ursprungligen av Mymac4ever:

Kom just på att det nog är Best of som jag har

Albumet Evolution finns också på CD.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-01-30 20:45

Just nu:
Will Butler från bandet Arcade Fire som börjar solo.

  • Medlem
  • 2015-01-31 01:27

Just nu snurrar Quench ‎– Dreams (Original Mix) på skivspelaren. En klassisker från 1993 som jag har så många minnen till.

Favvostationen Lounge-Radio

  • Medlem
  • 2015-03-06 20:02
  • Medlem
  • 2015-03-06 21:06

Baby Love - Mother's Finest.

  • Medlem
  • 2015-04-04 23:55

Lyssnar just nu på P4 Dokumentär om Leif Andersson. Måste säga att det är bland det värsta jag har hört!

  • Medlem
  • 2015-04-07 13:08
Ursprungligen av Dalle:

Lyssnar just nu på P4 Dokumentär om Leif Andersson. Måste säga att det är bland det värsta jag har hört!

Ouch! Den gick inte av för hackor!!! Visst har jag lyssnat på mycket dåligt i mina dagar (inkl. över 30 låtar Vänersborgspunk inklämt på en och samma EP) men det här tar faktiskt priset!

Just för att komma in i retrostämming idag började jag lyssna på @johanagebjorns cover av Mega Man 2.

Hittade även detta klipp

Han har gjort en hel del bra musik enligt mig själv och väl värt att köpa hans album!

Ickeljudet av en oansluten ljudanläggning medan jag pluggat ur allt för att damma under, ovan o bakom samt dra om lite kablar...

O nu Queen

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-04-14 22:17

Senaste 40 åren har detta fungerat för mig:
https://www.youtube.com/watch?v=rgpjDlf-guw

Min första platta/låt jag köpte 11 år gammal: Surfin´Bird. Föräldrarna såg ut som fågelholkar när jag lira den första gången

Är förstås inte plattan jag lyssnar på utan från datorn då plattan troligen hamna i sandlådan då jag hade 3 yngre syskon som gärna lekte med allt mitt :-/

Efter att jag tittade på Björn Afzelius-dokumentären, har jag de senaste veckorna lyssnat oerhört mycket på Hoola Bandoola Band, jäklar vad bra musik det gjordes i Sverige förr.

  • Medlem
  • 2015-04-28 10:53

Demons - Imagine Dragons

Twenty One Pilots' nya singlar Stressed Out och Tear In My Heart

En spellista på Spotify med titeln "Femme Fatale"

Inte just i detta nu men ikväll…
*** Alberto y Lost Trios Paranoias ***
Råkade av en slump för några dagar se'n komma på en av deras låtar på Youtube och slogs av insikten att jag har alla deras album på vinyl. I helgen digitaliserades det och i kväll ska det frossas i nostalgi
https://www.youtube.com/watch?v=E7YtIk1LiJc

Tales of the Sand - Myrath

Bevaka tråden