Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Kalender slutat synka mot icloud

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en iPad 2 som plötsligt slutat uppdatera sig från iCloud, gällande kalendern. Jag skriver in en ny aktivitet på min iPhone 5, men detta går alltså inte igenom till min iPad.
Intressant att notera är att både "anteckningar" och "kontakter" synkar som det skall.
Båda enheterna har den senaste uppdateringen av iOS 8.

Någon som vet vad som kan tänkas vara fel?

Mvh
Emil

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-02-21 17:52

Har du kontrollerat iCloud-inställningarna (både iPhonen och iPaden)? Att de ska synka kalender alltså. Kan ju både vara iPhonen som inte skickar till iCloud och iPaden som inte hämtar ner därifrån.
Kollat att just den kalendern är inställd på att visas på iPaden?

Ursprungligen av Måns97:

Har du kontrollerat iCloud-inställningarna (både iPhonen och iPaden)? Att de ska synka kalender alltså. Kan ju både vara iPhonen som inte skickar till iCloud och iPaden som inte hämtar ner därifrån.
Kollat att just den kalendern är inställd på att visas på iPaden?

Har precis kollat, iPhonen synkar till iCloud, min Macbooks kalender uppdateras nämligen. Så felet torde ligga ipadens möjlighet att bli synkad.

Vidare är inställningar för kalender på iPad/iPhone identiska. Förvald är "hem"-kalendern, som är knutet till min iCloud-mail. (Båda hade "family", men ändrade till "hem" nu.

Testade att skriva in en ny aktivitet på ipaden nu. När jag sedan sparar, och först då, så synkas "iPhone-aktiviteterna" jag saknat över.

Ngn idé om vad detta kan bero på?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-02-21 18:28

Kan det vara en idé att på iPaden slå av och på kalender-sykroniseringen i iCloud-inställningarna?

Ursprungligen av sunworshipper:

Har precis kollat, iPhonen synkar till iCloud, min Macbooks kalender uppdateras nämligen. Så felet torde ligga ipadens möjlighet att bli synkad.

Vidare är inställningar för kalender på iPad/iPhone identiska. Förvald är "hem"-kalendern, som är knutet till min iCloud-mail. (Båda hade "family", men ändrade till "hem" nu.

Testade att skriva in en ny aktivitet på ipaden nu. När jag sedan sparar, och först då, så synkas "iPhone-aktiviteterna" jag saknat över.

Ngn idé om vad detta kan bero på?

Det krävs alltså att jag sparar en ny aktivitet på iPaden för att den skall synka sig mot iCloud.

(Sparar jag en ny aktivitet på ipaden, så synkas denna direkt mot iCloud och vidare till iPhone. Åt detta hållet funkar det alltså som det skall.)

Ursprungligen av Måns97:

Kan det vara en idé att på iPaden slå av och på kalender-sykroniseringen i iCloud-inställningarna?

Testade detta nu. När jag satte på igen hittar inte padden några kalendrar (hem, arbete).

Laggar det möjligen?

Ursprungligen av sunworshipper:

Testade detta nu. När jag satte på igen hittar inte padden några kalendrar (hem, arbete).

Laggar det möjligen?

Det laggade, kalendrarna kom efter en stund. Men problemet kvarstår.

Har testat att aktivera och avaktivera kalendern, på både iPad och iPhone, under kvällen. Det som hände var att problemet blev omvänt, iPhone lyckas inte hämta uppdateringar från iCloud, förräns man gör en ny aktivitet i iPhone. iPad fångar dock upp uppdateringar från iCloud direkt.

Någon som har idé om varför det blir så här, eller har liknande erfarenhet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-22 08:06

Logga ut från iCloud på både Pad. Logga sedan in en enhet och låt den synka färdigt. Logga in den andra.
Varför vet jag inte, men det brukar hjälpa att få enheterna i synk igen.

Ursprungligen av kenjon:

Logga ut från iCloud på både Pad. Logga sedan in en enhet och låt den synka färdigt. Logga in den andra.
Varför vet jag inte, men det brukar hjälpa att få enheterna i synk igen.

Tack, det gjorde susen!

1
Bevaka tråden