Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av iphone med lösenkod på

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-03-01 19:29

Hej.
Jag har en iPhone 5s med senaste iOS. Tänkte här om dagen hur det är om man har lösenkod aktiverat och touchid ifall telefonen blir borttappad/stulen att den inte borde gå att stänga av. Men till min stora förvåning när jag testade så gick det att stänga av telefonen fast det är lösenkod på?! Med andra ord är det kört om man tappar den och någon stänger av den att hitta den via "hitta min iphone".
Trodde att lösenkod gjorde att man först måste logga in för att kunna stänga av men det behövs inte?
Så med andra ord är det kört i vilket fall som helst fast man försöker ha kod för att skydda sig.

Ja, man kan alltid stänga av den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-01 19:42

Men den som stal telefonen kan inte slå på den igen, så varför skulle den personen slå av den?

Edit: slå på den kan han förstås men den är ju fortfarande låst och därmed rätt värdelös.

Senast redigerat 2015-03-02 16:14
Ursprungligen av kenjon:

Men den som stal telefonen kan inte slå på den igen, så varför skulle den personen slå av den?

Klart man kan slå på den igen, till samma läge som den stals, alltså låst troligen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-03-01 20:29

Trodde de hade gjort att man inte kan stänga av den utan att logga in. Med andra ord kan den som sno den slå på den men då låst och utan funktion då man förmodligen har raderat telefonen vid det laget.

Ursprungligen av kievY:

Med andra ord kan den som sno den slå på den men då låst och utan funktion då man förmodligen har raderat telefonen vid det laget.

Ja precis.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2015-03-01 21:46
Ursprungligen av keptang:

Ja precis.

Ok, hade fått för mig att man inte kunde stänga av den utan att logga in. Men då har jag lärt mig något nytt

1
Bevaka tråden