Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utländska spelbolag borttagna i App Store?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-24 11:38

Hejsan,

Jag skulle ladda hem Unibet appen som jag har haft tidigare på min iphone. Såg att den och alla andra utländska spelbolagsappar är borttagna. Är detta nya direktiv från Apple och i så fall hur länge har det varit så? Det verkar finnas kvar i Google play och Windows lurar.

Tacksam för svar

/R

Ursprungligen av Roflo:

Hejsan,

Jag skulle ladda hem Unibet appen som jag har haft tidigare på min iphone. Såg att den och alla andra utländska spelbolagsappar är borttagna. Är detta nya direktiv från Apple och i så fall hur länge har det varit så? Det verkar finnas kvar i Google play och Windows lurar.

Tacksam för svar

/R

Har ingen aning om hur länge det varit så, men kanske är det här lite hjälp på vägen: det finns regler gällande appar för spel med riktiga pengar i Apples riktlinjer och de verkar ha uppdaterats runt 2013.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-24 16:11

"Apple har dessvärre bestämt att ta bort alla betting appar ifrån appstore. Vi vet tyvärr inte hur länge det kommer att vara så." -Unibet

Högst udda drag. MacRumours 2013

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-02-24 16:48

Verkar som om Apple följer svensk lagstiftning. Svenska staten har monopol på spel om pengar. Du kan välja att spela Poker hos Svenska Spel, deras iPad app finns att ladda ner.

Ursprungligen av reboot81:

Verkar som om Apple följer svensk lagstiftning. Svenska staten har monopol på spel om pengar. Du kan välja att spela Poker hos Svenska Spel, deras iPad app finns att ladda ner.

Synd bara att den inte fungerar alls med IOS8 och att Svenska Spel inte har klarat av att uppdatera den sedan IOS8 släpptes i september...

Nä, jag är inte bitter...

Det finns pokerappar för Pokerstars, 888 m.fl så den spelformen är inte begränsat till SvS

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-05 01:19

45 appar borta sedan Lotteriinspektionen bett Apple följa sitt eget regelverk. länk till ekot.

Som sagt, de kunde lika gärna dra in Svenska Spels app också eftersom den inte fungerar med ios8...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-05 09:45

Det är så pinsamt upplägg av Sverige och deras regelverk. Att mellan raderna se ner på att syssla med betting men ändå inte kan hålla sig ifrån att tjäna pengar på det...men givetvis ska ju då bara ett enda svenskt spelbolag få finnas. Allt annat förbjudet.

Långfingret till svenskt regelverk.

1
Bevaka tråden